Noul Mercedes SLK - informaţiile oficiale

Iată noul Mercedes SLK. Pe care deja îl ştiţi din reclama plasată din greşeală pe internet şi din imaginile care au ”transpirat” cumva pe www. Cea de-a treia generaţie a roadsterului german este prezentată, în sfârşit, în mod oficial publicului.

Când spui "SLK" te gândeşti, invariabil, la primul coupe-cabriodin epoca modernă a automobilului - prima generaţieMercedes SLK a inaugurat o nişă cu un foarte mare succes lapublic, micul roadster german căpătând o foarte bunănotorietate printre amatorii de life-style.

A venit timpul pentru cea de-a treia generaţie, care s-amaturizat vizibil şi, am putea spune, într-un mod foarte reuşit.Impresia de sobrietate este clară datorită părţii frontalepromeninente şi oarecum masive, care se înscrie în nota deîntoarcere la caracterul foarte serios al maşinilor Mercedes dinultimul timp.

Cea de-a treia generatie Mercedes SLK este mai sobra si aminteste de SLS AMG

Într-o mică măsură, noul SLK face trimitere, vizual, labijuteria Mercedes SLS AMG, aşa cum, la rândulei, precedenta generaţie încerca să facă legăturacu supercarul Mercedes SLR McLaren. Totuşi, gabaritul nouluiSLK rămâne fidel ideii de compact.

Deşi pare mai masivă, maşina este mai aerodinamică decâtgeneraţia precedentă, având un cX scăzut la 0,30 (faţă de0,32, cât era înainte). În mare parte, acest lucru se datoreazăîmbinărilor atent gândite ale plafonului şi profilării spatelui,astfel încât să fie create cât mai puţine turbulenţe la intersecţiasuprafeţelor.

Mercedes SLK are un interior mult mai bun calitativ si intr-o nota mai serioasa

Interiorul maşinii beneficiază de o atenţie mult maimare la calitatea materialelor, existând unele critici întrecut la adresa utilizării a prea multe plastice. Acum, suntfolosite inserţii din metal, plăcute privirii şi atingerii,plastice mult mai bune calitativ şi diverse tipuri de tapiţerii dinpiele şi textile evoluate. Ambianţa interioară se înscrie în liniasobră a exteriorului, mizând pe simetrie şi pe familiaritatea şiuşurinţa de acţionare a comenzilor.

Partea superioară a consolei centrale este dominată deun display color pentru sistemele de comunicaţie şientertainment, deasupra acestuia regăsindu-se un mic ceas analogic,o dovadă a caracterului rasat şi nobil al maşinii. Spaţiul pentrucei doi pasageri a crescut, iar scaunele sport beneficiază acum deun sistem AIRSCARF evoluat (pentru încălzirea zonei gâtului). Demenţionat şi atenţia acordată iluminării interioare, carecontribuie la impresia de lux.

Noul Mercedes SLK beneficiaza de sistemul MAGIC SKY CONTROL pentru plafonul din sticla

Sistemul MAGIC SKY CONTROL nu mai este onoutate: este vorba despre plafonul din sticlă heliomată,care, pe lângă particularitate de a absorbi o mare parte dincăldura soarelui, îşi poate schimba opacitatea, automate sau de lacomanda unui buton, pentru a asigura o ambianţă interioară cât maiplăcută din punct de vedere al temperaturii.

Totuşi, un capitol foarte important pentru Mercedes SLK rămânecel al performanţelor. Motoarele oferite, la început,pentru noul SLK sunt ambele pe benzină şi beneficiază de injecţiedirectă. Momentan, cea mai puternică versiune este SLK350,care are un motor V6 de 3,5 litri şi 302 CP, ceea ce înseamnă undemaraj 0-100 km/h în doar 5,4 secunde şi o viteză maximă de 250km/h, în timp ce consumul mediu se cifrează la 10,2 litri/100km.

La inceput, vor exista doua versiuni de motorizare: SLK320 de 302 CP si SLK250 de 201 CP

Al doilea motor este un patru cilindri de 1,8 litri şi201 CP, care va echipa versiunea SLK250 şi care vinestandard cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Aceastăversiune afişează un timp de 6,5 secunde pentru demarajul 0-100km/h, în timp ce consumul mediu se cifrează la 8,7 litri/100km.

Suspensia are o setare mai sportivă, cu arcuri şi amortizoaremai tari, pentru favorizarea unei ţinute de drum cât mai bune, iardirecţia beneficiază de sistemul Direct Steer,care, la viteze mari, asigură un feedback cât mai bun, iar lamanevrele de parcare oferă o uşurinţă foarte mare la manevrare.Sistemul de control al stabilităţii aduce în plus funcţia TorqueVectoring Brake, care acţionează foarte rapid asupra roţii dininteriorul virajului, pentru a asigura un control cât mai bun.

Nu vor lipsi de pe noul SLK cele mai noi sisteme desiguranţă din panoplia Mercedes:ATTENTION ASSIST, DISTRONIC PLUS cu PRE-SAFE Brake sau LightningPackage (cu faruri direcţionale şi iluminare activă). Premieramondială a noului Mercedes SLK se va consemna cu ocazia SalonuluiAuto Geneva 2011.