Premiera  Nissan X-Trail facelift 2010 - oficial

Cu ocazia Salonului Auto Paris 2010, vom avea ocazia să vedem pe viu upgrade-ul lui Nissan X-Trail, care primeşte un mic facelift.

Nissan X-Trail facelift 2010 - oficial Nissan X-Trail facelift 2010 - oficial

Despre Nissan X-Trail putem spune că s-a remarcat printreSUV-urile din categoria sa în primul rând prin pedigree-ulcunoscutelor offroadere japoneze. Deşi pare un SUV doar cu bunevalenţe familiale, X-Trail a demonstrat că nu este străinde performanţele offroad.

Însă apariţia fratelui Qashqai l-a aruncat într-un fel peX-Trail într-un colţ de umbră, plasarea între mai marele Pathfinderşi vărul emancipat al lui Duster nefiind percepută corect declienţi. Iată de ce X-Trail revine sub luminareflectoarelor datorită faceliftului din acest an.

Nissan X-Trail facelift 2010 nu se diferentiaza major de modelul anterior

Cine se aşteaptă la o schimbare serioasă de imagine, se înşeală,deoarece, la nivel estetic, X-Trail facelift este doarpuţin mai rafinat: spoilerul frontal este mai rotunjit,grila este puţin mai bine evidenţiată (a la Patrol), iar farurile,deşi îşi păstrează forma generală, suferă mici modificări de design(plasarea în partea inferioară a micilor proiectoare circulare),având acum dreptul şi la lumini de tip LED.

În spate este aplicat acelaşi principiu: blocurile optice nu îşischimbă forma generală, dar amenajarea interioară a luminilor estealta, fiind adoptată, de asemenea, ideea LED-urilor. Lateralulmaşinii nu relevă alte surprize decât adoptarea unor jantecu un design nou, de până la 17 inch, în timp ce paleta deculori pentru vopseaua caroseriei este şi ea îmbogăţită cu noinuanţe.

Mai mult accent pe detaliu in interiorul lui Nissan X-Trail facelift

Deşi puţine lucruri puteau fi reproşate interiorului maşinii,inginerii Nissan s-au ocupat şi de acest aspect. Astfel,X-Trail beneficiază acum de o creştere generală calitativă,cu o mai mare atenţie la detalii. Ca design, suntschimbate doar puţine lucruri în cazul indicatoarelor de bord şi aunor butoane de pe consola centrală. Per total, însă, X-Trailrămâne aceeaşi maşină spaţioasă şi ergonomică.

Marile schimbări se remarcă sub capotă, unde versiuneacea mai puternică a dieselului 2.0 dCi este acum compatibilă cunormele de poluare Euro 6. De asemenea, opţional se poatecomanda acum şi o cutie de viteze automată cu şase trepte, dar şiun sistem de asistenţă la coborârea pantelor, Advanced Hill DescentControl.

De acum, există şi o versiune de bază doar cu tracţiunefaţă, echipată cu motorul pe benzină de 2,0 litri,dedicată celor care nu au nevoie de un căţărător în situaţii grelede teren, ci doar de un SUV spaţios şi rentabil. Cât de rentabil,vom afla la Salonul Auto Paris 2010, când vor fi comunicate noilepreţuri şi nivelurile de echipare pentru faceliftul lui NissanX-Trail.

Motorul de top 2.0 dCi al lui Nissan X-Trail este acum compatibil Euro 6