Uniunea Europeană şi Coreea de Sud - tratat de comerţ liber

Din iulie 2011 va intra în vigoare un tratat de luberă circulaţie a mărfurilor între ţările Uniunii Europene şi Coreea de Sud. Ceea ce înseamnă că maşinile coreene vor ameninţa şi mai mult constructorii auto din Europa.

Uniunea Europeană şi Coreea de Sud - tratat de comerţ liber Uniunea Europeană şi Coreea de Sud - tratat de comerţ liber

Cine va avea de câştigat şi cine de pierdut din acesttratat între UE şi Coreea de Sud? Ei bine, se pare că, înce îi priveşte pe coreeni, aceştia nu au decât motive debucurie.

Concernul Hyundai Corporation, care conţine mărcile auto Hyundaişi KIA, va avea, probabil, cel mai mult de câştigat. Dacă în acestmoment coreenii oferă o gamă cu preţuri foarte atractive, ne dămseama că maşinile coreene "vor rupe" o dată cu eliminareataxelor de import în Europa.

Acest tratat nu a fost aprobat fără reticenţe. Cel maifervent opozant a fost Fiat, care şi-a declarat deschistemerea că va pierde poziţia de lider în segmentele maşinilor deoraş în favoarea maşinilor coreene.

Nici alţi producători europeni nu se simt confortabil cu aceastădecizie - în ce priveşte Dacia, urmează să asistăm la o concurenţăacerbă între noile modele produse la Piteşti şi cele venite dinAsia. Pentru Renault, însă, acest tratat nu este neapărat un lucrurău, dat fiind că are deja câteva modele realizate încolaborare cu producătorul coreean Samsung, ultimul fiindchiar Renault Latitude.

În mod interesant, nu de mult cei de la Volkswagen au declaratcă nu consideră Toyota cel mai important competitor în lupta pentruprima poziţie în clasamentul mondial al constructorilor, ciHyundai, brandul coreean considerându-se că are un ritm dedezvoltare extraordinar de rapid.

Unul dintre motivele pentru care Europa a dorit acest tratatţine şi de speranţele de a penetra piaţa auto din Coreea de Sud,dominată în proporţie de peste 90% de mărcile autohtone Hyundai,KIA, Samsung sau SsangYong. În condiţiile aglomerării celorlaltepieţe, Coreea de Sud devine o piaţă foarteinteresantă, dar şi foarte greu de cucerit.

Acest tratat nu va avea repercusiuni doar în domeniul auto, cişi în altele, pornind de la electronice până la utilaje. Darprimele efecte se vor face simţite, cu siguranţă, în domeniulvânzărilor de maşini, mai ales că Hyundai şi KIA duc opolitică susţinută de reînnoire a modelelor.

Prin urmare, până să ne invadeze chinezii, atenţie lasud-coreeni!