Ferrari 599 GTO – informaţii oficiale

Ferrari 599 GTO readuce la viaţă sufixul GTO, cel caracteristic modelelor de colecţie. Iată cum se comportă cel mai avansat Ferrari cu motor central din istorie în mediul său natural, adică pe circuit.

Ferrari 599 GTO este versiunea de stradă aextremului Ferrari 599XX şi, probabil, unul dintre modelele carevor ocupa un loc fruntaş pe lista de "must-have" a colecţionarilor,dat fiind pedigree-ul gamei Gran Turismo Omologato. Prima condiţiepentru a deveni un clasic este îndeplinită, doar 599 de modele vorfi fabricate,. Estetic acest model preia tendinţele lui 599XX, darlasă deoparte elementele "pornografice" de circuit.

De asemenea, această versiune vine cu un mareplus de performanţă, dezvoltând un cuplu de 620 NM şi 670CP din acelaşi propulsor de 6.0 litri V12, faţă de cei 620 CPaferenţi versiunii GTB. Fiind o versiune sportivă, masaeste redusă la 1,495 kg. Sprintul până la 100km/h al luiGTO se realizează în 3,4 secunde,cu 0,3 secunde mai repededecât versiunea standard.

Dar acest aspect nu va fi cu siguranţă cel maiimportant pentru viitorii posesori de GTO, ci performanţa pecircuit, acolo unde noul supercar excelează. Pe pista de laFiorano, acest model face un tur complet în 1 minut 24secunde, mai repede cu 2,5 secunde decât 599-ul standard.Mai adăugam şi o viteză maximă de 335 km/h şi este clar că vorbimde un model destinat celor care au aşa zisele "track days" însânge, mai ales că acest model vine cu un sistem denumit VirtualRace Engineer care îţi oferă în timp real informaţii despreparametrii de cursă.

Această performanţă se datorează pe lângămotivele mai sus amintite datorită exteriorului mai aerodinamic, asistemul de frânare foarte performant ceramic, dar şi aelectronicii foarte sofisticate care elimina practic subvirarea,aşa cum spune comunică subvirarea. Lansarea pentru public s-acosemnat în luna Aprilie la Salonul de la Beijing, iarpreţul anunţat este de 350.000 de euro.