Noul Audi RS3 - toate informaţiile

În sfârşit, Audi lansează cea mai puternică versiune a gamei A3: Audi RS3. În mod interesant, are prioritate varianta de caroserie în 5 uşi.

Zvonuri despre Audi RS3 circulau de multăvreme, ba chiar s-a vehiculat lansarea lui la aproapefiecare mare salon auto din ultimii doi ani. Totuşi, cei de la Audiau întâziat surpriza cât s-a putut de mult.

VEZI GALERIA MULTIMEDIA CUNOUL AUDI RS3

Au fost surprinse chiar şi poze spion cu Audi RS3 laIngolstadt, dar asupra acestora planau multe semne deîntrebare, în primul rând din cauza caroseriei în cinci uşi. Iată,însă, că noul Audi RS3 nu e inaugurat ca un hot-hatch în 3 uşi,după cum se aştepta toată lumea, ci ca unul mai practic, înversiunea RS3 Sportback.

Audi RS3 are un look mai sportiv, dar nu este exagerat.

La fel ca în cazul altor modele Audi purtând indicativul "RS",Audi RS3 nu frapează printr-un look exagerat, deşifantele generoase din spoiler îl diferenţiază clar de restul gamei.În rest, detaliile estetice se rezumă la grila împletită, pe careregăsim logo-ul RS3, nişte praguri diferite, un difuzor decent înspoilerul spate, o pereche de evacuări şi un eleron pe hayon.

RS3 mai plusează cu ornamente din CFRP (plasticranforsat cu fibră de carbon), atât în cazul spoilerelor,cât şi al oglinzilor retrovizoare sau eleronului. Tabloul estecompletat în mod reuşit de jantele de 19", având 5 spiţe şi fiindpolişate în stil titaniu, conferindu-i maşinii un look foartedinamic atunci când RS3 este în mişcare.

Motorul lui Audi RS3 este preluat de la TT RS: 2,5 litri turbo, 5 cilindri, 340 CP si 450 Nm.

Dinamismul maşinii este la cote foarte bune, graţiepropulsorului turbo preluat de pe bomba Audi TT RS. Este vorba de un motor în cincicilindri, care dezvoltă o putere maximă de 340 CP, dar şi un cuplumaxim impresionant, de 450 Nm, disponibil între 1.600 rpm şi 5.300rpm.

Prin urmare, Audi RS3 accelerează de la 0 la 100 km/h înîn 4,6 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la250 km/h. Nici consumul nu este de natură să bage spaima înecologişti: Audi RS3 este creditat cu un consum mediu de 9,1litri/100 km, iar emisiile de CO2 se cifrează la 212g/km. Valori corecte pentru nivelul de performanţe almotorului.

Audi RS3 beneficiaza de tractiune integrala quattro si cutie automata S-Tronic, cu dublu ambreiaj

Nu putea lipsi din meniu tracţiunea integrală quattro,în timp ce cutia de viteze este automată S-Tronic, având 7trepte şi dublu-ambreiaj. Cutia de viteze poate fi comandată şi dela padelele de pe volan, având două moduri automate şi unulmanual.

Pentru ca Audi RS3 să aibă un comportament cât mai sportiv,garda la sol a fost coborâtă cu 25 mm faţă de un A3 de serie, iardiscurile de frână au dimensiuni mari: 370 mm în faţă, respectiv310 mm în spate. Pneurile sunt late, având dimensiunea de 235/35 R19 în faţă, respectiv 225/35 R 19 în spate. Sistemul ESPare şi un mod Sport, dar poate fi şi decuplat total pentru senzaţiitari.

Interiorul lui Audi RS3 estenegru, cu scaune sport, avand cusaturi si lumini rosii

Dacă exteriorul lui RS3 nu e chiar aşa de agresiv faţă de un A3de serie, interiorul pare să ofere mai multe tuşe desportivitate faţă de habitaclul unui A3 normal. În primul rând, se remarcă scaunele sport,îmbrăcate în piele Nappa neagră, asortată cu cusăturile roşiifoarte vizibile. De menţionat finisarea în piano-black a părţiidorsale a scaunelor faţă.

Habitaclul lui Audi R3 este dominat de negru, cusăturile roşii,dar şi iluminarea comenzilor tot pe roşu conferindu-i maşinii unaer sportiv. Volanul are o conformaţie racing, cu oteşitură în partea inferioară, având şi comenzi audio saucruise control. În rest, ambianţa interioară este dominată delogo-urile RS3.

Noul model urmează să fie produs în uzina maghiară de la Gyor,iar preţul de bază în Germania pentru Audi RS3 va fi de49.900 euro, în condiţiile unui echipament standard foartebogat.

Audi RS3 va fi lansat pe piata la inceputul lui 2011, iar in Germania va costa 49.900 euro