Ford Mustang Boss 302 – detalii oficiale

După o pauză de 40 de ani Ford Mustang 302 Boss s-a întors şi de data asta vrea să şi rămână…

Ford Mustang 302 Boss a fost un model meteoric produs de către americani în 1969 şi 1970, asamblat în 8.641 unităţi pentru a putea concura în celebra Trans-Am, cursă pe care a şi câştigat-o în 1970. După acest triumf nu s-a mai continuat nici cu participarea nici cu producţia Boss-ului. Pentru a face faţă însă concurenţei europene, care le cam ştirbeşte americanilor mândria de muscle car, Ford a reînviat acest model, având în minte un singur lucru detronarea lui BMW M3, după cum chiar ei declară. Şi pentru a putea atinge acest lucru au luat ca punct de pornire timpii pe circuitul de la Laguna Seca ai unui BMW M3.

Dacă vă întrebaţi de unde vine indicativul 302, acesta vine de la capacitatea motorului adică 302 inch cubi, sau 5.000 cmc. Propulsorul este un V8 care dezvoltă 440 CP şi un cuplu de 550 Nm, cifre comparabile cu ale unui BMW M3, dar nu se specifică timpii până la 100 km/h sau alţi parametri, pentru a vedea dacă s-au ţinut de cuvânt cu ambiţiile anti BMW.

Mustang Boss 302

Transmisia cu care este disponibilă această versiune este un manuală cu 6 rapoarte scurte. De asemenea, acest bolid vine cu un diferenţial cu alunecare limitată şi opţional cu unul Torsen. Suspensia este mult mai rigidă decât cea de serie, garda la sol fiind mai joasă cu 11 mm pe faţă şi 1 pe şi 1 mm pe spate, pentru a replica aspectul versiunii clasice.

Pentru a păstra specificul originalului, acest model vine într-o combinaţie de roşu cu negru, ultima nuanţă fiind folosită pentru kitul aerodinamic şi motivele de pe lateral şi capotă. Nu este singura opţiune cromatică, dar pentru cei care vor adevăratul spirit Boss este un "must-have". Este clar că din acest punct de vedere au reuşit să depăşească la impresia artistică BMW M3, fiind un bolid care va ieşi mult mai bine în evidenţă. Există şi o versiune Laguna Seca, care pare trasă în negativ având o schemă de culori în care negrul este predominant şi roşul este ornamental. Această versiune se spune că ar fi adresată pentru circuit, având un kit mai puternic profilat, altfel de pneuri şi setări mai potrivite rulării pe asfaltul pe care se desfăşoară competiţiile automobilistice.

Mustang Boss Laguna Seca

În interior acest bolid vine cu volan în piele Alcantara, scaune cu piele întoarsă sau Recaro (opţional), finisaje negre metalice, plăcuţe de autentificare şi cu mai puţin material fonoizolant pentru a amplifica senzaţiile puternice de muscle car. Preţul nu a fost anunţat încă pentru a vedea dacă este mai tentant decât un BMW M3 şi din acest punct de vedere, dar se va anunţa, să sperăm şi cu specificaţiile dinamice.