KIA Optima Hybrid, în premieră la LA Auto Show

Coreenii au planuri ambiţioase de cucerire a pieţei nord-americane cu maşini ecologice. Grupul Hyundai-KIA a prezentat la Los Angeles versiunea KIA Optima Hybrid, care se alătură "verişoarei" Hyundai Sonata Hybrid.

În America de Nord, grupul coreean Hyundai-KIA a atacat coupe-ulcu 4 uşi Volkswagen Passat CC prin versiunea americană a lui Hyundai Sonata. Însă nici berlina VW Passat nu are o viaţă mai uşoară,deoarece există KIA Optima.

KIA Optima Hybrid a fost lansata la Salonul Auto Los Angeles 2010

Coreenii demonstrează că sunt foarte dinamici, intrând în forţăpe teritoriul berlinelor ecologice. Mai întâi a fost lansatăHyundai Sonata Hybrid, iar acum, la Salonul Auto Los Angeles2010, iată că a fost prezentată în premieră mondială KIAOptima Hybrid.

Noua versiune se bazează pe o combinaţie între un motor pebenzină de 2,4 litri şi unul electric, de 30 kW, putereatotală generată ajungând la 206 CP, în timp ce cuplul motor maximare o valoare foarte bună, de 265 Nm. Interesant, în modulstrict electric (posibil până la o viteză maximă de 100 km/h),maşina are la dispoziţie 40 CP şi un cuplu de 205 Nm, deci resursefoarte bune.

KIA Optima Hybrid are o putere totala de 206 CP si consuma in medie 6,1 litri/100 km

Prin urmare, performanţele maşinii se cifrează la untimp de 9,2 secunde pentru demarajul 0-100 km/h, în timpce viteza maximă a maşinii este de 195 km/h. Poate că nu sună preatentant din punct de vedere dinamic, însă avantajele se regăsesc lacapitolul consum.

KIA Optima Hybrid afişează un consum mediu de 6,1litri/100 km, cu 40% mai puţin faţă de versiunea dotată cuacelaşi motor pe benzină. În regim urban, consumă 6,5 litri/100 km,iar pe autostradă consumul scade la 5,8 litri/100 km. Valori foartepromiţătoare, mai ales pentru clientela nord-americană.

KIA Optima Hybrid are baterii litiu-polimer si poate functiona si strict electric pana la 100 km/h

Legătura dintre motorul termic şi cel electric este asigurată deun ambreiaj special, care prioritizează motorul electric lapornirea de pe loc sau viteze mici, constante. În general,maşina este propulsată de motorul termic, motorul electric avândfuncţie de generator pentru încărcarea bateriilor, dar şi de ajutorsubstanţial la urcarea rampelor, pentru păstrarea consumului decombustibil la cote cât mai reduse.

Nu lipseşte sistemul de oprire/pornire automată a motorului lasemafor sau sistemul de recuperare a energiei la frânare.Bateriile sunt de tipul litiu-polimer, fiinddezvoltate în Coreea şi oferind o durată de încărcare mai mare cu25% faţă de bateriile nichel-metal folosite de Toyota, de exemplu.Cutia de viteze este automată, cu 6 trepte, având un gabarit foartecompact.

Per total, sistemul de propulsie al lui KIA OptimaHybrid are atât dimensiunile, cât şi masa foarte reduse,conferindu-i maşinii o agilitate foarte bună pentru un sedan deasemenea categorie. Deşi preţurile încă nu au fost comunicate, KIAOptima Hybrid va putea fi cumpărată de americani chiar de laînceputul lui 2011.

KIA Optima Hybrid va putea fi cumparata in USA de la inceputul lui 2011