Nu e un automobil european, nu este nici japonez şi nici vorbă de coreeni sau chinezi. Este american şi este un Cadillac. Care le va da de gândit multora.

Cadillac CTS Cadillac CTS
Nu e un automobil european, nu este nici japonez şi nici vorbă de coreeni sau chinezi. Este american şi este un Cadillac. Care le va da de gândit multora.

Cei mai mulţi îşi amintesc despre Cadillac mai mult ca o marcă americană luxoasă, ale cărei maşini arborau curbe voluptoase înainte de a intra, prin anii ’70, într-un con de umbră. Sau mai degrabă paraleliped, dată fiind forma pătrăţoasă a designului, care mai ieşea în evidenţă doar prin masivitate.

Însă noua eră a fost de bun augur pentru oficialii Cadillac, aceştia permiţând designerilor o direcţie aproape revoluţionară, în care unghiurile ample şi muchiile ascuţite au dus la crearea unei imagini de marcă foarte puternice. Este adevărat, berlinele au început să semene destul de mult între ele, indiferent de segmentul pe care îl acopereau.

Prima generaţie a lui CTS a fost copilul minune al acestui nou curent „ascuţit”, devenind un interesant adversar pentru burghezele BMW Seria 3 sau Mercedes C-Class. Din păcate, în afara designului, berlina Cadillac nu avea o calitate satisfăcătoare şi nici performanţe notabile. Tocmai de aceea, noua generaţie ni se promite că repară toate capitolele deficitare ale primului CTS, americanii fiind mai mult decât optimişti în succesul noii berline medii, de acum cu adevărat premium.

Toată lumea a fost de acord că primul CTS nu arăta rău, asta ca să îi cităm pe cei mai critici. Prin comparaţie, noul CTS arată mai cizelat, chiar dacă pare doar un fel de facelift al primei generaţii. De fapt, noi bănuim că noul CTS chiar este un facelift pronunţat al vechii generaţii, numai că nu am vrea să ne ia Bush în vizor că ne luăm de marca prezidenţială, mai ales că nu avem ca dovezi decât fotografiile şi datele tehnice oficiale.

Aşa încât convenim că este o maşină nouă. Exteriorul ne spune nu foarte explicit acest lucru, însă interiorul aproape că urlă la oricine că este vorba de mai mult decât o evoluţie. Pe de o parte, formele şi detaliile habitaclului intră în concurenţă directă cu cele mai noi creaţii Lexus sau Acura; pe de altă parte, habitaclul precedentului CTS pare chiar învechit, cu designul său greoi şi plasticele non-premium. Long live the new CTS – în care atmosfera caldă, cu tapiţerie din piele inspirat aleasă şi comenzi amenajate futurist şi ergonomic, le cam ia faţa unor BMW sau Mercedes. Mai rămâne de verificat pe viu calitatea, ceea ce chiar nu va fi o problemă, deoarece GM va aduce Cadillac CTS în Europa, aruncându-l fără menajamente în ringul berlinelor medii premium.

Citeşte mai departe în pagina următoare »