Noul Audi RS6, breakul cu 560 CP!

Autor: Iulian Dnistran 13 dec. 2012 Prezentări

Cu ce viteză poţi merge cu noul Audi RS6 dacă eşti pe Autobahn, prin Germania? Iată, pe scurt, un clip care ne arată viteza reuşită, dar ne şi încântă cu zgomotele evacuării şi ale motorului extrem de puternic de sub capota noului RS6.

Audi a găsit o nişă interesantă pentru amatorii de maşini sportive: breakurile. Aşa încât apariţia noului Audi RS6 nu poate fi trecută cu vederea, mai ales dacă ne gândim că, faţă de un BMW M5, plusează la capitolul spirit practic printr-un portbagaj mult mai mare şi cu o modularitate specifică unui break.

Noul Audi RS6 îşi arată forţa încă de la prima privire, prin detalii stilistice mici, dar de mare efect. În partea frontală, spoilerul cu două prize de aer laterale imense primeşte două ornamente din aluminiu polişat, care amintesc de nişte branhii, în timp ce pe grila centrală, sub numărul de înmatriculare, tronează inscripţia ”quattro”.

Dacă oglinzile eloxate şi jantele de 20 inci (sau, opţional, 21 inci) nu surprind, fiind de aşteptat pe un Audi RS, în spate peisajul devine delicios pentru fanii maşinilor foarte puternice, graţie celor două evacuări foarte generoase, care încadrează un difuzor suficient de vizibil. În plus, hayonul primeşte un eleron care completează tabloul sportiv.

Interiorul noului Audi RS6 se distinge de al unui A6 normal prin volanul sportiv, prin inserţiile din fibră de carbon de pe bord şi prin tapiţeria specială din piele pentru scaunele sport. În spate, RS6 oferă două locuri, iar, opţional, poate primi o banchetă pentru trei persoane. Portbagajul poate ajunge până la maximum 1.680 de litri, unic pentru o maşină cu valenţe supersport.

Iar termenul ”supersport” are deplină acoperire în fapte, pentru că sub capota lui Audi RS6 regăsim un motor V8 biturbo de 560 CP şi cu un cuplu maxim de 700 Nm/1.750-5.500 rpm. Cutia de viteze este automată secvenţială Tiptronic, având 8 trepte şi, evident, padele pe volan.

Prin urmare, nu ne miră că performanţele afişate de Audi RS6 sunt de top: demaraj 0-100 km/h în doar 3,9 secunde (cu 0,4 secunde mai bine decât BMW M5), iar viteza maximă, limitată la 250 km/h, poate atinge 305 km/h dacă se optează pentru pachetul de upgrade tehnic Dynamic Plus.

RS6 nu ar putea fi o sportivă eficientă dacă nu ar beneficia de tracţiunea integrală quattro, dotată cu sistemul ”torque vectoring”, pentru controlul vitezei de rotaţie a roţilor în curbe şi transferul imediat al cuplului motor spre roţile cu motricitatea mai bună.

Standard, suspensia este pneumatică, dar pentru amatorii de sportivitate suplimentară există opţiunea unei suspensii cu amortizoare şi arcuri racing, împreună cu un sistem DRC (Dynamic Ride Control). În plus, sistemul ESP poate fi dezactivat complet pentru senzaţii hardcore.

Pentru moment, preţul lui Audi RS6 Avant nu a fost comunicat, lansarea sa mondială fiind de aşteptat să se consume la Salonul Auto Geneva 2013.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide