Jeep Compass - facelift 2011

Jeep Compass este reprezentantul americanilor în segmentul SUV-urilor compacte, însă, până acum, nu s-a bucurat de un succes prea mare. Poate versiunea facelift va reuşi să îndrepte acest neajuns.

Jeep Compass - facelift 2011 Jeep Compass - facelift 2011

Despre Jeep, toată lumea ştie că e cea mai cunoscutămarcă americană de maşini de teren - unele dedicateoffroadului, precum Wrangler, altele dedicate celor care vor lux,cum e Grand Cherokee.

Jeep Compass are parte de un facelift a la Grand Cherokee in 2011

Totuşi, evoluţia foarte rapidă a domeniului SUV-urilor, mai alesa celor compacte, i-a făcut pe americani să tatoneze şi ei acestdomeniu. Răspunsul lor se numeşte Jeep Compass,iar acum, după 4 ani de la lansare, a venit timpul unuifacelift.

Un facelift care îi conferă lui Compass un look mult maimatur, foarte apropiat de Jeep Grand Cherokee. Grila masivă esteacum mai luxoasă, iar farurile nu mai sunt rotunde, cirectangulare, per total fiind destul de uşor să confunzi noulCompass cu un Grand Cherokee.

Desi, in rest, modificarile caroseriei sunt minime, aspectul lui Jeep Compass parte foarte evoluat

În rest, însă, forma caroseriei rămâneneschimbată, cu aripi proeminente, clanţa uşii spateintegrată în montant şi stopuri cu o formă simplistă. Totuşi,spoilerul spate încearcă acum să aducă un iz de lux, nemaifiindvopsit într-un argintiu discutabil, ci beneficiind de o baghetăcromată.

Per total, deşi modificările nu sunt aşa de mari cum s-ar puteacrede, efectul lor este considerabil, distanţarea faţă deversiunea precedentă fiind una foarte mare. Un lucrufoarte bun, deoarece Compass a suferit întotdeauna critici laadresa aspectului.

Interiorul lui Jeep Compass are un design schimbat, dar si o calitate mult mai buna

Interiorul maşinii pare şi el complet modificat,trecerea de la un stil mai spartan la unul mai sobru şi mailuxos fiind şi ea destul de mare. Un accent deosebit afost pus pe creşterea calităţii materialelor, ingineriipromiţându-le viitorilor clienţi că plasticele prea puţin agreabilesunt de domeniul trecutului.

Volanul arată acum mai sportiv, iar consola centralăabundă acum de elemente rotunjite (de exemplu gurile deaerisire, care nu mai sunt rectangulare). În versiunile superioarede echipare, instalaţia multimedia beneficiază de un touchscreencolor sau un sistem audio premium Boston Acoustic.

Jeep Compass are un echipament standard bogat, dar si o lunga lista de optionale

Plasticele bordului sunt acum mult mai plăcute la atingere, iartapiţeriile din habitaclu sunt de o calitate mult mai bună. Înnivelurile superioare de echipare, pasagerii sunt gratulaţi cu ocombinaţie coloristică atractivă, precum şi cu inserţii cromate,interiorul lui Compass facelift fiind acum la nivelulconcurenţilor europeni şi japonezi.

Nivelurile de echipare sunt bogate raportat la preţuri, unCompass de bază fiind dotat standard cu un pachet complet deairbaguri, aer condiţionat, geamuri şi oglinzi electrice, keylessentry, jante din aliaj uşor sau cruise control. Opţional,este oferit un inedit pachet All-Wheather Capability, careinclude pneuri 17" Goodyear de tipul all-terain, covoraşe speciale,cârlg de remorcare sau încălzire suplimentară a motorului.

Jeep Compass este oferit cu un pachet Freedom Drive II, dotat cu CVT si reductor

Dacă tot am ajuns la capitolul propulsoare, Jeep Compassfacelift beneficiază, pentru piaţa nord-americană, de două motoarepe benzină: un 2,0 litri de 158 CP şi un 2,4 litri de 172CP. Standard este oferită o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sauuna automată CVT2, care consumă cu până la 8% mai puţin faţă de ocutie automată cu 4 trepte, clasică.

Din punct de vedere tehnic, au fost upgradate suspensia,sistemul de frânare şi servodirecţia. Jeep Compassbeneficiază şi de un sistem 4x4 revizuit: pe lângăversiunea cu tracţiune doar faţă, Jeep Compass facelift mai poatefi oferit cu două pachete tehnice: Freedom Drive I şi Freedom DriveII.

Jeep Compass este oferit, in USA, cu 2 motorizari pe benzina, cu 4 cilindri

Freedom Drive I beneficiază de tracţiune integrală permanentă,având control electronic, dar şi o funcţie de blocare adiferenţialului central electronic. Freedom Drive IIOffroad Package vine în combinaţie cu transmisia automată cuvariaţie continuă CVT, beneficiind şi de o funcţiereductor (similar sistemului Jeep Trail Rated).

Pentru a putea aborda terenuri ceva mai dificile, Freedom DriveII Offroad Package mai înseamnă şi o gardă la sol mai mare cu uninch, scuturi faţă/spate, roată de rezervă de dimensiuni normalesau faruri de ceaţă.

Jeep Compass va putea fi cumparat in USA chiar din aceasta luna

Noul Jeep Compass facelift urmează a junge înshowroomurile Jeep din USA chiar din această lună,creşterea de preţ fiind anunţată ca una convenabilă, atât raportatla ce oferă maşina, cât şi faţă de concurenţă.

Deocamdată, nu ştim nimic despre planurile de comercializare alelui Jeep Compass facelift în Europa. Însă nu ar fi de mirare ca, peBătrânul Continent, acest model să vină ca un model Lancia sauFiat. Speculaţii care rămân să fie confirmate cel maiprobabil la Salonul Auto Geneva 2011.