Citroen DS3 Racing – detalii tehnice

Autor: Andrei Cosmin Iordache 22 feb. 2010 Prezentări

Citroen
DS3 nu va lua cu asalt doar WRC-ul, ci şi străzile cu o versiune
hot hatch compactă, care atentează serios la statutul lui Renault
Clio RS. Cel mai aşteptat detaliu se leagă de motorizarea cu care
va veni acest model. Sub capotă se va afla motorul 1.6 THP
care dezvoltă însă 200 CP, nu 218 cum se zvonea, şi un cuplu de 275
Nm
. Dinamic s-ar traduce în 6,9 secunde necesare pentru a
atinge 100 km/h şi o viteză maximă de 231 km/h.

Sunt
specificaţii aproximativ similare cu cele ale lui Clio RS, dar hot
hatchul Citroen mai are câteva cărţi în mânecă. Suspensia
BOS şi sistemul de frânare cu discuri ventilate pe faţă de 328 mm
şi 249 mm pe spate sunt furnizate de Citroen Racing
cei
care îşi pun amprenta şi în World Rally Championship. Direcţia este
setată pentru o precizie maximă, în detrimentul manipulării facile
şi ESP-ul este deconectabil pentru amatorii unei conduite
sportive.

În plus acest
model are şi avantajul unei greutăţi mai mici, datorită
dimensiunilor compacte cântărind doar 1165 kg,
adică mai
puţin decât modelele din liga sa, Clio RS, Corsa OPC sau MINI
Cooper S JCW. Dacă tot am amintit de trioul de referinţă în
segmentul hot hatch-urilor mici trebuie să precizăm că singurul
care îi este superior pe hârtie ca prestaţii dinamice, este modelul
de la MINI, dar şi preţul reflectă acest lucru. Vom dezbate mai
apoi acest aspect…

Noul DS3 Racing,
poate fi numit cel mai musculos model din clasa sa, în plan vizual,
având un aspect foarte „îndesat”. Se observă că grila,
oglinzile, etrierii, resorturile şi inserţiile de pe jante au
aceeaşi culoare cu plafonul
. Elementele diferenţiatoare,
în afară de cele de natură cromatică, sunt prelungirile spoilerelor
pragurilor, jantele speciale cu dimensiunea pe 17 sau 18 inchi,
difuzorul şi garda la sol. Per total acest model poate fi numit o
evoluţie foarte agresivă a versiunii SportChic.

Interiorul
este chiar pornografic (în sensul pozitiv pentru cei care adoră
tuningul strident la interior), fiind presărat din plin cu inserţii
de carbon, iar consola centrală, cel puţin în versiunea din
imagini, are o nuanţă foart incitantă, nelipsind desigur scaunele
şi volanul sport. În funcţie de buget se poate alege între
tapiţeria textilă şi cea din piele Alcantara. Iar dacă am ajuns la
aspecte financiare se spune că acest model ar avea un preţ
de pornire de 26.000 de euro, care îl face considerabil mai scump
decât Clio RS, dar mai ieftin decât Mini Cooper S
JCW.

Conform celor de la L’Automobile
Magazine va fi bătaie pe acest model, acesta fiind o ediţie
limitată de doar 1.000 de unităţi
, astfel explicându-se
plăcuţa din interior care are gravt numărul fiecărui exemplar.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide