Monovolum electric: Luxgen 7 MPV EV

Aşa se laudă taiwanezii care au creat Luxgen 7 MPV EV. Şi noi care aşteptam constructorii cu nume consacrate...

Monovolum electric: Luxgen 7 MPV EV Monovolum electric: Luxgen 7 MPV EV

Pe principiul "tacem şi facem", taiwanezii necunoscuţi de laLuxgen au scos pe piaţa asiatică modelul Luxgen 7, un crossover destul de interesant,care promite, în teorie, multe. Iar acum, taiwanezii se laudă, nicimai mult, nici mai puţin, că vor fi primii care vor lansa înproducţia de serie un monovolum electric - este vorba despreversiunea electrică Luxgen 7 MPV EV.

Nu ştim încă dacă vom vedea la Salonul Auto Paris 2010 acestmodel "zero emisii", nefiind clar dacă maşina va rămâne destinatăpieţei asiatice sau sunt şi planuri pentru export în Europa. Darasta nu înseamnă că Luxgen 7 MPV EV nu merită atenţie.

Modelul convenţional beneficiază de un motor pe benzină de 2,2litri şi 175 CP. Versiunea EV, însă, renunţă cu totul la acestpropulsor, adoptând soluţia strict electric, sistemul de propulsiefiind realizat în cooperare cu R&D şi AC Propulsion, firmecunoscute în domeniul propulsiei neconvenţionale.

Motorul electric dezvoltă nu mai puţin de 240 CP şi un cuplumaxim de 265 Nm, ceea ce, pentru o maşină cu 7 locuri, este foartebine. Aceste valori se fac responsabile de un demaraj 0-100 km/h îndoar 8,6 secunde, însă viteza maximă este limitată la 150 km/h.

Autonomia maximă a maşinii se cifrează la 200 de mile (cca. 320km), însă doar în condiţiile unei viteze de croazieră de numai...25 mph (deci 40 km/h). Altfel, cine vrea să beneficieze din plin deputerea motorului electric, va trebui să ţină seama de scădereadrastică a autonomiei.

Bateriile sunt de tipul litiu-ion, dar există şi opţiunea unuipachet "high performance", care îmbunătăţeşte autonomia maşinii. Nulipseşte un sistem de management al fluxului de putere sau unsistem de recuperare a energiei la frânare.

Totuşi, detalii despre lansarea pe piaţă a modelului şipreţurile la care Luxgen 7 MPV EV va fi oferit, nu au fost datepublicităţii încă.