Mini Cooper & Cooper S

Unii vor ca, printr-un facelift, să dea impresia unui nou automobil. Alţii fac automobile noi care arată, cel mult, ca un facelift. Bavarezii au aplicat a doua stratagemă în cazul noului Mini.

Mini Cooper & Cooper S Mini Cooper & Cooper S

 

Unii vor ca, printr-un facelift, să dea impresia unui nou automobil. Alţii fac automobile noi care arată, cel mult, ca un facelift. Bavarezii au aplicat a doua stratagemă în cazul noului Mini.

 

 

De ce oare noul Mini este la fel ca precedentul Mini? Tot faruri mari, de brotac, alură compactă şi năzdrăvană, spate turtit sau interior cu multe forme ovoidale. Oare nu le-a mai rămas inspiraţie designerilor BMW şi pentru noua generaţie a mezinului de sorginte britanică?

 

 

Nicidecum, totul ţine de imagine. De imaginea istorică, mai exact. Mini este unul dintre puţinele exemple din istoria auto al cărui succes se bazează pe imaginea sa. Nu doar cea de marcă, ci chiar imaginea exterioară, cu proporţii şi o formă deja intrate în conştiinţa publicului.

 

 

Din manualul de istorie reţinem două titulaturi foarte cunoscute pentru Mini: Cooper şi Cooper S. Le regăsim şi în cazul noii generaţii. Prima, ca de obicei, mai timidă şi mai cuminte, în timp ce a doua le declară război sportivelor consacrate, având o atitudine îmbufnată şi bătăioasă. Şi, cum atitudinea contează întotdeauna pentru a avea succes, să vedem ce înseamnă Cooper S.

 

 

În mare, „deja-vu”: jante din aliaj, albe, la fel ca acoperişul sau oglinzile retrovizoare, ieşire dublă centrală a eşapamentului, fantă obraznică în capotă. Cu puţină atenţie, un ochi avizat va observa că, de fapt, fiecare element al caroseriei a fost redesenat, dar cu grijă, pentru a-şi păstra patina timpului. Iar pe ici, pe colo, prin locurile esenţiale, sclipesc irizaţii de crom. Să zicem că este vorba de o stratagemă jucăuşă de marketing: descoperiţi ce nu este schimbat la noul Mini!

 

 

Nu se vede cu ochiul liber mărirea lungimii: cu şase centimetri! Mini măsoară acum 3,7 metri – foarte mult faţă de Mini-ul lui Sir Alex Issigonis, dar extrem de compact pentru clasa mică. Chiar şi portbagajul a crescut cu şase. Cu 6% - acum variază între 160 şi 680 litri. Nu că o comparaţie cu portbagajul unui Logan MCV ar avea sens, dar acum înţelegeţi de ce spoilerul breakului naţional arată a râs malefic?

 

 


 

Citeşte mai departe în pagina următoare »