BMW ActiveE - primul BMW electric de serie

La Salonul Auto Detroit 2010, bavarezii prezentau BMW ActiveE Concept, un Seria 1 cu propulsie electrică. Acum, la Geneva 2011, conceptul devine o maşină de serie, BMW ActiveE fiind, practic, primul BMW electric de serie.

După ce concernul BMW a intrat în domeniul maşinilor electriceprin Mini E, iată că acum a venit rândul primei maşinielectrice BMW de serie: BMW ActiveE, care estetranspunerea în practică a conceptului prezentat la începutul lui2010, la Salonul Auto Detroit2010.

BMW ActiveE va fi produs in 1.000 de exemplare, pentru clienti din USA, Europa si China

De fapt, BMW ActiveE este doar un pas spre BMW MegaCity Vehicle, BMW-ul conceput strict pentru propulsiaelectrică. Ceea ce înseamnă că acest Seria 1 Coupe electric nu îlveţi putea găsi la dealerii BMW, nici să îl comandaţi după bunulplac, deoarece vor fi produse doar 1.000 de exemplare, înuzina BMW de la Leipzig, maşini care vor fi vândute doarpe pieţele din USA, Europa şi China, unor clienţi aleşi dupăanumite criterii.

Practic, la fel ca Mini E, şi BMW ActiveE are mai multrol de cobai, rezultatele din viaţa reală urmând acontribui la punerea la punct a tehnologiei care va echipa modelulde serie foarte mare, prevăzut a apărea în 2013 - deşi deocamdatănumele de cod este BMW MegaCity Vehicle (MCV), noua maşină sepreconizează că va fi vândută sub un alt brand, probabil chiarIsetta.

BMW ActiveE are un motor electric de 170 CP si 250 Nm, valori similare cu ale lui BMW 120i

Revenind la BMW ActiveE, diferenţele faţă de conceptul de acum un an nu sunt mari. Avem un motorelectric potent, de 125 kW (170 CP) şi cu un cuplu motor maxim de250 Nm, valori la nivelul unui BMW 120i Coupe. Caperformanţe, maşina electrică se dovedeşte cu doar o secundă mailentă decât omologul pe benzină, în privinţa demarajului 0-100 km/h(9 secunde faţă de 7,9 la 120i).

BMW ActiveE stă bine şi la capitolul autonomie,bateriile litiu-ion asigurând un parcurs de maximum 160 kmla o încărcare completă. Însă inginerii au reuşit săobţină un compromis foarte bun şi la capitolul caracter practic,BMW ActiveE fiind o maşină care se pretează utilizării zilnice,oferind 4 locuri şi un portbagaj de 200 de litri.

BMW ActiveE are 4 locuri si un portbagaj de 200 de litri, aproape ca un BWM Seria 1 Coupe normal

Acest lucru a fost posibil prin plasarea inteligentă acomponentelor sistemului de propulsie. Astfel, motorulelectric şi modulul de transmisie sunt plasate în spate, înlocuindrezervorul şi transmisia unui BMW Seria 1 Coupe convenţional. Spaţiul ocupat demotor şi transmisie într-un Seria 1 Coupe cu motor termic a fostfolosit, la BMW ActiveE, pentru integrarea celor trei pachete debaterii, per total fiind nevoie de modificarea structurală a 350 decomponente ale Seriei 1.

În plus, datorită gabaritului mai redus al sistemelor de subcapotă, spaţiul liber rămas a fost reproiectat pentru a leconferi securitate maximă pasagerilor din BMW ActiveE încazul unui accident, în acelaşi timp fiind acordată o atenţiedeosebită celorlalte componente ale sistemului electric: deexemplu, protejarea bateriilor de şocuri, pentru a evita scurgerealichidelor sau riscurile de incendii sau explozii.

Bateriile litiu-ion ii confera lui BMW ActiveE o autonomie de maximum 160 km

Din raţiuni comerciale, BMW ActiveE arată aproapenemodificat faţă de un BMW Seria 1 Coupe de bază, atât laexterior, cât şi la interior. Cât va costa maşina, nu ştim şi,practic, nici nu e un lucru foarte important în acest moment - celmai probabil vorbim de un preţ mai mare chiar şi decât alputernicului BWM Seria 1 M.

Foarte important, însă, este ca tehnologia de pe BMW ActiveE săsă dovedească fiabilă, aşa încât viitoarea maşină electrică BMW demare serie să fie cât mai avantajoasă ca buget.