Bentley Brooklands

Dacă vreţi neapărat un mastodont cu două portiere şi savoare de secolul trecut, neapărat trebuie să luaţi în considerare şi noul Bentley Brooklands.

Bentley Brooklands Bentley Brooklands

De când Bentley a trecut în proprietatea VW, s-a făcut simţită permanent o anumită frustrare faţă de ex-sora Rolls Royce. Orice ar încerca Bentley să facă, tot Rolls Royce este în lumina reflectoarelor. Poate de aceea părintele VW a aprobat o strategie ciudată: Bentley are acum în gamă două coupe-uri de lux, lui Continental GT alăturându-i-se Brooklands.

Prin comparaţie, Continental GT se adresează milionarilor cu frustrări sexuale datorate depăşirii pragului de 40 de ani, în timp ce Brooklands este destinat clar bunicilor milionari, care s-au resemnat şi privesc puterea în alt mod. De fapt, până şi preşedintele companiei, Franz-Joseph Paefgen, declară că maşina este inspirată din trecutul glorios al mărcii, amintind de celebrii "Bentley Boys" de pe pista de curse Brooklands din 1920. De fapt, mesajul ascuns al domnului Paefgen ar fi că pachebotul de cinci metri lungime se adresează chiar celor care au prins perioada "Bentley Boys"... Poate de aceea maşina va fi construită în doar 550 de exemplare, fabricate manual după vechile reţete.

Dacă facem referire la coupe-urile de lux de pe piaţă, noul Brooklands va ieşi clar în evidenţă în primul rând datorită masivităţii. Totuşi, automobilul ne surprinde prin fluiditatea impozantă, lungimea fiind intenţionat mai mare decât ar fi fost necesar. Împreună cu linia relativ joasă a plafonului şi suprafaţa vitrată laterală nu prea generoasă, ansamblul devine majestuos, fiind total diferit de sportivitatea lui Continental GT. Jantele imense de 20 inch adaugă un plus greutate şi un dinamism sobru, aşa încât noul Brooklands devinne un pretendent serios al titlului de "pachebot de şosele". Oricum, ne aşteptăm ca oricare dintre clienţii acestui model să dispună şi de yacht, aşa încât ambianţa interioară ultra-luxoasă în stil antebelic va fi pe gustul oricui - mai ales pe cel al lui madam Cruella, căreia proabil nu i-ar ajunge nici măcar 101 dalmaţieni pentru a-şi decora habitaclul extrem de generos, mai ales pentru pasagerii din spate.

Sub capotă, inginerii se laudă cu (bineînţeles) cel mai puternic V8 produs vreodată de Bentley. Un V8 mai puternic decât V12-le de pe Rolls Royce Phantom cu aproape 100 CP - eat this, bavarians! Nu mai puţin de 530 CP şi 1.050 Nm dezvoltă cei 6,75 litri, ajutaţi de un sistem twin-turbo, ceea ce garantează proprietarului o carte de vizită baritonală de mare efect. Ceea ce ar putea face maşina atractivă pentru destui hip-hop-eri, în ciuda faptului că Brooklands nu dispune de prea multe detalii care să se preteze bling-bling-ului, precum Rolls-urile din garajele milionarilor de ghetou. Cutia de viteze automată are şase trepte, în timp ce inerţia maşinii va fi ţinută în frâu de un evoluat sistem ESP şi de un convertor de cuplu special conceput. Pentru cei interesaţi, cutia de viteze are şi un program semimanual, cu schimbarea secvenţială a treptelor - ne îndoim că va exista vreun client care să găsească această funcţie utilă.

Datele oficiale privind performanţele automobilului sau preţurile pentru care va fi acesta comercializat nu au fost făcute, deocamdată, publice. De fapt, nici nu prea contează: Brooklands are nevoie în mod clar de o autostradă lungă, dreaptă şi necirculată. Iar preţul nu este un subiect care să conteze aşa de mult în liga căreia îi aparţine maşina. Eventual ar putea deveni scandalos dacă potenţialii clienţi l-ar considera prea mic... Totuşi, Brookland se estimează că va costa cu cel puţin cinizeci de mii de euro mai puţin decât Rolls Royce Drophead Coupe, clienţii pregătindu-se să semeneze cecuri de circa 200.000 euro.