Facelift pentru utilitarele Citroen Jumper, Peugeot Boxer şi Fiat Ducato

Autor: Adrian Mihălţianu 23 apr. 2014 Prezentări

În ultimii ani se remarcă o atenţie din ce în ce mai mare a constructorilor de utilitare faţă de imaginea maşinilor lor. Pentru că vorbim de nişte paralelipipede pe patru roţi, ale căror principale caracteristici sunt capacitatea utilă şi fiabilitatea, designerii nu se pot concentra decât pe partea frontală şi pe detaliile ţinând de habitaclu.

Iată că, în 2014, după lansarea cu surle şi trâmbiţe a noului Mercedes-Benz V-Class, alături de versiunea sa utilitară Viano, dar şi după noile generaţii ale fraţilor Renault Trafic şi Opel Vivaro, este rândul altor trei utilitare să primească un tratament de înnoire: Citroen Jumper, Peugeot Boxer şi Fiat Ducato trec printr-un facelift.

Jumper arată cel mai elegant, Boxer cel mai solid, iar Ducato… undeva între cele două 

De la început trebuie remarcat că vorbim de un facelift care mizează destul de mult pe îmbinarea caracteristicilor de sobrietate şi eleganţă, cei trei fraţi arătând foarte echilibrat şi inspiând, practic, siguranţa pe care utilizatorii o aşteaptă. Diferenţierile între cele trei modele se rezumă la calandru şi mici detalii exterioare, forma generală a capotei şi farurilor cu lumini de poziţie LED fiind comună.

Habitaclul nu e modificat prea mult, rămânând mai apropiat de spiritul unei berline familiste decât de al unei utilitare. Nivelul de dotări devine mai bogat, pe lista de opţionale apărând acum dotări specifice autoturismelor cu pretenţii: climatizare automată bi-zonă, sistem de navigaţie cu touch-screen şi cameră pentru mersul înapoi, asistenţă la urcarea şi coborârea rampelor, cruise-control activ, etc.

Noile dube rivalizează serios cu autoturismele familiste în materie de dotări de top

La nivelul caroseriei se poate alege dintr-o multitudine de variante, care oferă capacităţi de transport marfă între 8 şi 17 metri cubi. De asemenea, toate trei modelele oferă şi variante pentru până la 11 pasageri.

La nivelul motorizărilor, francezii Citroen Jumper şi Peugeot Boxer oferă patru versiuni HDI, de 110, 130, 150 şi chiar 180 CP, opţional putând fi echipate şi cu sistem Start&Stop. Cutia de viteze este manuală cu 6 trepte, iar versiunile de motorizare de top pot fi echipate şi cu o cutie robotizată.

În cazul dubelor, cifrele vorbesc. Cele legate de capacităţi, nu de dinamică…

Fiat Ducato oferă ca motorizare de bază un 2.0 MJT de 115 CP, cuplat la o cutie manuală cu doar 5 trepte. Dar, la fel ca modelele franţuzeşti, oferă şi motoare mai potente: 2.3 MJT de 130 sau 150 CP, precum şi un 3.0 MJT de 180 CP. Consumul minim oficial se cifrează la 5,8 litri/100 km, cu emisii CO2 de 158 g/km.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide