Bugatti Veyron 16.4 Super Sport – supercar-ul suprem



Bugatti Veyron Super Sport este cel mai rapid automobil de serie produs vreodată şi nu o spun cei care au produs acest automobil, ci chiar cei de la Cartea Recordurilor.

Reprezentanţii Guiness Book au fost primi oameni din exterior care au văzut la treabă noul Bugatti Veyron Super Sport. Şi au avut ce să vadă pentru că acest nou hipercar a stabilit pe circuitul de teste Volkswagen de la Ehra-Lessien recordul de viteză pentru maşini de serie, atingând 434 km/h. Germanii au fost foarte siguri pe noua creaţie şi înainte de a o scoate în faţa publicului larg au supus-o la un asemenea test pentru a avea cu ce se lăuda.

Bugatti Veyron Super Sport spate

Acest record a fost facilitat de noile culmi ale puterii pe care Veyron Super Sport le atinge, uzina de forţă cu 16 cilindri dezvoltând o putere de 1.200 CP şi 1.500 Nm. Creşterea puterii cu 20% a fost posibilă prin schimbarea celor 4 unităţi turbo cu unele mai mari şi a intercoolerelor. În plus, pentru a face faţă masivei forţe şasiul a fost atent reglat şi s-au montat suspensii noi cu o arhitectură complexă concepută iniţial pentru modelele de curse.

Senzaţiile dinamice oferite de acest bolid rivalizează cu cele mai periculoase roller coastere din lume, Super Sport generând acceleraţii laterale de 1.4 G. Ca să aveţi un etalon, Ferrari Formula Rossa Roller Coaster din Abu Dhabi accelerează până la 100 km/h în 2 secunde şi livrează forţe laterale de 1,7 G. Bugatti nu ne comunică încă în cât atinge Super Sport 100 km/h, dar ne spun că versiunea de serie va avea viteza maximă limitată de 415 km/h, pentru că pneurile nu fac faţă pentru a rula la viteza maximă atinsă pe circuit.

Bugatti Veyron Super Sport interior

Estetic acest model se diferenţiază prin câteva detalii care au rol funcţional în primul rând cum ar fi noul plafon care integrează aerisirile NACA, prizele mai mari în partea frontală şi difuzorul redesenat din partea posterioară. Bineînţeles, cea mai evidentă particularitate este tema bicoloră a caroseriei, kitul fiind portocaliu iar partea superioară neagră. Este o combinaţie discutabilă, spuneam în momentul în care am văzut acest bolid, însă există şi o opţiune

Acest model va fi oficial lansat în August la Peeble Beach Concours, dar îşi va face apariţia şi la Salonul Auto de la Paris 2010. Primele 5 unităţi denumite World Record Edition au fost deja vândute dar nu ştim încă la ce preţ, pentru că acesta nu a fost încă anunţat.