Premiera  Noul Citroen C4 – detalii oficiale

Noul Citroen C4 este mai mare, oferă mai mult spaţiu interior pentru pasageri şi bagaje şi renunţă la elementele sale specifice în favoarea eleganţei. Iată, aşadar, primele imagini şi informaţii oficiale cu noul Citroen C4.

Citroen C4 a ajuns la adoua generaţie şi putem spunecă, pentru un model atât de tânăr, s-a maturizat foarte multîntr-un timp scurt.

Versiunea în 5 uşi nu maiare silueta neconvenţională construită sub forma unui arc de cerc,ci are o alură mult mai sobră, aproape ca a unui break. Comparaţiacu Audi A3 Sportback nu pare deloc exagerată văzând imaginileoficiale. Stilul este pur Citroen şi se încadrează foarte bine înnoile creaţii ale mărcii pariziene, respectând destul de fidelliniile trasate de Citroen High Rider, conceptul prezentat la Geneva înavanpremiera modelului oficial.

Citroen C4 spate

Ca dimensiuni,acest model a crescut uşor, măsurând acum 4,33 metri înlungime, ceea ce îl plasează între Renault Megane şi Opel Astra. Dar cel mai potrivit rival, prin prismadimensiunilor, se pare că va fi noul Ford Focus, care are cam aceeaşi lungime.

În schimb noulCitroen C4 se impune la un alt capitol, pentru cei care vor unhatchback familist aşa cum se anunţă noua compactă franţuzească. Şianume capacitatea portbagajului: cei 408 litri sunt un saltmare de la volumul de 320 litri ai precedentei generaţii. Această valoare este mai maredecât a tuturor rivalelor europene, dar nu se poate compara culiderul detaşat al clasei, Honda Civic şi ai săi 485 litri.

Mareametamorfoză se întâmplă, însă, la interior: adio volanul cu butucfix şi tahometru amplasat deasupra consolei centrale. Acum,noul Citroen C4 mizează pe mai multrafinament şi ceva mai mult spiritconvenţional.

Nu lipsescmicile delicii artistice, cum ar fi prizele de aerisire cu o formămai puţin obişnuită şi ceasurile de bord, care combină analogul cudigitalul (ca în cazul lui Megane 3). În plus, consola de bord estemai bine profilată în jurul şoferului şi nu mai are aerul acelaimpersonal al precedentei generaţii.

Totuşi, înmaterie de ergonomie, noul C4 a moştenit unul din neajunsurilefratelui mai mare Citroen C5, adică aglomerarea excesivă a consolei centrale şibutonaşele foarte mici de pe volan. Critici care rămân de verificatîn practică.

Citroen C4 interior

Caracterulhigh-tech al maşinii este exprimat şi prin numeroaselepersonalizări ce pot fi operate pentru a configura viaţa la bord.Se poate personaliza chiar culoarea iluminării ceasurilor de bordşi se pot seta tonuri polifonice la semnalele deavertizare.

Nu vă miraţi,chiar este nevoie de aşa ceva, pentru că noul C4 are multe sistemede asistenţă: amintim aici sistemul de asistare la rularea pebandă, cel de monitorizare a unghiului mort şi chiareTouch, un sistem care"citeşte"stilul de condus al şoferului şi oferă indicaţii pentru o rularecât mai economică. Tot în sprijinul şoferului, pentru a avea starea de spiritpotrivită unui condus economic, vin şi scaunele cu dispozitiv demasaj (opţional).

În materie demotorizări, acest model nu se anunţă foarte sportiv, lăsând aceastătrăsătură viitorului frate Citroen DS4. Propulsoarele pebenzină sunt în număr de trei: 1.4 VTi de 95 CP cuplat lao cutie manuală cu 5 trepte, 1.6 VTi de 120 CP cu transmisiemanuală cu 5 rapoarte sau automată cu 4 rapoarte şi 1.6 THP de 155CP, care vine doar cu o cutie robotizată cu 6 trepte. Pentruamatorii de Diesel Citroen propune cunoscutele 1.6 HDI de 90 CP, de110 sau de 150 CP.

Citroen C4 e-HDI va avea emisii CO2 de 99 g/km

Marea noutate o reprezintă sistemul hibrid e-HDI, pus înpremieră pe un model de serie Citroen. Acesta va fi formatdin motorul 1.6 HDI şi un motoraş electric alimentat din energiadispersată în timpul frânării, agregatul urmând să dezvolte 110 CP,dar cu preţul unor emisii de doar 109 g/km. Va exista şi o versiunee-HDI 90, care va fi primul Citroen care va coborî sub pragul de100 g/km în materie de emisii CO2, lăudându-se mai exactcu 99 g/km.

Noul Citroen C4 va fi oficial prezentat la Salonul de laParis 2010, urmând să debuteze peşoselele europene în luna octombrie. În România, noua generaţieCitroen C4 nu va fi disponibil mai devreme de anul 2011, iarpreţurile se pare că nu vor fi cu mult mai mari decât ale actualeigeneraţii.