Noul BMW X3 – detalii oficiale şi poze “cu perdea”

Să ne punem ochelarii cu raze X sau imaginaţia la treabă, BMW ne prezintă noul BMW X3 sub forma unui cadou aproape despachetat.

BMW foloseşte aceeaşi strategie ca la testul cu BMW X1- la caream fost singura publicaţie românească prezentă - şi laviitoarea generaţie BMW X3. Adică ne oferă informaţii din belşug,numeroase poze, dar "uită" să dea jos camuflajul despre maşina. Aşacă avem parte iarăşi de o prezentare cu perdea. Ne putem da însăseamă că noul X3 este un model mai masculin decât precedentageneraţie. Conform Autocar, cei care au publicat aceste imagini,specificul primei generaţii se păstrează şi nu va exista nici undubiu de unde noul X3 a preluat ştafeta.

Din cauză că acum există BMWX1, X3 trebuia repoziţionat mai aproape de fratele mai mare X5.Astfel noul X3 a crescut în lungime cu 83 mm, este mai lat cu 29 mmşi mai înalt cu 40 mm. Măsurând acum în jur de 4,65 m, noulBMW X3 va fi mai mare decât Audi Q5, rivalul care îl depăşiseîntr-o primă fază ca dimensiuni.

Noul X3 vs vechiul X3

Implicit ampatamentul acrescut cu 15 mm ceea ce s-ar traduce într-un spaţiu interiorsporit, pe locurile din spate pasagerii beneficiind de un plus despaţiu pentru genunchi de 20 mm. De asemenea, portbagajul are ovaloare premiantă în segment de 550 litri, reuşind iarăşi sădepăşească cu puţin Audi Q5. Un alt aspect la care BMW a lucratpentru a lua faţa competitorilor a fost interiorul. Deşi dinimagini vedem mai mult scotch decât elemente reale, nemţii spun căs-a dorit un nivel de calitate similar cu cel al limuzineiBMW Seria 5.

Din punct de vedere almotorizărilor, se va putea opta pentru patru propulsoare pebenzină, vârful de gamă urmând să fie xDrive35i cu o putere de 306CP. Cele mai dorite motorizări în Europa vor fi însă cele Diesel şiaici oferta este destul de variată, vorbindu-se de un 2.0litri de 181 CP pe versiunea xDrive20d, sau 201 CP pe xDrive23d (ovariaţie nouă) sau vârful de gamă xDrive30d cu puterea de 241CP. Urmând ultimele tendinţe, noul X3 va fi acum şi oopţiune pentru cei care doresc un hibrid, o versiune AcriveHybridfiind se pare în lucru.

Lansarea acestui model se vaface evident la Salonul de la Paris din toamnă, iar lansareacomercială se va consemna în lunile care preced lansarea de lasalonul francez. BMW spune că preţurile nu vor suferi modificărifaţă de generaţia încă "titulară".