Low-cost pentru Asia: Honda Brio Prototype

Cu ocazia Salonului Auto din Tailanda, japonezii au dezvăluit publicului prototipul unei maşini de oraş low-cost, destinată pieţelor asiatice, Honda Brio. Oare asta înseamnă că nu se va importa în Europa?

Momentan, cel mai mic model pecare Honda îl comercializează în Europa este Honda Jazz, o maşină de clasă mică, dar cuvalenţe de monovolum. Deci japonezii nu sunt prezenţi în segmentulmini, unde există Toyota Aygo sau Suzuki Alto, de exemplu.

Honda Brio Prototype de pe tare.ro

Totuşi, acest lucru nu înseamnă că Honda nu se gândeşte la acestsegment. Prin urmare, cu ocazia salonului auto din Tailanda din2010 a fost inaugurat modelul Honda Brio Prototype, careprefigurează, în proporţie de 99%, modelul de serie de clasămini, care va fi destinat pieţelor asiatice.

Honda Brio este o maşină de oraş cu dimensiuni destul dereduse (lungime 3,61 metri, lăţime 1,68 metri, înălţime1,47 metri), fiind ceva mai mare decât Aygo sau Alto. Designulmaşinii pare destul de interesant, încercând să fie şi agresiv, darşi pragmatic.

Modelul de serie destinat pieţei tailandeze va avea modificăride design specifice pieţei, iar motorizarea va fi una caresă nu depăşească un consum mediu de 5 litri/100 km. Preţulde bază va fi de circa 400.000 baht (aproximativ 10.000 euro), iarlansarea în vânzare va avea loc în martie 2011.

De asemenea, Honda Brio va fi oferită într-o versiuneparticularizată şi pentru piaţa indiană, care va avea un echipamentmai puţin bogat, deci un preţ mai competitiv. Deocamdată, oficialiipun accentul pe "pieţele asiatice", nefiind vorba de exportulmaşinii în Europa, dar Honda Brio pare o bază destul de bună pentruun mini Honda, care să fie oferit pe Bătrânul Continent începând cu2014-2015.