Exclusiv  BMW Seria 5 F10 - toate datele despre noul BMW Seria 5

Finalul de an 2009 este unul foarte bun pentru bavarezi, care lansează oficial noua berlină de clasă mare BMW Seria 5. Vezi aici toate informaţiile şi pozele cu noul BMW Seria 5.

BMW Seria 5 F10 - toate datele despre noul BMW Seria 5 BMW Seria 5 F10 - toate datele despre noul BMW Seria 5

Noul BMW Seria 5, care poartă numele de cod intern F10, reprezintă un model foarte important pentru BMW, având în spate o istorie de aproape 40 de ani şi ajungând deja la a 6-a generaţie.

VEZI VIDEO ŞI POZE CU NOUL BMW SERIA 5!

Noul BMW Seria 5 F 10Stilistic vorbind, designul noului BMW Seria 5 F10 este unul destul de sobru, dar cu tuşe foarte sportive. BMW revine la o idee aplicată în cazul altor generaţii, în care Seria 5 este un melanj estetic între limuzina BMW Seria 7 şi berlina de clasă medie BMW Seria 3 - în cazul lui F10, acest lucru înseamnă că maşina îmbină nobleţea şi impozanţa caracteristice limuzinei mai mari cu agilitatea şi dinamismul fratelui mai mic.

Iar rezultatul este unul foarte echilibrat, dar nu în întregime nou - asta deoarece, în mare, liniile de design ale noului BMW Seria 5 au fost deja arătate de versiunea inedită BMW Seria 5 GT, lansată înaintea berlinei.

Interior luxos si spatiosAşadar, faţă de Seria 5 E60, generaţia pe care o înlocuieşte, noul Seria 5 nu mai mizează pe un design exterior revoluţionar. Lucru continuat şi la interior, unde găsim un aer familiar deja, provenind atât de la Seria 5 GT, cât şi de la Seria 7. Accentul este pus pe spaţiu (ampatamentul măsoară aproape 3 metri), confort, lux şi ergonomie.

Cockpitul este, din nou, orientat mai mult către şofer şi beneficiază de tehnologia Black Panel, iar funcţiile ţinând de conducere sunt separate de cele ţinând de confort.

Bineînţeles, nu lipseşte cea mai nouă evoluţie a sistemului iDrive , care afişează informaţiile pe un display de 7 inch (sau, opţional, pe unul de 10") toate informaţiile necesare.

Noul Seria 5 ofera 6 motoareDintre inovaţiile marcante amintim sistemul BMW ConnectedDrive, care înglobează o serie de sisteme de asistenţă: Parking Assistant, Surround View (senzori de perimetru), Collision Warning (sistem de prevenire a coliziunilor - pregăteşte toate sistemel de siguranţă pentru oprirea de urgenţă), Active Cruiser Control (pilot automat cu ajustarea automată a vitezei în funcţie de maşinile din faţă), sistem Stop&Go pentru motor, BMW Night Vision şi altele.

Noul BMW Seria 5 este construit pe o platformă tehnică având multe elemente comune cu limuzina BMW Seria 7. Acest lucru asigură maşinii un comportament rutier la cel mai înalt nivel, iar tehnologiile de care beneficiază asigură şoferului plăcerea de a conduce, peste ceea ce oferă concurenţa.

BMW 520d consuma 5 litri/100 kmRigiditatea faţă de precedenta generaţie este crescută cu 55%, în timp ce eficienţa proiectării a dus la mase proprii mai mici decât ale versiunilor generaţiei precedente.

Compromisul între sportivitate şi confort se datorează, în primul rând, suspensiei şi sistemelor electronice de asistenţă activă. Opţional, noul BMW Seria 5 oferă sistemul Dynamic Driving Control, prin care modul de funcţionare al suspensiei poate fi modificat de către cel de la volan, conform cerinţelor personale.

Nu lipsesc din listă sistemele Adaptive Drive (constând din Dynamic Dumper Control - controlul dinamic al amortizării - şi din Dynamic Drive Stability Control - controlul dinamic al stabilităţii), precum şi Integral Active Steering (servodirecţia electrohidraulică activă).

La capitolul motorizări, noul BMW Seria 5 oferă, pentru început, o gamă de 7 motorizări: patru pe benzină şi trei dieseluri.

Seria 5 se lanseaza la noi in 2010Cel mai puternic este 550i, care beneficiază de un V8 cu tehnologie twin-turbo, capabil de 407 CP şi cuplat la o cutie de viteze automată cu 8 trepte, optimizată pentru eficienţă. Celelalte trei motoare pe benzină au şase cilindri în linie: 523i (204 CP), 528i (258 CP) şi 535i cu tehnologie bi-turbo (306 CP).

Toate motoarele pe benzină sunt compatibile cu normele de poluare Euro 5 şi beneficiază de tehnologia High Precision Injection, ceea ce înseamnă un randament mult mai bun al arderii (de exemplu, consumul mediu al motorului V8 este de numai 10,4 litri/100 km).

E 60 vs. F 10Cel mai mic motor diesel este cel de pe 520d, având 4 cilindri şi dezvoltând 184 CP. Acest propulsor este echipat cu sistemul Start&Stop, iar consumul mediu este creditat cu 5,0 litri/100 km, în timp ce emisiile CO2 sunt de numai 132 g/km, o valoare foarte mică pentru acest segment.

Celelalte două motoare diesel au câte 6 cilindri în linie: 525d dezvoltă 204 CP, iar 530d are 245 CP, fiind dotat opţional cu tehnologia BMW BluePerformance, 530d devenind astfel compatibil cu normele antipoluare Euro 6.

Toate versiunile noului BMW Seria 5 beneficiază de tehnologiile BMW EfficientDynamics, dintre care amintim recuperarea energiei la frânare, indicator pentru schimbarea treptelor de viteză (la cutiile manuale), controlul activ al flapsurilor aerodinamice sau Electric Power Steering (servodirecţi asistată electric, având un consum mic de energie).

Pentru o masă cât mai scăzută, portierele, capotele motorului şi portbagajului, aripile faţă şi componentele suspensiei sunt realizate din aluminiu.

Vezi aici toate datele tehnice pentru noul BMW Seria 5 F 10:

- BMW 523i şi 528i

- BMW 535i şi 550i

- BMW 520d, 525d şi 530d

- dimensiuni exterioare şi interioare

În România, noul BMW Seria 5 va fi lansat la începutul anului 2010, preţurile şi echipările urmând a fi comunicate în preajma lansării naţionale.

NU UITA, pe 24 nov. îţi oferim PRIMELE IMPRESII LIVE CU NOUL BMW SERIA 5!

Noul BMW Seria 5 F 10 este a 6-a generatie a berlinei bavareze de clasa mare

Vezi pe paginile următoare toate detaliile despre noul BMW Seria 5, în comunicatul oficial BMW.

Citeşte mai departe în pagina următoare »