Antas Berlinetta

Antas ("vultur" în etruscă) este un automobil extrem de rar şi extrem de scump, care păstrează tradiţia italiană a carosierilor specialişti în aluminiu.

Atelierul F&M Auto a fost înfiinţat la începutul anilor '60 de pilotul Antonio Faralli, în parteneriat cu specialistul în vopsitorie Rossello Mazzanti. Aceştia, împreună cu fiii lor, au reuşit să facă din micul atelier o companie recunoscută pentru restaurarea maşinilor de epocă, iar superba creaţie Antas este prima maşină dezvoltată de la zero de această firmă din Toscana.

De fapt, partea mecanică este preluată de la alte supersportive, în funcţie de dorinţa clientului, F&M Auto concentrându-se pe realizarea caroseriei din aluminiu (păstrând tradiţia carosierilor italieni) şi pe personalizarea interiorului extravagant. Prima apariţie în public a maşinii a avut loc cu ocazia evenimentului "Top Marques Monaco 2007", în prezenţa prinţului Albert, după care cei de la F&M Auto au fost invitaţi să-şi expună bijuteria în cadrul "Le Mans Driver's Parade", alături de alte nume de prestigiu din olimpul maşinilor sport.

Aşa încât nu ne miră că anual sunt fabricate manual doar două exemplare, pentru care doritorii plătesc cecuri cu cel puţin şase cifre, în funcţie de nivelul de personalizare şi extravaganţă dorit. Pentru platforma tehnică utilizată în cazul lui Antas (grup motopropuslor, tren de rulare, subansamble ale direcţiei, frânelor, etc) se pot alege modele de serie supersport precum Ferrari 550, Aston Martin, Jaguar XKR, BMW M6 şamd, principala caracteristică fiind poziţionarea frontală a propulsorului. Dar gama de opţiuni nu este limitată doar la aceste modele, clientul putând lua în considerare şi modele mai vechi (de exemplu, primul Antas a fost construit pe platforma unui Maserati Quattroporte din 1966), ba chiar şi maşini cu propulsor central sau spate, caz în care procesul de proiectare va fi mai dificil.

În conceperea caroseriei este implicat în mod direct şi clientul, care are posibilitatea să îşi personalizeze maşina prin detalii exclusiviste, alături de designerii firmei. Deşi construcţia manuală a caroseriei respectă tradiţia carosierilor italieni, faza de creaţie constă atât în schiţe pe hârtie, cât şi în randări computerizate, clientul vizualizând, practic, maşina înainte ca aceasta să capete forma palpabilă. În termeni industriali, faptul că un automobil are nevoie de 11 luni pentru a fi realizat, poate părea de neconceput. Însă pentru atelierul F&M Auto contează foarte mult arta şi dedicarea care sunt investite în fiecare automobil, fiecare panou din aluminiu al caroseriei fiind făurit cu uneltele pe care le foloseau cu decenii în urmă maeştrii carosieri italieni. Până şi Rolls Royce este depăşit la acest capitol al pasiunii şi exclusivităţii!