Audi R8 GT – un supercar extrem

Audi R8 GT reprezintă pentru Audi acelaşi lucru ca şi Scuderia pentru Ferrari, Superleggera pentru Lamborghini sau Black Series pentru Mercedes AMG, adică ultimul nivel pe scara performanţei. Iată o nouă galerie de imagine care ne face să visăm.

Audi R8 GT – un supercar extrem Audi R8 GT – un supercar extrem

AudiR8 GT este exprimarea supremă a actualei generaţii a îndrăgituluisupercar din Ingolstadt. De-a lungul timpului, germanii au urcatprogresiv de la un motor V8, la cel V10 de provenienţă Lamborghinicenzurat totuşi puţin pentru a nu concura cu marca dedicată, iaracum pe versiunea GT este lăsat să se exprime liber. Toţicei 560 CP de care propulsorul 5.2 litri V10 este capabil suntoferiţi acum pe R8 GT, vărul cu drepturi egale al luiLamborghini Gallardo LP560-4.

Motorul estedisponibil cu o cutie semi-automată R-Tronic, iar sistemulde tracţiune integrală quattro este calibrat pentru a livra 15% dinputere pe puntea faţă şi 85% pe spate, sub auspiciinormale. Pentru o tracţiune şi mai îmbunătăţită puntea dinspate beneficiază şi de un diferenţial mecanic. Iar discurileceramice sunt oferite în standard pentru un comportament şi maiprecis pe şi în afara circuitului.

Esteticşi aerodinamic noul model se diferenţiază uşor având elemente noi,precum prizele sculptate pe lateral şi în spoilere, iar eleronulactiv este înlocuit cu unul fix din fibră de carbon, pentru a scăpade motoraşele adiţionale şi implicit pentru a reducemasa.

Nu doar putereaeste marele câştig al lui R8 GT, ci bolidul a pierdut şi dingreutate prin folosirea fibrei de cabon în locul anumitor elementede aluminiu. Cura a fost chiar drastică, versiunea GT,fiind mai uşoară cu 100 kg, decât cea standard V10.Secretul nu a constat doar la nivel de caroserie, ci şi geamurileau fost înlocuite cu unele din policarbonat, parbrizul a fostsubţiat, ba chiar s-a ajuns până la a monta o baterie cu 9,4 kg maiuşoară. În interior, la fel, s-au înlocuit, pe cât posibil,materialele grele cu unele mai uşoare, dar nu s-a renunţat lamicile "delicii", cum ar fi sistemul Bang&Olufsen sau interfaţa MMI.

Performanţelesunt pe măsura eforturilor inginerilor de a scădea masa şinoul Audi R8 GTreuşeşte să "decoleze" spre 100 km/h în doar 3,6 secunde şi să se plafonezela 320 km/h.Performanţe care, deloc surprinzător, îl fac ceva mai rapid decâtLamborghini Gallardo LP 560-4. Nu cu mult, ci cu 0,1 secunde pânăla prima sută.

În acestecondiţii ne întrebăm, logic, dacă R8 GT nu are potenţialul săcanibalizeze Gallardo?. Teoretic existăacest risc, dar este unullimitat pentru că doar 333 de unităţi vor fi produse. Preţul cucare acest model se prezintă este iarăşi foarte competitiv, dinnefericire pentru Gallardo, R8 GT costând în Germania193.000 de euro, ceva mai ieftin decât supercarulitalian.