BMW Seria 7 – Toate informaţiile oficiale

Autor: Tudor Bratu 28 iul. 2009 Prezentări

 

Tehnic vorbind, noul Seria 7 este limuzina pe care ţi-o vei dori dacă eşti înnebunit după motoare puternice. Sincer nu îmi miroase a bine pentru că este evident faptul că a început din nou cursa pentru putere. Mercedes, BMW şi Audi lansează motoare din ce în ce mai puternice, grija pentru mediul înconjurător fiind luată în seamă, totuşi cât se poate de serios. “Nu mai construiţi motoare mari care consumă mult deoarece distrugeţi mediul înconjurător.” Bine. Atunci inventăm motoare mai mici pe care montăm sisteme turbo ingenioase. Ba nu, montăm sisteme bi-turbo. Acum toţi constructorii mari renunţă la motoarele cu cilindree mare şi obţin puteri uriaşe cu ajutorul sistemelor turbo.

Este şi cazul lui BMW şi al noii Seria 7.

Trei motorizări vor fi disponibile la lansare şi toate sunt noi şi turbo. Sau bi-turbo.

730d ascunde sub capotă noul motor diesel cu şase cilindri în linie al bavarezilor, de acum cu 245 CP şi 540 Nm cuplu maxim. 100 km/h sunt atinşi cu start de pe loc în 7,2 secunde iar viteza maximă este de 245 km/h. Consumul mediu anunţat este de 7,2 litri pentru 100 km parcurşi, cu 9,5 litri/100 km urban şi 5,9 litri pentru 100 km parcurşi extra-urban.

Pe benzină vor fi disponibile la start două versiuni.

740i ascunde propulsorul de 3 litri, bi-turbo, de acum, pentru Seria 7 cu o putere maximă de 326 CP şi un cuplu de 450 Nm.Viteza maximă este limitată la 250 km/h, iar acceleraţia 0-100 km/h este realizată în 5,9 secunde. Consumul anunţat este de 13,8 litri urban, 7,6 litri extra-urban şi o medie de 9,9 litri pentru 100 km parcurşi.

750i va fi pentru moment vărful de gamă cu un V8 de 4.4 litri supra-alimentat cu bi-turbo şi 407 CP şi 600 Nm. Viteza maximă este de-asemenea de 250 km/h iar 0-100 km/h sunt reuşiţi în 5,2 secunde, exact timpul de care avea nevoie vechiul M5 de 400 CP pentru a parcurge aceeaşi distanţă.

Toate cele trei motorizări vor fi cuplate transmisiei automate clasice BMW, cu şase rapoarte, dar care a fost îmbunătăţită pentru obţinerea unor timpi mai mici de schimbare a rapoartelor atât în mod manual cât şi automat.

Referitor la trenul de rulare avem şi aici noutăţi. Noul Seria 7 este prima limuzină BMW care foloseşte pentru suspensia faţă o configuraţie independentă cu două braţe. Suspensia spate a păstrat în mare configuraţia multi-link a generaţiei precedente. Special pentru versiunile “L”, este oferită standard o suspensie pneumatică dar doar pentru spate, la fel ca în cazul generaţiei anterioare. Nici la această generaţie nouă de Seria 7, BMW nu trece la suspensie pneumatică pentru toate roţile.

Ca o altă noutate, direcţia activă se numeşte de acum Integral Active Steering, este în continuare oferită opţional şi poartă această denumire deoarece, la vitezele mici, roţile din spate vor vira în sens opus celor din faţă cu până la un maxim de 3 grade. Rezultă un unghi de bracare mai mic. La vitezele ridicate, roţile din spate vor vira uşor în aceeaşi direcţie cu cele din faţă.

Poate că BMW nu are suspensie pneumatică dar are Dznamic Damping Control, adică amortizoare controlate electronic. De acum însă, şoferul unei Seria 7 poate seta tăria amortizoarelor individual pentru momentul în care se comprimă sau se “destind”. Sistemul DDC este standard şi şoferul poate selecta toate caracteristicile de amortiyare ale maşinii prin intermediul iDrive sau al butoanelor speciale de pe consola centrală. Opţional este oferit în continuare sistemul

Dynamic Drive
cu bare stabilizatoare active. Toate sistemele de asistenţă electronică a conducerii sunt standard pentru noul Seria 7.

Ca dotări, noul Seria 7 vine echipat standard cu faruri bi-xenon şi lumini de rulare pe timp de zi integrate în lămpile de poziţie “angel eyes”. Tot în echiparea standard vor fi oferite senzorul de ploaie şi lumină. Farurile adaptive sunt oferite opţional.

O premieră mondială este introducerea sistemului Night Vision cu detecţie a persoanelor. Atunci când sistemul detectează prezenţa unei persoane pe careosabil, şoferul va fi atenţionat de un martor special asupra acestui lucru.

Sistemul Active Cruise Control cu funcţie Stop & Go este opţional şi poate opri maşina dacă vehiculul din faţă opreşte la rândul său. Deceleraţia sistemului este de 4 metri pe secundă la vitezele mici şi medii şi 2,5 metri pe secundă la vitezele ridicate. Dacă maşina din faţă frâneayă totuşi foarte puternic, este necesară intervenţia şoferului care este atenţionat vizual şi acustic asupra acestui fapt. Sistemul cruise control cu funcţie de frânare automată este standard.

La fel ca Audi, BMW va oferi de acum un sistem de atenţionare al şoferului la schimbarea neavizată a benzii de mers prin vibraţii transmise în volan. În premieră pentru BMW va exista de acum şi un senzor de atenţionare la detectarea unui obiect aflat în unghiul mort. Atenţionarea poate fi doar vizuală prin intermediul unui simbol triunghiular aflat la baza oglinzii retrovizoare sau prin vibraţii în volan.

Tot ca premieră mondială notăm şi sistemul Speed Limit Display. O cameră de luat vederi amplasată în oglinda retrivizoare citeşte semnele de circulaţie de pe marginea drumului şi atenţionează şoferul dacă viteza maximă legală pe tronsonul de drum pe care circulă s-a modificat prin semnele de circulaţie. Rămâne totuşi decizia şoferului dacă urmează sfatul sistemului. Sau nu. Sunt curios cum funcţionează sistemul si mai ales dacă funcţionează dacă semnele de circulaţie sunt murdare sau uşor şterse.

Din punctul de vedere an entertainment-ului, noul Seria 7 vine standard cu un sistem audio cu DVD player şi DVD changer pentru 6 discuri, CD-player, intrare de auxiliar şi USB, modul TV şi receiver pentru Digital Audio Braodcasting. Opţional va fi oferit un sistem audio de înaltă fidelitate cu o putere maximă de 825 W, cu 16 difuzoare. Pentru locurile din spate vor fi disponibile două monitoare de 9,2 inch diagonala integrate scaunelor din faţă şi controler pentru iDrive.

Probabil cea mai interesantă dotare a noului Seria 7 şi în acelaşi timp o altă premieră mondială este BMW ConnectedDrive. Şoferul sau pasagerii din spate pot accesa Internetul prin intermediul sistemului iDrive care se conectează la www prin intermediul sistemului EDGE. Şoferul poate naviga pe Internet doar când maşina se află pe loc. Tot prin intermediul acestui sistem, şoferul se poate conecta la maşina şi activa sistemul auxiliar de încălzire şi ventilaţie cu ajutorul telefonului mobil. Asta da dotare.

Tot la capitolul dotări trebuie să mai amintim şi iluminarea ambientală a interiorului, Park Distance Control de acum cu cameră de luat vederi, sistemul Side View, cu camere de luat vederi amplasate pe lateralele spoilerului faţă – pentru a vedea mai bine drumul când ieşi dintr-un spaţiu strîmt, sau manualul de utilizare al maşinii, de acum integrat ca o carte interactivă în iDrive.

Cel puţin după primele informaţii, noul BMW Seria 7 are multe de spus. Aşteptăm însă cu interes primul contact fizic cu maşina pentru a ne putea exprima cu caracterizări complete şi concrete a ceea ce înseamnă de fapt a cincea generaţie a limuzinei de lux bavareze.

14.04.2009 – UPDATE VIDEO

BMW Seria 7 trebuie să fie un etalon în materie de orice. Vă prezentăm astfel cum îşi testează bavarezii nava amiral pentru a se asigura că acest model va fi cel mai sigur din clasa sa Testele clasice de impact frontal şi lateral sunt dublate de răsturnări controlate.

22.09.2008

De la lansarea primei generaţii de Seria 7 şi până în prezent, BMW a comercializat peste 1.2 milioane din această limuzină de lux care la fiecare nouă generaţie a produs valuri resimţite puternic în Stuttgart sau la Ingolstadt.

Doar anul acesta vânzările celei de-a patra generaţii de Seria 7 au scăzut comparativ cu anul trecut, dar acest lucru se datorează aşteptării nouii generaţii care iată a fost dezvăluită presei cu mult înainte de Salonul Auto de la Paris unde va avea loc prima înfăţişare fizică în faţa publicului mondial.

Noul Seria 7 este mai lung şi mai lat ( 5,212 mm lungime, 1,902 mm lăţime faţă de 5,040 mm şi 1,900 mm) dar mai scund decât generaţia precedentă (1,478 mm faţă de 1,490 mm). Ampatamentul a crescut şi el de la 2.990 mm la 3,210 mm. Încă de la lansare, la fel ca şi în cazul generaţiei precedente, Seria 7 va fi disponibil şi ca variantă “Lang”, cu ampatament alungit cu 140 mm.

După cum ne aşteptam, designul noii generaţii nu este o revoluţie dar totuşi poţi diferenţia foarte uşor cele două modele. Oricum, nici nu ştiu cine ar mai fi vrut încă o revoluţie de design la BMW şi iarăşi la Seria 7. Distinctive pentru noul model sunt blocurile optice atât faţă cât şi spate. Toate folosesc din plin tehnologia LED dar cea mai mare modificare apare în partea din faţă unde luminile de poziţie şi cele de rulare pe timp de zi – celebrele “angel eyes” sunt de acum completate de o bandă luminoasă amplasată la graniţa superioară dintre far şi capota motorului. Am mai văzut această soluţie de design adoptată la BMW CS Concept dar şi la…Mercedes-Beny C-Klasse. Ruşinică, BMW.

În lateral au apărut elemente noi de design, umeri laterali mai proemnineţi pe linia clanţelor portierelor dar si un aspect mai dinamic al părţii inferioare a caroseriei. Frapant este aspectul părţii faţă a maşinii, privit din lateral. “Botul” este tăiat foarte abrupt, grila tradiţională BMW fiind amplasată acum aproape perfect vertical. În partea din spate observăm că s-a renunţat la forma dubioasă a capacului portbagajului şi că stopurile păstrează reţeta concepută iniţial pentru prima generaţie – cu blocurile optice care se prelungesc pe capacul portbagajului. Interesant este că BMW va echipa modelul de top pe benzină, 750i cu evacuări finale dreptunghiulare, duble. Doar 730d va avea o ieşire finală, dublă, cromată amplasată pe partea stângă.

Nici la interior lucrurile nu s-au schimbat foarte mult. Însă cei a căror inimă încă bate pentru modelel BMW mai vechi, vor fi foarte fericiţi. Noul Seria 7 este primul BMW care are o consolă centrală uşor orientată spre şofer. Fosta generaţie a limuzinei de lux bavareze a fost cea care a pus capăt erei în care consolele centrale ale modelelor BMW erau orientate către şofer dar iată că se revine la această idee. Şi viitorul Seria 5 va avea o astfel de aşezare a bordului doar că în cazul acestuia, consola va fi curbată ceva mai evident decât cea a Seriei 7.

Tot la capitolul noutăţi în interior trebuie să notăm noile ceasuri de bord cu design Black Panel. Avem de acum patru cadrane rotunde, cu ramă cromată, dar al căror display este digital şi de acum cifrele sunt iluminate, sau colorate mai bine spus, acum într-o nuanţă de alb-albastru. Atunci când maşina este oprită, instrumentarul de bord nu este vizibil, iar în timpul mersului, ceasurile de bord sunt capabile să afişeze diverse informaţii furnizate de sistemele maşinii. Toate sistemele de entertainment şi climatizare sunt noi, la fel şi volanul şi comenzile acestuia.

Din păcate BMW a renunţat la selectorul electronic al cutiei de viteze amplasat pe coloana de direcţie în favoarea celui lansat iniţial pe noul X5 şi care acum se regăseşte pe majoritatea modelelor casei bavareze.

Versiunile cu locuri individuale în spate vor beneficia ca şi până acum de scaune-fotolii, individuale, cu reglaje complexe, climatizare şi posibilitatea reglării pe o distanţă de 70 milimetri înainte-înapoi.

Una din cele mai importante noutăţi pentru Seria 7 este lansarea noii generaţii a sistemului iDrive. Cea mai importantă caracteristică a acestuia este noul display din centrul consolei centrale, cu diagonala de 10.2 inch şi rezoluţie de 1.280 x 480 pixeli. BMW susţine că acesta este cel mai performant display oferit la ora actuală în lumea auto. La fel susţine BMW şi despre întreg sistemul iDrive care acum a fost îmbunătăţit şi la nivel de ergonomie. Pe lângă controlerul rotativ care poate fi acţionat în toate direcţiile, BMW introduce de acum patru taste în jurul acestuia, pentru o selecţie mai uşoară a celor mai utilizate meniuri. Deci, după ce a susţinut puternic ani de zile că pentru un sistem de control al sistemelor maşinii nu este nevoie decât de un singur buton, BMW ajunge la soluţia lui Audi, cu un buton rotativ şi patru taste conexe. Oups.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide