Noua Mazda BT-50 - imagini şi detalii oficiale

Cu ocazia Salonului Auto din Sydney, Australia, japonezii au lansat în premieră mondială noua generaţie a pick-up-ului Mazda BT-50. Iată primele imagini şi informaţii oficiale.

Se pare că schiţele-teasing cu Mazda BT-50 nu au fost aşa departe derealitate cum ne-am fi aşteptat, noua generaţie a pick-up-uluijaponezilor venind cu un stil foarte proaspăt şiautointitulându-se ALV: adică "Active LifestyleVehicle". Deci nu un simplu pick-up.

Noua generatie Mazda BT-50 se autointituleaza ALV: Active Lifestyle Vehicle

Dacă actuala generaţie nu poate ascunde, în ciuda faceliftului deacum 2 ani, că e un pick-up mai mult utilitar decât lifestyle, nouageneraţie vrea să schimbe această percepţie, în primul rândprintr-un design cu multe linii curbe, specifice actualeigame de berline Mazda.

Deşi designerii afirmă că Mazda BT-50 are un look de"bestie sofisticată", amestecul gabaritului cu o geometriesimplă, specifică unei utilitare de tip pick-up, cu liniilerotunjite ale blocurilor optice şi bosajelor roţilor cu siguranţăva naşte controverse.

Farurile sunt ascuţite, iar grila preia formapentagonală deja cunoscută, per total botul maşiniiarătând impunător, puternic şi oarecum elegant - cel puţincunoscătorilor mărcii le va aminti de Mazda CX-7. Interesantă modalitatea în care spoilerul frontaleste decupat, într-un "V" larg, la bază având un ornament cromat.Cu siguranţă, noua Mazda BT-50 nu va trece neobservată.

Mazda BT-50 incearca sa se departeze de la look-ul mai utilitar al pick-up-urilor obisnuite

În spate, lucrurile sunt ceva mai calme, deşi blocurile opticepreiau ideea sticlei alb-mat, idee folosită şi la Mazda3 sau Mazda6- din spate, BT-50 are un aspect felin, chiar dacăbena îţi cam taie brusc imaginaţia şi te face să înţelegi dinsecunda a doua că ai în faţă o maşină, până la urmă, utilitară.

În ce priveşte partea laterală a maşinii, nu prea avem surprize,portierele fiind de mari dimensiuni, la fel şi geamurile. Doarbosajele roţilor par mult mai mari decât jantele şi dauimpresia că s-ar potrivi mai bine unor roţi de cel puţin22".

Interiorul noii Mazda BT-50 are un design modern si sofisticat

Interiorul noii generaţii Mazda BT-50, însă, va fi pe gustuloricui vrea să conducă un automobil modern, fiind departede caracterul spartan şi prea îndreptat spre utilitate al unuipick-up obişnuit.

Şoferul are la dispoziţie un tablou de bord sofisticat,ceasurile de bord fiind integrate într-un mod demn de unconcept-car. Volanul este, de asemenea, foartestilat, fiind mai potrivit unei limuzine decât unei maşiniutilitare.

Consola centrală este pur şi simplu modernă, fiindaproape burduşită de butoane şi comenzi, cu o împărţirelogică - cel mai probabil, în imagini este prezentată versiunea detop de echipare. Care beneficiază şi de un ecran în parteasuperioară a consolei, ceva cam mic pentru standardele actualeîntr-o maşină modernă.

Nivelul calitatii in habitaclul noii Mazda BT-50 pare unul foarte bun

După cum se poate observa din imagini, nivelul calităţiimaterialelor şi al finisării este unul foarte bun, în timpce scaunele au o conformaţie destul de sportivă , iar spaţiile dedepozitare par suficient de generoase. Per total, am putea spune căambianţa interioară combină destul de reuşit impresia de berlină cupretenţii şi ergonomia comenzilor.

Urmează ca, o dată cu aducerea maşinii în Europa, să aflăm maimulte detalii despre motorizări, niveluri de echipare şi datetehnice.