Ford Mustang Boss 302 – detalii oficiale

Autor: Andrei Cosmin Iordache 16 aug. 2010 Prezentări

Ford Mustang 302 Boss a fost un model meteoric produs de către
americani în 1969 şi 1970, asamblat în 8.641 unităţi pentru a putea
concura în celebra Trans-Am, cursă pe care a şi câştigat-o în 1970.
După acest triumf nu s-a mai continuat nici cu participarea nici cu
producţia Boss-ului. Pentru a face faţă însă concurenţei europene,
care le cam ştirbeşte americanilor mândria de muscle car, Ford a
reînviat acest model, având în minte un singur lucru detronarea lui
BMW M3, după cum chiar ei declară. Şi pentru a putea atinge acest
lucru au luat ca punct de pornire timpii pe circuitul de la Laguna
Seca ai unui BMW M3.

Dacă vă întrebaţi de unde vine
indicativul 302, acesta vine de la capacitatea motorului adică 302
inch cubi, sau 5.000 cmc.
Propulsorul este un V8 care
dezvoltă 440 CP şi un cuplu de 550 Nm, cifre comparabile cu ale
unui BMW M3, dar nu se specifică timpii până la 100 km/h sau alţi
parametri, pentru a vedea dacă s-au ţinut de cuvânt cu ambiţiile
anti BMW.


Mustang Boss 302

Transmisia cu care este disponibilă această
versiune este un manuală cu 6 rapoarte scurte. De asemenea, acest
bolid vine cu un diferenţial cu alunecare limitată şi opţional cu
unul Torsen. Suspensia este mult mai rigidă decât cea de serie,
garda la sol fiind mai joasă cu 11 mm pe faţă şi 1 pe şi 1 mm pe
spate, pentru a replica aspectul versiunii clasice.

Pentru a păstra specificul originalului,
acest model vine într-o combinaţie de roşu cu negru, ultima nuanţă
fiind folosită pentru kitul aerodinamic şi motivele de pe lateral
şi capotă. Nu este singura opţiune cromatică, dar pentru cei care
vor adevăratul spirit Boss este un
„must-have”. Este clar că din acest punct de
vedere au reuşit să depăşească la impresia artistică BMW
M3, fiind un bolid care va ieşi mult mai bine în evidenţă.

Există şi o versiune Laguna Seca, care pare trasă în negativ având
o schemă de culori în care negrul este predominant şi roşul este
ornamental. Această versiune se spune că ar fi adresată pentru
circuit, având un kit mai puternic profilat, altfel de pneuri şi
setări mai potrivite rulării pe asfaltul pe care se desfăşoară
competiţiile automobilistice.


Mustang Boss Laguna Seca

În interior acest bolid vine cu volan în
piele Alcantara, scaune cu piele întoarsă sau Recaro (opţional),
finisaje negre metalice, plăcuţe de autentificare şi cu mai puţin
material fonoizolant pentru a amplifica senzaţiile puternice de
muscle car. Preţul nu a fost anunţat încă pentru a
vedea dacă este mai tentant decât un BMW M3 şi din acest punct de
vedere, dar se va anunţa, să sperăm şi cu specificaţiile dinamice.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide