ATS Leggera, maşina care te trimite înapoi în anii ‘60

Minuscula firmă italiană ATS pare a fi pe cai mari, după ce a anunţat lansarea celui de-al treilea model din gamă, denumit Leggera. Detalii despre roadsterul italian, în continuare.

ATS Leggera, maşina care te trimite înapoi în anii ‘60 ATS Leggera, maşina care te trimite înapoi în anii ‘60

În anii ’60, maşinile erau rotunde, voluptuoase şi senzuale. Trebuie doar să te uiţi la Jaguar E-Type pentru a-ţi da seama de asta. Dar nu numai englezii au profitat de formele feminine pentru a vinde maşini.

Undeva în Italia anului 1963, o companie numită ATS (Automobili Turismo e Sport) a luat naştere cu singurul scop de a bate Ferrari la propriul joc: Formula 1. Pe lângă Formula 1, mica firmă italiană a reuşit să producă şi un model de stradă, numit 2500 GT. Soarta a făcut ca ATS să funcţioneze doar doi ani – între 1963 şi 1965, însă câţiva pasionaţi de maşini retro au pus din nou pe roate numele italian.

Astfel, la aproape 50 de ani de la închidere, ATS a prins din nou viaţă. După lansarea modelelor 2500 GT şi Sport 1000, a venit vremea pentru modelul cu numărul trei, denumit ATS Leggera.

Şasiu tubular din oţel şi panouri de caroserie care pot fi îndepărtate

Potrivit site-ului oficial, Leggera (care înseamnă uşor în italiană) este primul model cu motor amplasat central-faţă şi tracţiune pe spate al mărcii.

Compania va oferi patru versiuni ale roadsterului cu forme inspirate din anii ’60, denumite 300 Leggera, 365 Leggera, 480 Super Leggera şi 420 Super Leggera SS.

Dacă numerele din denumiri îţi dau bătăi de cap, atunci îţi spun că ele reprezintă raportul de putere/greutate (cai-putere/tonă).

Motor mic, dar vioi

Modelul de bază, 300 Leggera, vine cu un propulsor pe benzină de 1,6 de origine GM care produce 210 CP, în vreme ce varianta 480 Super leggera primeşte tot un motor de 1,6 litri, dar care produce 300 CP. Greutatea modelelor ATS Leggera este de doar 650 de kilograme, ceea ce duce la timpi sub patru secunde pentru acceleraţia de la zero până la 100 km/h.

Italienii oferă fie o cutie de viteze manuală, fie una automată secvenţială.