Nemţoaica cochetă şi-a câştigat mulţi admiratori de-a lungul vremii, iar acum deschide noi orizonturi, ducând marca germană spre alte dimensiuni ale calităţii şi confortului premium.

Noul Audi A4 Noul Audi A4
A4, sportiva cu alură de felina, duce brand-ul Audi într-o nouă dimensiune pe piaţa berlinelor medii. Designul maşinii a fost revizuit, iar proporţiile noului model au fost modificate faţă de precedentul Audi A4. Consola faţă a fost redusă mult faţă de modelul pe care îl înlocuieşte, iar ampatamentul şi lungimea capotei au fost mărite.

Aceste artificii inginereşti au avut ca rezultat o distribuţie mai bună a greutăţii pe cele două axe, dar au creat şi un aspect mai dinamic, mai sportiv, evident, imaginea fiind completată de elemente de design atent studiate. Noul stil al farurilor, amintind de supersportivul Audi R8, întăreşte şi mai mult agresivitatea părţii frontale. Farurile beneficiază de tehnologia LED, aceasta fiind folosită pentru lumina de zi, prin utilizarea unui număr de 14 diode. Din profil, maşina etalează un aer sobru, demn de o limizină, acest lucru datorându-se muchiilor, dar şi a ampatamentului mărit, aspectul fiind continuat şi în partea din spate a maşinii. Paleta de culori oferită clienţilor va număra nu mai puţin de 15 nuanţe diferite, A4 fiind net superior la acest capitol.

Chiar dacă maşina este cu aproape 20 cm mai lungă şi cu aproape 5 cm mai lată faţă de generaţia pe care o înlocuieşte, greutatea este cu aproape 10% mai redusă, datorită unei noi tehnologii de fabricare a oţelului, care oferă materialului o greutate totală redusă şi o rezistenţă mărită.

Graţie celor 2.808 mm ai ampatamentului şi ai celor 4.703 mm ai lungimii, pasagerii noii generaţii Audi A4 vor fi intr-adevăr răsfăţaţi, spaţiul habitaclului fiind imens, ceea ce aduce un nou standard al confortului în clasa medie. Pentru a exemplifica acest aspect, spaţiul pentru genunchi a crescut cu 36 mm, fiind acum de 908 mm. Dinamisnul exteriorului este transpus habitaclului prin folosirea unor linii agresive în designul interiorului şi folosirea unor materiale plăcutele la atingere. Fiecare element al habitaclului a fost atent studiat pentru a oferi un maxim de ergonomie şi confort, toate având un singur scop, de a duce şi mai departe semnificaţia cuvântului premium. Materiale precum pielea şi inserţiile de aluminiu nu vor lipsii din lista de dotări ale maşinii, la acest capitol Audi anunţând că vor exista patru nivele de echipare: Attraction, Ambition, Ambiente şi S-Line.

Din punct de vedere al securităţii, noul Audi A4, va fi echipat standard cu şase airbaguri, extistând posibilitatea ca alte două să fie montate opţional. Un alt aspect inedit pentru Audi A4 este sistemul de asistenţă la parcare, care beneficiază de o cameră de luat vederi, imaginile furnizate de acesta fiind proiectate pe display-ul MMI-ului (Multi Media Interface). Un alt sistem de securitate care va fi disponibil pe noul Audi A4 este Audi lane assist. Principul de funcţionare al acestuia este relativ simplu, cu ajutorul unei camere montate pe parbriz, computerul de bord analizeând care este cea mai apropiată linie de demarcaţie a carosabilului. În cazul în care maşina se întreaptă spre acea linie, fără ca şoferul să fi semnalizat intenţia de a schimba direcţia de mers, sistemul atenţionează şoferul prin vibraţii în volan. Principial, este acelaşi sistem implementat şi pe Citroen C4.

Adaptive cruise control (ACC), este sistemul care oferă şoferului un grad de relaxare suficient de mare în condiţiile unui trafic aglomerat. Sistemul poate fi activat de la o viteză de 30 km/h şi funcţionează până la 230 km/h. Senzorii montaţi în partea frontală a maşinii detectează viteza de rulare a automobilului din faţă, adaptând viteza în funcţie de acesta, fără nici cel mai mic efort din partea şoferului.

Din punct de vedere al motorizărilor noul Audi A4 va oferi viitorilor clienţi propulsoare puternice, atât pe benzină, cât şi diesel, toate beneficiind de tehnologia injecţiei directe de combustibil. Constructorul oferă trei diesel-uri şi două pe benzină. Din cele trei propulsoare alimentate cu motorină, două sunt V6: unul de 3,0 litri care dezvoltă 240 CP şi unul de 2,7 litri, a cărui putere este de 190 CP. Mezinul ofertei propulsoarelor diesel este un motor de 2,0 litri, care are 143 CP şi un cuplu de 320 Nm, disponibil pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1.750 rpm şi 2.500 rpm.

Cea mai puternică motorizare pe benzină este propulsorul V6 FSI, de 3,2 litri, a cărui putere este de 265 CP, cuplul de 330 Nm fiind disponibil de la 3.000 rpm până la 5.000 rpm. În condiţiile în care acest motor este cuplat la cutia de viteze manuală, consumul acestuia este de numai 9,6 litri/100 km, maşina acelerând de la 0 la 100 km/h în doar 6,2 secunde, iar viteaza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Cel mai mic motor pe care îl oferă Audi pentru noua generaţie A4 este propulsorul 1,8 litri TFSI, cu o putere de 160 CP şi un cuplu de 250 Nm.

Bestia cu sexappeal îşi va face apariţia la dealerii din Germania la sfârşitul lunii noiembrie, la un preţ de bază de 26.000 de euro, urmând ca, ulterior, să apară şi o variantă Avant, dar nu mai devreme de începutul anului următor.