Premiera  Noul Volkswagen Jetta – informaţii oficiale

Noul Volkswagen Jetta se prezintă cu o tentă mai americană şi, după cum vocea poporului spune, ca un A4 al… poporului.

Volkswagen Jetta este cel mai bine vândut model european înStatele Unite ale Americii este un lucru foarte important pe caretrebuie să îl ştiţi pentru a înţelege această nouă generaţie. Dinacest motiv noul Jetta a fost prezentat la New York, iar conceptulcare a stat la baza acestui model, la fel, nu a fost etalat înEuropa, ci la Detroit, lucru mai rar întâlnit pentru constructoriieuropeni. Mai mult decât atât, oficialii companiei din Wolfsburgspun că acest model nu mai împarte componente comune cu preferatuleuropenilor, Volkswagen Golf.

Noul Volkswagen Jetta - spate

Mulţi spun că acestmodel a migrat în zona Audi, ca şi abordare şi design. Chiar şi camăsuri noul VW Jetta se intercalează aproape perfect între fosta şiactuala generaţie Audi A4. Jetta a crescut astfel cuaproape 9 cm în lungime totalizând 4,64 metri lungime,ceea ce îl face cu 6 centimetri mai lung decât B7 şi cu 6 cm maiscurt decât actualul B8. Lăţimea noului model este de 1,78 metri şiînălţimea de 1,45 metri, care sunt aproximativ egale cu ale vechiigeneraţii, cu menţiunea că noul Jetta este mai scund cu aproximativ1cm.

Vorbeam deamericanizarea lui Jetta şi chiar modelul din imagini are trăsăturiparticulare pentru această piaţă, semnalizatoarele portocalii fiindun semn distinctiv care, cu siguranţă, nu se va regăsi şi peversiunea europeană. Stilul este sobru, aşa cum ne-a obişnuitVolkswagen, poate chiar prea sobru, mai ales în partea frontală şiuşor anost în cea posterioară. Cu siguranţă însă americanii îl voraprecia după valul de laude pe care conceptul NCC le-a strâns laSalonul de la Detroit şi, în acelaşi timp, se încadrează perfect înnoile tendinţe Volkswagen.

Volkswagen Jetta - interior

Interiorul este unloc pentru cei care ţin la eticheta de om matur şi, iarăşi,paralela cu Audi devine foarte pertinentă, combinându-separcă planşele de bord de la Golf cu cea de la A4 şi rezultând unacare în ierarhia prestanţei se plasează mai aproape de cea amodelului premium. Volanul este însă tradiţionalVolkswagen cu ornamentul de aluminiu inserat în spiţa verticală.Spaţiul interior îmbunătăţit este şi el o trăsătură careaccentuează noua poziţionare a lui Jetta, ampatamentul crescând cu7 cm faţă de cel al predecesorului.

Gama de motorizărieste cea tradiţională a familiei Golf, propulsorul de bază fiindmicul, dar voinicul, 1.2 TSI de 105 CP, iar opţiunile pebenzină se continuă cu 1.4 TSI de 122 CP sau 160 CP şi 2.0 TSI 200CP. Fanii TDI au mai puţine opţiuni fiind vorba doar de 1.6 TDI de105 CP sau 2.0 TDI de 140 CP. Americanii vor primi doarmotoarele de 2.0 litri plus unul 2.5 litri R5. DSG-ul va fidisponibil pentru toate motorizările ca opţional, cu excepţia celuide 1.2 TSI care, pentru a ne exprima în dialectul americanilor,solicită abilităţi de-a "drive a stick" ale şoferului.

Volkswagen Jetta - fata

Lansarea versiuniieuropene se va face, evident, la Salonul de la Paris, prilej cucare vom afla şi preţurile şi dacă scindarea de Golf (adicăreducerea pieselor comune) şi uşoara emancipare înseamnă bani maimulţi scoşi din buzunar de către viitorii proprietari.