Noul motor TwinAir 85 echipează Fiat 500

În sfârşit, Fiat 500 echipat cu revoluţionarul motor TwinAir, prezentat la Salonul Auto Geneva 2010, a fost lansat oficial.

Noua versiune Fiat 500, echipată cu revoluţionarul motor TwinAirîn doi cilindri, a fost prezentată în cadrul unui evenimentspecial, în parcul Valentino din Torino, unde, până în 1955, eracircuitul de Formula 1 cu acelaşi nume.

Propulsorul are doar 2 cilindri şi o cilindree de 875 cmc, însă,graţie unui sistem turbo, este capabil de o putere maximă de 85CP/5.500 rpm, în timp ce valoarea cuplul maxim este chiar bună, de145 Nm la doar 1.900 rpm. Eixstă şi un buton ECO, folosireaacestuia însemnând scăderea puterii la 77 CP şi a cuplului la 100Nm, din raţiuni de economicitate.

Este vorba despre primul motor dintr-o nouă familie depropulsoare în doar doi cilindri, care va avea puteri între 65 şi105 CP, dar vor fi mai economice cu până la 43% faţă de motorizăricu puteri similare.

Noul motor va fi oferit împreună cu sistemul start/stop, astfelreducându-se consumul urban cu 12%: pe hârtie, acesta se cifreazăla doar 4,9 litri/100 km în cazul echipării cu o cutie manuală şila un aproape incredibil 4,6 litri/100 km - deci diferenţe foartemari faţă de cel mai mic motor de pe Fiat 500 în acest moment, 1,2şi 69 CP, care consumă în regim urban 6,4 litri/100 km.

Emisiile de CO2 sunt şi ele reduse, cifrându-se la 95 g/kmpentru versiunea având cutie manuală, respectiv 92 g/km pentruversiunea având cutie automată Dualogic. La nivelul performanţelor,lucrurile se anunţă optimiste: doar 11 secunde pentru demarajul0-100 km/h şi 173 km/h viteză maximă - valori destul de apropiatede ale versiunii 1,4 de 100 CP.

Noua versiune Fiat 500 echipată cu motorul TwinAir va putea fivăzută, în toamnă, la Salonul Auto de la Paris2010.