Premiera  Audi A7 - informaţii oficiale

Audi A7 este adevăratul CLS-Killer, oferind publicului amator de coupe-uri cu patru uşi mai mult spaţiu, motoare mai eficiente şi, se pare, şi preţuri mai mici, judecând după standardele impuse de actualul.

Audi A7 al doilea coupe cu patru uşi din Ingolstadt a fostlansat oficial, după prezentarea neoficială din timpul weekendului.Acest nou model nu înşeală aşteptările celor care au admiratconceptul Sportback prezentat anul trecut, urmând destul de fidelimaginea prototipului. Forma nu este întâmplător aleasă şicine îşi mai aminteşte elegantul Audi 100 S Coupe, poateuşor să identifice de unde s-au inspirat designerii germani atuncicând au creat partea din spate. Partea din faţă nu diferăînsă foarte mult de cea a noului Audi A8, formele avangardiste aleconceptului fiind temperate în versiunea de serie.

Audi 100 S Coupe - muza pentru A7

Audi îşi punemari speranţe în acest nou model , privindu-l ca pe o combinaţieîntre un sedan, coupe şi Avant, moştenind de la fiecare tip decaroseriei - în ordinea enumerării anterioare- confortul, eleganţa,şi spaţiul. Ca dimensiuni acest nou automobil de nişă îşirespectă indicativul A7 şi integrează perfect între Audi A6 şi A8,având o lungime de 4,97 metri, o lăţime de 1,91 m şi o înălţime de1,42 metri. Aceste dimensiuni sună foarte cunoscut pentrufanii Porsche Panamera, coupe-ul cu patru uşi din curtea Porscheavând doar doi cm în plus în dreptul lăţimii. Audi A7 este, astfel,ceva mai mare decât Mercedes-Benz CLS, modelul cu care va rivalizadirect, Panamera şi Rapide plasându-se într-o clasă a lor la careAudi nu are acces. Noul Mercedes-Benz CLS va apărea însă tot înaceastă perioadă şi atunci vom putea trage concluziile maipertinente.

Audi A7 fata

În interiorliniile conceptului sunt redate cu sfinţenie, germanii mergând petuşe uşor mai avangardiste decât la limuzinele care flanchează noulA7, iar calitatea materialelor şi a asamblării pare să tindă spreAudi A8. Consola este un amestec de tendinţe moderne (vezi gurilede aerisire asimetrice) cu accente clasice, aici am putea numilemnul (parcă prea prezent, ca o observaţie subiectivă).În materie de spaţiu, acest model pecare îl numim generic "coupe cu patruuşi" darcare are de fapt 5, oferă unspaţiu demn de o limuzină pentru pasageri, dar la fel ca şiîn cazul lui CLS, doar patru ocupanţi sunt bineveniţi labord. Portbagajul înghite 535 litri şi tocmai datorităhayonului tip hatchback, acest model poate ajunge prin rabatareabanchetei spate la un volum de 1.390, care nu se poate compara cuun Avant, dar este mult peste ceea ce poate oferi un sedan degabarit similar.

Audi A7 Interior

Motorizărileoferite pentru noul Audi A7 sunt patru momentan, toate V6 cuinjecţie directă. Gama se împarte în mod egal între benzină şiDiesel. Cele 2 pe benzină sunt 2.8 litri V6 ce dezvoltă 204CP şi 3.0 TFSI ce produce 300 CP. Sunt disponibile doar cutransmisia S-Tronic cu 7 trepte şi tracţiunea quattro. Cel maiputernic motor disponibil momentan propulsează A7 până la 100 km/hîn 5,6 secunde, în condiţiile în care are emisii de doar 190 g/km.Amatorii de Diesel au de ales între un TDI de 3.0 litri înversiunea de putere de 204 CP sau 245 CP. Cel mai puternicDiesel atinge 100 km/h în 6,5 secunde, iar versiunea economică îiva umple de mândrie pe cei cu priorităţi ecologiste, având emisiide 139 g/km şi un consum mediu de 5,3 litri la 100 km parcurşi.Foarte impresionant pentru un automobil cu pretenţii delux.

Audi A7 - specificaţii tehnice

Un alt avantajal lui Audi A7 este reprezentat de preţuri, în Germania acest modelurmând să aibă un preţ de bază de 51.500 euro, conform preseigermane. Expunerea oficială publicului larg se va consemna laSalonul de la Paris, imediat urmând să intreîn showroom-uri. În concluzie, putem spune că la prima vedere noulAudi A7 este un fel de CLS pentru contabili, având un stil maipuţin entuziasmant şi o prezenţă ceva mai discretă, dar serevanşează pe partea economică.