Scrisoare către noul ministru propus pentru Transporturi

Poate vă bucuraţi că tocmai aţi fost numită ministrul transporturilor şi infrastructurii. Să fii ministru e totuşi o treabă pentru un profesionist de înalt nivel şi o confirmare că puterea te place pentru că eşti puternic. Din păcate trebuie să vă stric "luna de miere" cu presă încă de a doua zi. Vă garantez că de data asta nu o să vă placă la Transporturi. Asta, dacă v-a plăcut acum zece ani când aţi stat cinci luni.

Scrisoare către noul ministru propus pentru Transporturi Scrisoare către noul ministru propus pentru Transporturi

www.buhnici.ro- informaţie gratis despre lucrurile carecontează

Scurt pe doi, e jale, doamnă Boagiu. Şi o să fie şi mai rău.Chiar nu ştiu şi nu cred că veţi putea face minuni acolo. Şi nu mărefer aici la chestiuni majore, ci la micile dezastre, carenenorocesc nervii şi răbdarea oamenilor. Să vă fac o listă mică cuprobleme urgente:

  • Deîndată ce vă instalaţi, o să trebuiască să daţi afarăîntre 7 şi 8.000 de ceferişti. Negocierile cu sindicateles-au blocat înainte de remaniere pentru că toţi au preferat săamâne ziua de scos castane pentru după. Partea proastă este că nuprea aveţi alternative acolo. Companiile feroviare au ajuns praf,pulbere fină de pe urma dezinteresului, furtului şi incompetenţeicelor care ar fi trebuit să le facă rentabile, să atragă fonduripentru investiţii, să instaleze măcar nişte amărâte de automateprin gări ori să implementeze cumpărarea biletelor online. Vitezade deplasare medie este mai mică decât pe vremea războiului. CFRMarfă este de asemenea pe punctul de a fi privatizată (a se citivândută) pe bani prea puţini austriecilor după ce a fostcanibalizată de privaţi cu ajutorul statului.

  • O să aflaţi mâine, poimâine că nu prea aveţi banipentru nimic. Aţi fi putut avea vreo 5,5 miliarde de eurode la Uniunea Europeană, însă incompetenţii din minister nu aureuşit să atragă decât 36 de milioane de euro în trei ani. Maiaveţi încă trei ani, însă chiar dacă munciţi zi şi noapte nu maiaveţi cum absorbi toate sumele.

  • Nu doar din această cauză nu aveţi bani pentru drumuri nicimăcar pentru cârpeli. Contractele de deszăpezire nu suntrezolvate şi o să ningă destul de repede anul acesta. Dupăzăpadă o să se umple din nou de gropi şi o să fiţi înjurată copiospentru că nu veţi avea cu ce petici.

  • Să vă mai zic de autostrăzi? Aproape totul eblocat. Nu se mai lucrează decât la limită de avarie peAutostrada Transilvania şi Arad - Timişoara. Peste două săptămânivă vor anunţa şi ei că opresc activitatea dacă nu le plătiţifacturile întârziate. Punem pariu? Sub Berceanu s-au blocat penibilBucureşti - Ploieşti care putea fi gata la primăvară şi proiectulde concesiune pe Comarnic - Braşov. BERD încă vrea să dea bani peel, dar ministerul dvs. nu mai vrea să reia licitaţia după cecâştigătorii de pe locul 1 s-au retras misterios. Se mai pregăteşteun tun şi pe Deva - Orăştie.

  • Rovinieta electronică, doamna ministru, mai este un tuncare poate fi oprit la timp. Ministerul vrea să dea 30 demilioane de euro pe un sistem care costă 100.000 de euro.

  • La Aeroportul Băneasa aţi putea debloca renovarea şiextinderea sălii de aşteptare. Există sute de metri despaţii libere care zac nefolosite în timp ce pasagerii se înghesuieîn aerogara prea mică. Bani sunt la aeroport şi totul se poate faceîntr-o lună.

  • La Otopeni se trag deasemenea nişte tunuri curenovări şi parcări de patru milioane de euro. Extinderea trebuiafinalizată acolo de 10 ani. Şi să nu uit de spaţiile comerciale pecare vor să pună mâna nişte arabi combinaţi cu români deafaceri.

  • Să nu uit de canalul Dunăre - Bucureşti.Comunismul l-a adus până la 15 km de Bucureşti, dar a venitcapitalismul şi s-a furat aproape tot fierul de pe maluri. Nu-i aşacă ar fi frumos să tragă vapoarele în Capitala României?

  • Poate rezolvaţi şi problema terenului din faţa ministerului,peste drum de Gara de Nord. Sub parc ar merita să aparăparcarea aceea subterană promisă de şeful dumneavoastră.Nu mă refer la primul ministru.

  • Dacă rezolvaţi măcar un sfert din astea până la următoarearemaniere, aţi putea fi cel mai bun ministru altransporturilor din istoria ultimilor ani. Deşi nu cred căvă vor ajunge cinci, maximum şase luni.

Sau măînşel?