Gumpert Tornante by Touring Superleggera la Geneva 2011

E suficient să creezi un ”utilaj” performant pentru ca să fii băgat în seamă de milionarii amatori de performanţe? Se pare că nu. De aceea carosierul italian Touring Superleggera s-a ocupat intensiv de ineditul Gumpert Apollo, transformându-l în Gumpert Tornante.

Gumpert Tornante by Touring Superleggera la Geneva 2011 Gumpert Tornante by Touring Superleggera la Geneva 2011

Probabil italienii de la Touring Superleggera consideră căGumpert Apollo se încadrează la capitolul "germanii ştiu săfacă maşini performante, dar nu ştiu să le facă să arate bine". Deaceea, carosierul italian ne-a gratulat la Salonul Auto Geneva 2011cu viziunea sa despre cum ar trebui să arate bolidulgermanilor: Gumpert Tornante.

Gumpet Tornante este propunerea carosierului Touring Superleggera pe baza lui Apollo

Nu vorbim doar despre o propunere care va rămâne doar la rangulde concept, deoarece germanii intenţionează să ofereaceastă versiune clienţilor interesaţi începând cu 2012.Şi credem că nu vor fi puţini cei care vor dori un GumpertTornante, care arată mai elegant, este mai spaţios şi maiconfortabil, pretându-se mai bine la utilizarea cotidiană decât oface Apollo, conceput în primul rând pentru circuit.

Deşi este clar că la baza lui Gumpert Tornante stă modelulApollo, modificările aduse exteriorului fac noul bolid maiplăcut şi mai apropiat de ceea ce îşi doreşte un milionar.Gumpert Tornante aduce cu un Fast Tourer, partea frontală fiindaproape total modificată faţă de un Apollo, stilul nouîncadrându-se în linia GT-urilor actuale.

Gumpert Tornante are un design exterior elaborat, fiind mai elegant decat Apollo

Agresivitatea iniţială a fost domolită, Tornante avândun stil mai sobru şi mai fluid, fără a renunţa la impresia deforţă. Partea laterală inspiră masivitate, aducând amintede maşinile blindate, în timp ce spatele a fost modificat radical,având influenţe interesante de Bentley sau Corvette, dar reuşeştesă rămână suficient de original, exprimând sportivitate pură graţieimensului difuzor.

Interiorul a fost adaptat pretenţiilor celor cu bani,fiind garnisit cu materiale scumpe, dar încercând sărămână fidel principiilor de sportivitate ale celor de la Gumpert.Maşina rămâne propulsată de un V8 cunoscut de pe Apollo, dotat cudouă turbocompresoare şi dezvoltând 700 CP, în timp ce suspensia afost tunată pentru a oferi un plus de confort la rulare, iartransmisia este secvenţială, cu padele de comandă în spatelevolanului.

Gumpert Tornante beneficiaza de motorul V8 biturbo de 700 CP de pe Apollo

Cei de la Gumpert vor oferi în viitor şi o versiune maipotentă pentru noul Tornante, care se speculează că vamerge pe principiul hibrid: motor V8 plus un motor electric.Deocamdată, însă, nu există o confirmare în acest sens, singurullucru cert fiind că germanii sunt siguri că vor avea destui clienţipentru Gumpert Tornante.