Hyundai Veloster - iată hot-hatch-ul Hyundai Veloster!

În sfârşit, Hyundai Veloster este arătat publicului cu ocazia Salonului Auto Detroit 2011. Vorbim de o maşină destul de originală, îndreptată spre publicul tânăr şi care se diferenţiază de competitori prin soluţia celor 2+1 portiere.

Aşadar, noul Hyundai Veloster, prezentat în premieră la Salonul Auto Detroit 2011, este un hot-hatch cu 3 portiere şi hayon, ceea ce s-ar putea să dea naştere unei noi nişe: coupe-ul cu trei uşi. Suficient pentru a-i conferi lui Hyundai Veloster o carte de vizită inedită, cel puţin pentru publicul tânăr şi amator de chestii ieşite din comun.

Noul Hyundai Veloster este un hot hatch coupr cu trei usi si hayon

Totuşi, teaserele nu prea ne dădeau o idee concretă despre cum va arăta noul Hyundai Veloster. Iar rezultatul este un stil cam prea puţin agresiv. Pentru ca Veloster să se integreze cât mai bine în noua imagine de marcă Hyundai, partea frontală este destul de rotunjită, iar sportivitatea este ceva mai puţin conturată.

Este adevărat, farurile ascuţite imprimă dinamism maşinii, dar, în rest, avem parte de o imagine destul de cuminte pentru acest hot-hatch. Partea laterală este specifică unui coupe hatchback, cel puţin pe partea şoferului, dar impresia este destul de puternică şi pe partea pasagerului, chiar dacă aici vorbim de două portiere - integrarea clanţei uşii din spate este reuşită, iar geamul de dimensiuni reduse se integrează bine în designul general.

Hyundai Veloster nu are un stil foarte agresiv, sportivitatea fiind la cote mai reduse

Spatele maşinii este parcă o idee mai agresiv decât faţa, stopurile fiind plasate pe laterale, iar difuzorul şi luneta mică sunt gândite într-un mod unitar. Interesant hayonul, care "muşcă" puternic din plafon (aşa cum se întâmplă la Citroen C4 Coupe, de exemplu). Per total, Hyundai Veloster arată ca un pachet de muşchi de categorie destul de compactă, dar fără a te ameninţa vizual cu prea multă agresivitate.

Interiorul maşinii este conceput într-un stil mai pe gustul amatorilor de gadgeturi, planşa de bord având un look parcă mai îndrăzneţ decât al exteriorului. Partea centrală, în formă de "V", cuprinde toate comenzile, ecranul sistemului multimedia având 7 inch şi fiind, bineînţeles, tactil. Climatizarea automată are butoanele judicios plasate şi tot ansamblul arată foarte compact, ceea ce îţi dă impresia unui habitaclu mai spaţios.

Hyundai Veloster are un interior avangardist si beneficiaza de sistemul integrat Blue Link

O menţiune specială pentru sistemul "Hyundai Blue Link", sistemul integrat de comunicaţie şi multimedia dezvoltat de coreeni. Acesta oferă conectivitate la internet, este compatibil cu funcţiile smartphone-urilor şi oferă chiar şi operare vocală. Blue Link mai oferă pachetul Assurance, care beneficiază de Automatic Crash Notification (ACN), SOS Emergency Assistance sau Enhanced Road Assistance.

Totodată, prin intermediul Blue Link pot fi setate anumite funcţii ale maşinii prin telefon sau chiar online, cum ar fi închiderea centralizată, sistemul de încălzire sau chiar pornirea motorului. Plus alte câteva găselniţe, pe care le vor aprecia maniacii gadgeturilor.

Hyundai Veloster are dimensiuni compacte: lungime de 4,22 metri si ampatament de 2,65 metri

Dimensiunile exterioare ale maşinii sunt specifice clasei compacte, Hyundai Veloster având o lungime de 4,22 metri şi o lăţime de 1,80 metri. Ampatamentul maşinii are o valoare bună, de 2,65 metri, ceea ce promite un spaţiu chiar bun pentru pasagerii de pe bancheta spate. Per total, spaţiul oferit de interiorul lui Hyundai Veloster este considerat, de către coreeni, mai bun decât cel oferit de concurenţi precum Honda CR-Z sau Mini Clubman.

Din punct de vedere tehnic, Hyundai Veloster oferă o singură motorizare, cel puţin pentru început. Este vorba despre un motor de generaţie Gamma, de 1,6 litri, având injecţie directă GDI. Nu vorbim de un motor care să atingă bariera celor 200 CP - dimpotrivă, avem o putere maximă de numai 138 CP/6.300 rpm şi un cuplu motor maxim de 166 Nm/4.850 rpm, relativ modest (se pare că peste un an va apărea şi o versiune turbo, de peste 200 CP).

Hyundai Veloster este oferit cu un motor turbo de 1,6 litri si 138 CP

Transmisia la roţile faţă este asigurată prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu 6 trepte sau, opţional, de o cutie automată tot cu 6 trepte, dar cu dublu ambreiaj (DCT). Ceea ce ne duce la un consum mediu pe autostradă de 40 mpg (circa 5,8 litri/100 km), o valoare care rivalizează cu cele obţinute de modele hibrid. Despre performanţele dinamice, încă nici o informaţie.

Un avantaj îl reprezintă şi masa destul de scăzută, de numai 1.170 kg la gol, care îi conferă şi un comportament agil lui Hyundai Veloster. Interesant de remarcat faptul că, standard, Veloster oferă jante de 17 inch, cu pneuri de 215/45 HR 17, iar opţional se pot alege jante de 18", cu pneuri de 214/40 VR 18.

Hyundai Veloster anunta un consum pe autostrada de 40 mpg (circa 5,8 litri/100 km(

Singura necunoscută rămâne, deocamdată, preţul de comercializare al acestui nou Hyundai Veloster, un hot-hatch-coupe-cu-3-uşi foarte interesant. Totuşi, se estimează că preţul de pornire va fi în jurul valorii de 17.000 USD, adică un preţ foarte tentant raportat la concurenţa de pe piaţa nord-americană.

Suntem curioşi dacă Hyundai Veloster va fi oferit şi în Europa, caz în care rămâne de văzut dacă îl vom vedea la Salonul Auto Geneva 2011.