Premiera  Noul Volkswagen Polo Sedan - urmasul lui VW Vento

VW Polo Sedan urmează să fie produs şi în India, unde va fi comercializat sub denumirea VW Vento. Totuşi, încă nu ştim dacă sau când va ajunge şi pe pieţele est-europene. Deocamdată, o nouă tranşă de poze cu noul VW Polo Sedan.

Noul Volkswagen Polo Sedan - urmasul lui VW Vento Noul Volkswagen Polo Sedan - urmasul lui VW Vento

Volkswagen PoloSedan, sau Vento cum se va numi pe anumite pieţe, dar se pare că nupe cele europene, este prezentat oficial de către VolkswagenRusia.

VEZI POZELE CU NOUL VOLKSWAGEN POLOSEDAN

Designul maşiniicorespunde în mare parte cu cel al hatchbackului, şi dacă acoperiţi cu o palmăpartea din spate a maşinii, foarte puţine detalii trădează faptulcă acest model nu este cel în două volume. Cei foarte atenţi ladetalii vor observa însă faptul că grila are două lamelecromate, iar spoilerul are un desen uşor diferit, cu proiectoarerotunde şi o priză de aer tot cu lamele, în locul celei de tipfagure.

Noul Volkswagen Polo Sedan este special conceput pentru piata est-europeana

Spatelenu este vreun exerciţiu sofisticat, ci pare o interpretare ceva maimodernă a posteriorului lui Bora în care s-au integrat stopuri cu motivele lui Polo.Dar, per total, acest model este caracterizat stilistic de ceea cemulţi clienţi VW apreciază şi doresc, echilibrul.Pentru că, pus lângă alte automobileechivalente precum Renault Symbol, Fiat Linea sau Dacia Logan,acest model este o apariţie mult mai matură şi chiar maielegantă.

Ca şi dimensiuniacest model este însă mult mai evoluat decât automobilul din careeste derivat. Conform ruşilor de la zr.ru, cei care aupublicat detaliile în premieră, Sedan-ul va avea unapatament de 2,55, metri în creştere cu 8 cm faţă de Polo.Surpriză sau nu, lungimea totală a lui Polo Sedan este de 4,38metri, adică este mai lung decât un Logan cu aproape 9 centimetri.Deci este un sedan care s ciocăne la poarta clasei compacte,depăşind sedanurile tipice de segment B.

VW Polo Sedan va fi unul dintre principalii concurenti pentru Logan

Caracterulpragmatic este însă destul de evident la interior, acolo undeplasticele nu mai par aşa minuţios finisate şi materialeletextile nu arată foarte calitativ. Este doar o primăimpresie formată din imaginile prezentate - care surprind sigur oversiune superioară de echipare - deci, până nu le putem testa cusimţul tactil, este prematur să dăm verdicte. Dar, desigur, acest model trebuie să facă acestcompromis, veţi vedea mai jos de ce.

Undetaliu foarte util de ştiut pentru cei care preferă berlină estevolumul portbagajului şi nici aici nu stă rău Polo Sedan, având ocapacitate de 460 litri. Deşi nu se apropie de cel al unui Logan (iarăşi facem aceastăcomparaţie pentru că se vor concura într-o anume măsură în Rusia şiEuropa de Est), este arhisuficient.

Un altcorespondent cu automobilul nostru naţional este motorizarea.Polo Sedan se pare că va fi lansat în Rusia cu un singurmotor 1.6 de 105 CP, adică exact ca şi vârful de gamă alberlinei româneşti - care, în Rusia, este vândută ca RenaultLogan. Motorul lui Polo Sedaneste însă ceva mai bogat în cuplu, oferind 153 Nm la 3.800 rpm.Două transmisii vor fi disponibile, una manuală cu 5 viteze şi unaautomată cu 6 rapoarte.

VW Polo Sedan este oferit doar cu o motorizare pe benzina, de 1,6 litri si 105 CP

Deşi este oinformaţie foarte puţin semnificativă pentru cei care îşi cumpărăun astfel de model pe hârtie, satisfacem toate curiozităţile şispunem că Polo Sedan atinge 100 km/h în 10,5 secunde şi oviteză maximă de 190 km/h. Deci Loganul stă mai bine lademaraj, raportându-ne la datele de uzină, dar are o viteză maximămai mică. În schimb, la consumul mediu declarat,Polo Sedan se laudă cu 6,5litri la 100 km parcurşi în timp ce Loganul are o medie de 7litri.

Cel maiimportant este însă preţul şi nici aici VW Polo Sedan nu iese îndezavantaj. Nu ştim încă ce dotări include nivelul de bazăTrendline, dar vine cu un preţ de pornire de 399.000 rubleîn jur de 10.486 euro, în timp ce un Logan 1.6 16V echipareaExpression costă 387.000 ruble, adică 10.164 euro. Preţuleste extrem de apropiat în versiunile de intrare, dar echilibrul serupe pe măsură ce dotările se înmulţesc:

  • 1.6i Comfortline 468.000 ruble(12.287 €)
  • 1.6i Aut. Comfortline 512.300ruble (13.450 €)
  • 1.6i Highline 534.400 ruble(14.030 €)
  • 1.6i Aut. Highline 578.700 ruble(15.195 €)

In Rusia, pretul de pornire pentru VW Polo Sedan este de circa 10.500 euro

Acest model va fi produs exclusiv pentru Europa de Estla uzina Volkswagen din Kaluga şi nemţii vor să percutezecu el programele de reînnoire a parcurilor auto desfăşurate atât înRusia, cât şi în ţările din jur. Deci vor lovi exact acolo undeDacia-Renault, cu al său Logan, avea succes.