Premiera  BMW Seria 5 Touring F11 – imagini oficiale

Versiunea BMW Seria 5 Touring are parte de un debut timpuriu şi este probabil cel mai arătos break făcut de BMW vreodată.

BMW Seria 5 Touring a apărut pentru prima dată pe piaţă în1991 şi, la fel ca majoritatea breakurilor de clasă mare, era uncompromis în privinţa spaţiului şi confortului, care nu egala însăversiunea sedan ca şi stil…până acum însă. Această nouă generaţie,F11, cu ale sale forme foarte elegante, cu linia geamurilor careurcă puţin şi cea a plafonului care coboară uşor se poate măsura cuversiunea în trei volume în eleganţă. Modelul preia elementeletipice berlinei, dar totodată în partea din spate moşteneşte ceeste mai bun de la versiunea GT.

Secretulaspectului său este că nu e deloc mai masiv decât versiunea sedan,având o lungime de 4.907 mm lungime (cu doar 8 mm mai multdecât limuzina), 1.860 mm lăţime şi o înălţime de 1.462 mm(valoare care îl face cu 2 mm mai scund decât versiunea, dacădatele celor de la Autowereldsunt corecte).

Ampatamentuleste de 2.970 mm, cu 2 mm mai lung decât la versiunea în patru uşi.Portbagajul are o capacitate de 560 litri, dar se poate extindepână 1.670 litri. Pentru a face faţă unei sarcini cât mai mari,deşi nu ar trebui să fie cazul pentru că vorbim de un breakPremium, suspensia spate este pneumatică ca standard.

Motorizările oferite la lansarea acestui model sunt înnumăr de patru. Versiunea de bază pe benzină este 523i ce oferă 204CP, 270 Nm cuplu şi are un consum de 7.9 litri la sută. Ceamai sportivă propunere este 535i, motorul turbo oferind 306 CP,ceea ce ar trebui să propulseze breakul până la 100 km/h în doar 6secunde, cu preţul unui consum de 8,6 litri la sută. Ceamai economică alegere este 520d, care posedă 184 CP şi un cuplu de380 Nm, dar care se mulţumeşte cu doar 5.3 litri de motorină pentrua străbate 100 km.

Cea maiinteresantă motorizare este însă 530d, care trimite către roţiledin spate 245 CP şi 540 Nm şi deşi are un consum mediu de doar 6.3litri/100 km, reuşeşte să sprinteze spre prima valoare cu douăzerouri a vitezometrului în 6,4 secunde.

Standard toate versiunile vin cu o cutie manuală cu 6rapoarte, iar ca opţional se poate alege noua transmisie automatăcu 8 rapoarte.Opţionale interesate sunt şi Dynamic Damper Controlşi Integral Active Steering, ambele îmbunătăţind comportamentuldinamic în cazul unui condus foarte sportiv.

Lansarea acestui model se va face la Salonul de la Leipizig pedată de 10 aprilie şi se preconizează că va ajunge la dealeri deabia în Septembrie. Preţul acestui nou model va începe dela 42.600 de euro.