Unde s-au dus fondurile europene pentru autostrăzi?

Vreo patru tone de bani adică 200 de milioane de euro în bancnote de 50 de euro. 200 de milioane de euro care pot plăti câte un prânz copios la restaurant pentru fiecare român.

Unde s-au dus fondurile europene pentru autostrăzi? Unde s-au dus fondurile europene pentru autostrăzi?

www.buhnici.ro - informaţie gratisdespre lucrurile carecontează

Atât s-au pierdut în modul silenţios de prin octombrie încoacepe şantierele de drumuri ale patriei. Suficient cât pentru oautostradă de 50 de kilometri făcută de la zero între Bucureşti şiPloieşti, destul pentru toate mamele în concediu maternal... Destulcât să mă înfurie pe impotenţa mamelucilor care i-au pierdut.

Vorbim despre fonduri europene ISPA, adică de preaderare.Preaderare, adică bani disponibili înainte să ajungem noi în UE la1 ianuarie 2007. Termenul limită era aşadar acum patru ani cu operioadă de graţie de încă trei ani!! După şapte, opt ani în carene-am bătut joc de timp, Europa a spus săptămânile trecute "stopjoc" şi nu mai achită facturile. Grosul banilor pierduţi sunt pevreo două drumuri naţionale şi calea ferata de la Bucureşti laConstanţa.

De unde credeţi că va fi acoperită gaura? Că lucrările sunt înderulare şi trebuie date gata... Aţi ghicit! Vor veni de la bugetulde stat, adică din buzunarele noastre. Aşadar pierderea este dublă.După ce nu i-am luat iniţial gratis de la UE, îi vom plăti oricumca să terminăm şantierele. Rămân sub semnul întrebării şi baniipentru autostrada Deva-Orăştie pe care tocmai au contractat-o şi,dacă nu o finalizăm până la sfârşitul lui 2012, mai pierdem vreo200 de milioane.

Şi încă nu am vorbit de fondurile post-aderare, adică POS-T(Programul Operaţional Sectorial - Transporturi). Adică banii pecare Bruxelles-ul ni-i dă ca să ajungem din urmă civilizaţia. Vreo4,5 miliarde de euro. Multe zeci de tone de bani... Cât credeţi căam tras din ei?

Deşi ne sunt disponibili de trei ani, am încasat 1% şi aşteptămdecontul pentru următorul procent, vreo 240 de milioane de euro.Există un termen limită şi aici. 2013 plus doi ani de graţie dacădemonstrăm că am lucrat serios şi ne-am lungit din cauzeobiective.

Cât credeţi că o să încasăm până în 2013? Eu nu pun pariu nicipe jumătate. Responsabilii de fonduri europene din ministerultransporturilor vorbesc cu voce scăzută despre cel mult 85-90%.Admit aşadar încă o gaură de cel puţin jumătate de miliard.

Să recapitulăm. 200 de milioane pierduţi clar şi încă 500 careurmează sigur peste doi ani. Nici un vinovat! Cum s-a ajuns aici,în următorul editorial...