Fiat Uno - toate informaţiile cu noul Fiat Uno

În sfârşit, Fiat dezvăluie primele informaţii şi fotografii oficiale cu noua citadină Fiat Uno, care urmează să fie lansată în această lună în Brazilia.

Noul model de clasă mini al italienilor se numeşte FiatUno. Da, este aceeaşi denumire ca a maşinii care a făcutfurori în anii '80-'90 şi care a contribuit din plin la renumele despecialist în maşini de oraş al constructorului italian.

Noul Fiat Uno a fost lansat oficial in America de Sud

Noul Fiat Uno este oferit, pentru început, pe pieţelesud-americane, inaugurarea oficială urmând a avea loc în aceastălună în Brazilia. Deşi încă nu există informaţii oficiale desprecomercializarea acestui model în Europa, surse dininteriorul companiei italiene dau ca sigură producerea în viitor aacestui model şi în fabrici din Europa, ba chiar şi dinRusia.

Dimensiuni

Ceea ce înseamnă că noul Fiat Uno ar putea fi urmaşul luiFiat Panda în Europa? Comparând dimensiunile celor două maşini,remarcăm că Fiat Uno (lungime de 3,77 metri) este mai marecu aproape 20 cm decât actualul Fiat Panda (lungime 3,6metri).

Noul Fiat Uno poate fi considerat un urmas al lui Fiat Panda

Uno este doar puţin mai lat decât Panda, însă are o înălţime maimică (1,49 metri faţă de 1,53 metri), în timp ce ampatamentul estemai mare cu 7 cm, ajungând la 2,37 metri. În ce priveştecapacitatea portbagajului, aceasta este de 280 de litri,mai mult decât cei 210 litri oferiţi de Panda.

Prin urmare, cel puţin din punct de vedere al principalelordimensiuni, noul Uno ar putea fi considerat un urmaş "după manual"al lui Fiat Panda. Lucru accentuat de aspectul vizual, maşinaabordând un stil pragmatic, în genul actualului Panda.

Design

Partea frontală este destul de simplă, chiar în contradicţie cunoul val de maşini de oraş, care vor să arate life-style. Blocurieoptice sunt foarte puţin rotunjite, iar grila centrală, obişnuităpentru o maşină, nu mai există - în schimb, s-a adoptat osoluţie inedită, cu trei mici fante în dreapta siglei, unelement care, cu siguranţă, va deveni o carte de vizită clarăpentru Fiat Uno.

Fiat Uno este oferit si intr-o versiune pseudo-crossover, denumita Uno Way

Interesantă şi grila uriaşă de aerisire din spoilerul frontal,flancată de spoturile de ceaţă, citadina italiană având un aerfoarte serios în peisajul actual al citadinelor. Lucru confirmat şide bosajele proeminente, care îi dau un aspect de mic SUV.

Partea din spate exprimă pur şi simplumasivitate, hayonul vertical părând suficient de mare, iarluneta este încadrată de două blocuri optice de dimensiuni reduse,"cocoţate" deasupra liniei mediane, ca la Punto Evo.

În final, din punct de vedere vizual, noul Fiat Unoexprimă pur şi simplu robusteţe, punând un accent foartemare pe caracterul pragmatic. În plus, este oferită şi oversiune pseudo-crossover, denumită Way (un fel de urmaşal lui Fiat Panda Cross), cu ornamente din plastic negru - de remarcatideea detaliului de pe portierele laterale, care contribuie laimpresia de forţă a maşinii.

Interior

În ce priveşte interiorul noului Fiat Uno, se remarcă oschimbare destul de importantă faţă de actualul Panda:deşi gurile de aerisire au rămas rotunde, în stil Alfa Romeo, iarbutoanele pentru comanda electrică a geamurilor sun plasate tot înlateralele consolei, în rest totul este altfel.

Plansa de bord a noului Fiat Uno este mai simpla decat la Fiat Panda

Tabloul de bord are în prim plan un vitezometru de maridimensiuni, care integrează şi un display pentru principaleleinformaţii, iar turometrul este plasat în stânga fiind mult maimic. Instalaţia audio a fost coborâtă sub gurile de aerisire şiocupă mai puţin spaţiu. Şi modulul pentru aerul condiţionateste simplificat, iar maneta schimbătorului de viteze numai este urcată pe consola centrală.

De fapt, noul Fiat Uno continuă şi la interior ideea designuluisimplificat, aplicată la exterior, ergonomia fiind bună, iarmaterialele ni se promit bune calitativ, dar şi foarte rezistentela uzură. Bancheta spate promite un spaţiu bun pentru picioare, încreştere faţă de ce oferă acum Fiat Panda.

Motorizări

Pentru început, Fiat Uno va fi oferit cu două motorizăride mic litraj, ambele flex-fuel: cel de 1,0 litri dezvoltă73 CP când este alimentat cu biocombustibil, respectiv 75 CP cândmerge pe benzină; cel de 1,4 litri are 85 CP cu biocombustibil,respectiv 88 CP pe benzină. Ambele motorizări sunt cuplate la otransmisie manuală cu 5 trepte.

Deocamdată, nu există detalii referitor la performanţe şiconsumuri, sau preţuri şi nivele de echipare, dar se preconizeazăcă noul Fiat Uno va fi una dintre cele mai accesibile maşini pepieţele sud-americane.

Pentru inceput, Fiat Uno este oferit cu doua motoare flex-fuel, de 1,0 si 1,4 litri