Noul BMW Seria 1 M - detaliile oficiale cu BMW 1 Series M

Fanii BMW au de ce să fie bucuroşi: în sfârşit, bavarezii au dat publicităţii informaţiile şi imaginile oficiale cu noul BMW Seria 1 M. Cel mai puternic BMW Seria 1 sau, dacă vreţi, un fel de mini BMW M3.

Despre BMW Seria 1 M Coupe nuputem spune că e una dintre cel mai mari surprize BMW în2010, deoarece multe informaţii se cunoşteau deja despremaşină înaintea dezvăluirilor oficiale, iar unele publicaţii autode rang internaţional chiar au şi condus maşina înavanpremieră.

VEZI GALERIA MULTIMEDIA CUBMW SERIA 1 M COUPE

Totuşi, asta nu înseamnă că nu e o premieră importantă pentrubavarezi, care, prin noul BMW Seria 1 M Coupe, aduc,practic, un omagiu primului BMW M3, din 1988, bazat pe BMW Seria 3E30.

BMW Seria 1 M Coupe se doreste un omagiu adus primului BMW M3 E30, din 1988

Aşa cum modelul originar se deosebea doar prin câteva detalii deun Seria 3 normal (detalii care fac deliciul cunoscătorilor), lafel stă situaţia şi în cazul micului Seria 1 M Coupe, carepare doar un BMW 135i Coupe cevamai dichisit. Ce-i drept, nu prea mult, poate pentru a-ilăsa pe tuneri să se desfăşoare în voie.

Primele lucruri pe care le remarcăm ţin de aspectul exterior:spoilerul frontal este modelat mult mai agresiv, fantainferioară preluând forma de la BMW M3, în timp ce, pe laterale, aufost adoptate nişte "branhii" foarte agresive - de fapt, guri deaerisire gândite atât pentru o aerodinamică bună, cât şi pentru orăcire eficientă.

Modificarile estetice ale lui BMW Seria 1 M Coupe nu sunt exagerate, dar ii confera originalitate

Un ochi avizat va observa faptul că aripile roţilor suntacum mai mari, lăţimea totală a maşinii crescând cu 53 mm.În spiritul maşinilor purtând semnătura Motorsport, pe aripile faţăau apărut nişte muchii profilate, garnisite cu semnalizatoarelaterale, care includ badge-ul "M".

Dacă pragurile nu arată exagerat, nu la fel putem spune desprepartea din spate, unde avem un spoiler cu fante lateraleagresive şi două perechi serioase de evacuări, care nu teduc, în nici un caz, cu gândul la EfficientDynamics. Pe capota porbagajului a maifost adoptat un eleron aproape invizibil şi pachetul parecomplet.

BMW Seria 1 M Coupe are jante de 19 inch, cu un design inspirat de cele de pe BMW M3 GTS

Însă nu este, dacă nu luăm în considerare şi jantele dinaliaj, de 19", cu un design specific sportiv, similare cu jantelede pe BMW M3 GTS. Acestea sunt încălţate cupneuri de 245/35 ZR 19 în faţă, respectiv 265/35 ZR 19 în spate,contribuind din plin la aspectul de bad boy al micului Seria 1M.

Ce înseamnă în cifre BMW Seria 1 M Coupe? Motorul maşinii esteun şase cilindri, dar nu aspirat, cum era cazul primului BMW M3E30, ci dotat cu două turbine. De fapt, vorbim desprecunoscutul 3,0 litri de pe BMW Z4 sDrive35is,capabil de 335 CP, putere maximă obţinută la 7.000rpm.

Motorul lui BMW Seria 1 M Coupe provine de pe BMW Z4 sDrive35is si are 335 CP

Cuplul maxim e şi el respectabil: 450 Nm/1.500-4.500rpm, motorul având şi o funcţie overboost, care maiadaugă, pentru scurte perioade de timp, 50 Nm suplimentar. Cutia deviteze este, atenţie, manuală, cu 6 rapoarte, foarte scurte. Celpuţin pentru început, BMW Seria 1 M Coupe nu va fi oferit decât cuacest tip de cutie de viteze, dar şi cu un diferenţial autoblocantM.

La nivel de performanţe, pe cartea de vizită a lui BMWSeria 1 M Coupe apar valorile de 4,9 secunde pentru demarajul 0-100km/h, respectiv 13,2 secunde pentru distanţa de 400 metri.Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar maşina este capabilăsă depăşească fără probleme 300 km/h.

BMW Seria 1 M Coupe accelereaza pana la 100 km/h in 4,9 secunde

Prin urmare, o mică bombă pe patru roţi, care a necesitatintervenţii serioase şi în ce priveşte celelalte sisteme.Unele dintre elementele suspensiei au fost înlocuite cupiese din aluminiu, preluate de la BMW M3, iar direcţiaeste dotată cu sistemul Servotronic, controlat electronic. Sistemulde frânare upgradat este dotat cu discuri ventilate şi perforate,de 360 mm în faţă, respectiv 350 mm în spate, asigurând uncomportament eficace.

În interior, probabil cel mai important lucru estebutonul "M Drive", montat pe volan, prin apăsarea căruia seobţine un răspuns mult mai prompt al motorului, pentru ceicare vor să conducă BMW Seria 1 M în stil racing. Păcat doar că nueste evidenţiat mai bine, aşa cum se întâmplă la Ferrari...

BMW Seria 1 M preia unele elemente tehnice de la BMW M3 pentru suspensie si directie

Ca ambianţă interioară, BMW Seria 1 M te gratulează cuscaune sport (dar nu racing), îmbrăcate într-o tapiţeriedin piele neagră, având cusătură orange vizibilă. Pe bord găsimAlcantara, de asemenea garnisită cu o cusătură orange contrastantă,lucruri de care beneficiază şi schimbătorul de viteze sau frâna demână. Pedalierul este din aluminiu, iar pe volan este plasată sigla"M".

Pentru noul BMW Seria 1 M Coupe este rezervată o gamăspecială de culori: Valencia Orange Metallic, Alpine Whitesau Black Sapphire Metallic. Însă deocamdată nu se ştie la ce preţva veni maşina.

Interiorul lui BMW Seria 1 M Coupe nu este foarte diferit, avand unele tuse sportive

Ştim, însă, că pasionaţii vor putea comanda noul BMWSeria 1 M Coupe începând din primăvara lui 2011. Probabilprimii clienţi vor fi cei care au avut, în trecut, şi BMW M3 E30.În rest, rămâne de văzut cât de mare va fi concurenţa cu proaspătulAudi RS3.

Voi ce credeţi, cine va fimai bun: BMW 1 M sau Audi RS3?

Deocamdata nu se stiu preturile pentru noul BMW Seria 1 M Coupe. Comenzile incep in primavara lui 2011