Noul Mercedes A-Class E-Cell - datele oficiale

La Salonul Auto Paris 2010 va fi prezentată, în premieră mondială, noua versiune nepoluantă Mercedes A-Class E-Cell. Păcat că nu e încă o maşină de mare serie, accesibilă cât mai multor clienţi.

Noul Mercedes A-Class E-Cell - datele oficiale Noul Mercedes A-Class E-Cell - datele oficiale

La sfârşitul verii, concernul Daimler AG anunţa că, la Salonul AutoParis 2010, vom avea prilejul să vedem, în premieră mondială,modelul electric Mercedes A-ClassE-Cell, o maşină "zero emisii".

Nu vorbim de un concept, ci de un model de serie, însă, dinpăcate, nu unul de serie mare. Vor fi produse doar 500 deexemplare, destinate unui program special de leasingdedicat unor clienţi atent selecţionaţi, din Germania, Franţa şiOlanda. Maşinile vor fi observate cu atenţie, fiind, practic,obiectul unui mare test în condiţii reale pentru determinareafiabilităţii.

Mercedes A-Class E-Cell are un motor electric de 95 CP si 290 Nm

Modelul Mercedes A-Class E-Cell mai este obiectul unui studiupractic: modificările aduse liniei de montaj, aceastăversiune electrică fiind asamblată pe aceeaşi bandă cu modeleleavând motoare convenţionale. Datele obţinute vor fifolosite pentru punerea la punct a viitoarelor linii de montaj,Daimler intenţionând să investească 600 de milioane de euro înviitoarea fabrică de la Rastatt, care, din 2012, va fi dedicatădoar maşinilor electrice.

Mercedes A-Class E-Cell este echipat cu un motorelectric suficient de puternic, acesta afişând 95 CP şi 290Nm. Puterea este la nivelul motorului pe benzină de 1,6litri, însă cuplul motor este cu 150 Nm mai bun, fiind, practic, lanivelul versiunii A 200 CDI, care are 140 CP şi 300 Nm.

Bateriile litiu-ion asigura o autonomie de maximum 200 km si se incarca in 8 ore

Motorul electric este alimentat de la două pachete debaterii litiu-ion, plasate sub podeaua maşinii. Pe de oparte, acestea asigură un centru de greutate mai coborât,îmbunătăţind stabilitatea maşinii. Pe de altă parte, nu a fostnevoie de intervenţii majore pentru adaptarea acestora, ceea ce adus la o creştere mai redusă a costurilor, dar şi la păstrarea uneibune habitabilităţi şi a unui portbagaj de 453 de litri.

Bateriile au o capacitate totală de 36 kWh şi pot fiîncărcate complet în 8 ore, la o reţea de curent de 230V.Dacă se apelează la o reţea cu voltaj mai mare, timpul de încărcarepoate coborî chiar şi până la 3 ore.

Versiunea Mercedes A-Class E-Cell se asambleaza impreuna cu modelul normal

Performanţele anunţate de Mercedes pentru A-Class E-Cell suntpromiţătoare: 5,5 secunde pentru demarajul până la 60 km/h, în timpce viteza maximă este limitată electronic la 150 km/h. Doarautonomia rămâne un punct sensibil, aceasta cifrându-se lamaximum 200 km - după cum a reieşit din testele de peste4,5 milioane de kilometri realizate până acum de ingineri.

Cât costă această versiune Mercedes A-Class E-Cell, nu ştim, darnici nu este important în acest moment. Şi asta deoarece numaigeneraţia următoare A-Class E-Cell va fi produsă în serie pentrumarele public.

Doar 500 exemplare Mercedes A-Class E-Cell vor fi produse pentru un program special de leasing