Hyundai Avante – detalii oficiale

Hyundai Avante, sau probabil Elantra în nomenclatorul european, este un nou sedan coreean care se autoinvită cu argumente în segmentul lui Chevrolet Cruze, Skoda Octavia sau Renault Fluence.

Pentru că producătorii coreeni nu şi-au formatimagini de marcă prea puternice, se pot reinventa în orice moment.Acest lucru se întâmplă şi cu Hyundai iar reinventarea se numeşteHyundai Avante. Acest sedan existent pe piaţă din anii'90, şi disponibil în Europa sub titulatura de Elantra, a fost o prezenţă cât se poate deinexpresivă care nu trezea nici un fel de sentiment, până acumînsă... Lucrurile s-au schimbat şi noua generaţie, adoptă imagineafoarte dinamică şi dramatic sculptată avansată iniţial de gama ix,pusă în cuvinte sub metafora "Fluidic Sculpture" .

Teoretic acest model este unrival pentru Chevrolet Cruze şi Skoda Octavia, avândlungimea de 4,53 metri, lăţimea de 1,775 metri, înălţimeade 1,43 metri şi ampatamentul de 2,7 metri. Avante îşibate însă concurenţa europeană prin prisma proporţionăriiinteligente. Datorită consolelor foarte scurte Avante prezintăaceleaşi ampatament ca şi Renault Fluence, liderul la acestcapitol, deşi modelul coreean este mai scurt cu 8 cm decât omologulsău franco-coreean.

Ca să continuăm comparaţia,din punct de vedere al stilului Avante/Elantra se plaseazăparcă cu ceva ani în viitor faţă de Cruze şi Octavia, având liniimult mai sofisticate şi o siluetă care converge spre curentulsedan-urilor coupe, atât de pomenit în aceste zile. Deasemenea, plasarea roţilor cât mai aproape de extremităţi (consolescurte adică) îi conferă o notă de sportivitate mai rar întâlnităîn acest segment. Jantele disponibile sunt de 15, 16 sau 17 inch,ultimele fiind recomandate pentru a pune în evidenţa silueta zveltăa lui Avante.

Apogeul modernismului pentruun sedan compact de familie este însă interiorul, acolo undecoreeni surprind printr-o temă foarte "kinetică". Designul habitacluluipare foarte atent studiat, mizând pe o simetrie perfectă.Cel puţin în versiunea de top la nivel vizual acest model nu preaare rival printre modelele similare în materie de liniisofisticate. Mai rămâne de văzut la nivel tactil cum se prezintă şicel mai important dacă şi în versiunea de bază arată la fel desofisticat (cele mai multe modele eşuează aici).

Hyundai Avante interior

Hyundai a anunţat doarspecificaţiile pentru piaţa coreeană, dar luând în considerarefaptul că vorbim de un motor pe benzină de mici dimensiuni estefoarte probabil ca acesta să fie oferit şi clienţilor europeni.Acest motor 1.6 GDI (Gasoline Direct Injection) dezvoltă140 CP şi un cuplu de 170 Nm. Motorul va fi oferit înstandard cu o transmisie manuală cu 6 rapoarte, cea automatăfigurând ca opţional. Consumul mediu pretins de acest propulsoreste de 5,8 litri la 100 km, o valoare mai mică decât al unui 1.4TSI de la Skoda, sau 1.6 de la Chevrolet.

Avante/Elantra stă foarte bineşi când vine vorba de gadget-uri, oferind sistemul SmartParking Assist System, care preia toate atribuţiile şoferului lamanevrele de parcare . De asemenea, acest model oferăblocuri optice cu Xenon HID (High Intensity Discharge) şi LED-uripentru blocurile optice spate, cel mai probabil caopţionale.

Preţurile anunţate pentruHyundai Avante în Coreea se încadrează în intervalul 14.900.000 wonşi 19.500.000 won. Dacă facem o conversie, pur orientativă, în Euroacestea corespund valorilor 9.700 euro şi 12.700 euro. Este absolutevident că nu va costa atât de puţin Elantra în Europa, datoritătaxelor, dar aceste tarife semnalează că nu va fi unautomobil scump şi îl plasează aproape deChevrolet Cruze, unul dintre cele mai avantajoase modelecompacte de pe piaţă în prezent.

Hyundai Avante/Elantra vaputea fi văzut la Salonul Auto de la Paris dintoamnă.