Audi A1 informaţii oficiale

Audi A1 este arma celor din Ingolstadt de a contracara succesul MINI. Aflaţi totul despre acest automobil care a fost proclamat de creatorii săi primul model de clasă mică premium.

Audia mai avut o tentativă de a face un automobil de clasă mică, AudiA2, dar şi-au dorit să o dea uitării cât mai repede posibil. Aapărut în 2007 astfel proiectul Metroproject Quattro pe care l-auprezentat oficial în Tokyo, dar care a trecut prin mai multe etape,pentru ca germanii să fie siguri că nu mai dau chix ca şi cudefunctul A2.

Întruchipareafinală nu a pierdut însă specificaţiile şi nici farmeculconceptului, având un gabarit similar şi aceeaşi ramă superioară acaroseriei într-o culoare distinctă. Grilas-a schimbat însă şi are forma puternică specifică a lui Audi A8.Impresia de forţă este accentuată şi de farurile foartearcuite, cu o reţea incisivă de LED-uri care au lipsit până acumdin acest segment, majoritatea modelelor echivalentemergând pe teme retro.

Cuo lungime de 3.95 metri, acest model, deşi în multe rânduri a fostaţintit către MINI Cooper, este mai lung chiar şi de cât Clubman,având însă cam aceleaşi dimensiuni ca şi Citroen DS3, dar fiind maimic decât Alfa Romeo Mi.To. Acest segment devine astfel foartepopulat, dintr-o nişă marginalizată constructorii aţintindu-şiatenţia spre aceleaşi public, ceea ne face să credem că nu toţipretendenţii vor supravieţui.

Îninterior acest model , spre deosebire de concurenţă, mizează pecalitatea materialelor în locul fanteziei. Formele nu sunt aşa de îndrăzneţe, A1 mergândpe o sportivitate ceva mai sobră. Există însă şi detalii foarteinteresante cum ar fi comutatoarele sistemului de climatizare careaduc cu cele de la R8.

Există însăposibilităţi de personalizare suficiente pentru a face habitaclullui A1 un loc cât mai chic. La capitolul dotări interioare putemaminti sistemul MMI în care sunt integrate toate funcţiile digitaleale maşinii, plus un mod de iluminare a habitaclului foarteelegant.

Subcapotă motorizările hibride ale lui Metroproject au fost lăsate lao parte, acest mic model având propulsoare mai realiste.Motorul de bază va fi un TFSI de 1.2 litri ce dezvoltă 86CP, iar în aşteptarea lui S1, propulsorul 1.4 TFSIde 122 CP este vârful de gamă. Ceea ce înseamnă destul depuţin, dacă luăm în considerare că rivalii au motorizări maiviguroase oricum, fără să le luăm în calcul pe cele cu pretenţii dehot hatch. Dinamic se va distanţa de verii săi Polo, Ibiza sauFabia, având un sistem ESP cu un mod mai permisiv Sport şidiferenţial electronic pentru toate versiunile. Transmisia cu dubluambreiaj S Tronic va fi opţional pentru întreaga plajă deplopulsoare.

În materie deeconomie unitatea 1.6 TDI îşi spune cuvântul, cele două versiuni de90, respectiv 105 CP în combinaţie cu masa de 1.045 kg şi sistemulStop&Start anunţându-se foarte cumpătate. Acest aspect camcontrastează însă cu preţul, Audi A1 pornind de la 16.000de euro. Mezinul Audi este printre cele mai scump modeledin clasă, fiind considerabil mai costisitor decât Citroen DS3(15.400 euro), Alfa Romeo Mi.To. (15.200 euro) dar mai ieftin ecâtemancipatul MINI One (preţ de bază pe aceeaşi piaţă de 16.450euro).