Honda Odyssey - un nou monovolum de clasa mare

Honda Odyssey nu este un model cu care europenii să fie foarte familiarizaţi, dar americanii spun că această nouă generaţie este cel mai arătos monovolum de pe piaţă, pe când noi îl găsim cam anost.

Honda Odyssey - un nou monovolum de clasa mare Honda Odyssey - un nou monovolum de clasa mare

Honda s-a mişcat foarte repede cu noul Odyssey şi la o distanţăde doar 4 luni de la etalarea conceptului a apărut şi produsulfinal. Acesta este un monovolum de clasă mare care se integreazăfoarte bine în imagine Honda, care are un design per totalconvenţional, dar picantat cu detalii uşor avangardiste. De fapt detalii este cam mult spus pentru căsingurul element care atrage atenţia este linia laterală ageamurilor, ultimul fiind mai mare decât cel din mijloc şi curmândbrusc direcţia ascendentă. Ar mai fi de menţionat şi uşaculisantă automată, dar în rest putem spune că la fel ca şiprecedentele generaţii are un stil prea monoton.

La interior spaţiul este la cote înalte,existând 8 locuri dispuse pe trei rânduri. Pentru că vorbim însă deun monovolum făcut după specificaţiile americane locurile suntfoarte generoase, chiar şi cele de pe ultimul rând. Interiorul nu uimeşte prin soluţii inovative sau designfascinant dar compensează prin facilităţile oferite. Chiar dacăamericanii nu sunt fani aifotbalului, Cupa Mondială s-ar putea urmări într-un mod mai multdecât plăcut din plafon apărând un display wide cudimensiunea de 16,2 inchi, legat la un sistem audio cu 12incinte, iar între scaunele din faţă există o mini ladăfrigorifică pentru băuturi.

Motorul oferit pe acest adevărat"intercity" de şoseaeste unul de 3.5 VTEC, despre care în comunicat nu se specificănimic concret în materie de putere. Este anunţat însă consumul,care convertit în valorile europene, ajunge în valoarea medie spre12 litri la 100 km/h. Cândva acest model a fost oferit şi în Europaca Honda Shuttle, dar au trecut aproape 10 ani de când a fostretrasă şi nu ne aşteptăm să revină nici acum cu a treia generaţie.