Ford Mustang Boss 302 – detalii oficiale

După o pauză de 40 de ani Ford Mustang 302 Boss s-a întors şi de data asta vrea să şi rămână…

Ford Mustang 302 Boss a fost un model meteoric produs de cătreamericani în 1969 şi 1970, asamblat în 8.641 unităţi pentru a puteaconcura în celebra Trans-Am, cursă pe care a şi câştigat-o în 1970.După acest triumf nu s-a mai continuat nici cu participarea nici cuproducţia Boss-ului. Pentru a face faţă însă concurenţei europene,care le cam ştirbeşte americanilor mândria de muscle car, Ford areînviat acest model, având în minte un singur lucru detronarea luiBMW M3, după cum chiar ei declară. Şi pentru a putea atinge acestlucru au luat ca punct de pornire timpii pe circuitul de la LagunaSeca ai unui BMW M3.

Dacă vă întrebaţi de unde vineindicativul 302, acesta vine de la capacitatea motorului adică 302inch cubi, sau 5.000 cmc. Propulsorul este un V8 caredezvoltă 440 CP şi un cuplu de 550 Nm, cifre comparabile cu aleunui BMW M3, dar nu se specifică timpii până la 100 km/h sau alţiparametri, pentru a vedea dacă s-au ţinut de cuvânt cu ambiţiileanti BMW.

Mustang Boss 302

Transmisia cu care este disponibilă aceastăversiune este un manuală cu 6 rapoarte scurte. De asemenea, acestbolid vine cu un diferenţial cu alunecare limitată şi opţional cuunul Torsen. Suspensia este mult mai rigidă decât cea de serie,garda la sol fiind mai joasă cu 11 mm pe faţă şi 1 pe şi 1 mm pespate, pentru a replica aspectul versiunii clasice.

Pentru a păstra specificul originalului,acest model vine într-o combinaţie de roşu cu negru, ultima nuanţăfiind folosită pentru kitul aerodinamic şi motivele de pe lateralşi capotă. Nu este singura opţiune cromatică, dar pentru cei carevor adevăratul spirit Boss este un "must-have". Este clar că din acest punct devedere au reuşit să depăşească la impresia artistică BMWM3, fiind un bolid care va ieşi mult mai bine în evidenţă.Există şi o versiune Laguna Seca, care pare trasă în negativ avândo schemă de culori în care negrul este predominant şi roşul esteornamental. Această versiune se spune că ar fi adresată pentrucircuit, având un kit mai puternic profilat, altfel de pneuri şisetări mai potrivite rulării pe asfaltul pe care se desfăşoarăcompetiţiile automobilistice.

Mustang Boss Laguna Seca

În interior acest bolid vine cu volan înpiele Alcantara, scaune cu piele întoarsă sau Recaro (opţional),finisaje negre metalice, plăcuţe de autentificare şi cu mai puţinmaterial fonoizolant pentru a amplifica senzaţiile puternice demuscle car. Preţul nu a fost anunţat încă pentru avedea dacă este mai tentant decât un BMW M3 şi din acest punct devedere, dar se va anunţa, să sperăm şi cu specificaţiile dinamice.