Premiera  Noul Volvo V60, breakul derivat din S60

Cei de la Audi se lăudau că au cele mai frumoase breakuri. Cei de la Volvo, însă, vor să îi contrazică, parcă, prin acest nou Volvo V60. Iată primele imagini şi informaţii oficiale cu breakul bazat pe noul S60.

După ce suedezii au cam rupt gura târgului cu noul Volvo S60, sunt pregătiţi să ne uimească încontinuare, prezentând noul Volvo V60,versiunea break a noii berline de clasă medie - care dejaa fost surpinsă de fotografii spion în primăvară.

Cei de la Volvo sunt foarte încrezători în succesul pe care noulV60 îl va avea, estimând că, pe plan european, vor fi numai puţin de 50.000 de cumpărători anual - practic, înEuropa se pare că se va vinde cel mai bine noul model, BătrânulContinent urmând a "înghiţi" 90% din producţia breakuluisuedez.

Oficialii suedezi laudă destul de mult noul model, afirmând căare mai mult alură de coupe decât de break - ceeace nu e neapărat exagerat, V60 fiind foarte diferit de breakurileVolvo de până acum. Accentul este pus pe dinamism, al treilea geamlateral fiind foarte puţin înalt, iar plafonul destul de multplonjat. Practic, V60 se apropie foarte mult de ideea de shootingbreak.

Partea din spate nu este surprinzătoare, "X"-ul stilizat, formatde stopuri, fiind deja cunoscut de la SUV-ul XC60. Oricum, aspectul lui V60 din spate esteunul foarte original, având un individualism pronunţat -am putea spune că, din spate, V60 arată mai bine decât S60.

În ciuda aspectului foarte reuşit de break sportiv, caracterulpractic nu a fost lăsat deoparte. Hayonul este generos şicu o decupare lată, iar luneta promite şi ea o vizibilitateexcelentă. Totuşi, V60 nu îşi propune să doboare recorduriîn materie de spaţiu interior, capacitatea portbagajului fiind de430 litri, în configuraţia cu 5 locuri.

În schimb, ergonomia şi modularitatea sunt la cote foarte bune,bancheta fiind divizată 20:40:20, iar tetierele fiindrabatabile electric. În plus, acestea nu ocupă spaţiuatunci când se rabate bancheta, obţinându-se o suprafaţă perfectplană pentru transportul obiectelor voluminoase.

În rest, Volvo V60 beneficiază de acelaşi pachet tehnicevoluat de pe berlina S60. Opţional, sunt disponibile sistemulFOUR-C (controlul electronic al suspensiilor) şi sistemul detracţiune integrală AWD (care e standard pe versiunea T6). Dintresistemele electronice de siguranţă amintim prezenţa ASC (AdvancedStability Control), DSTC (Dynamic Stabilty and Traction Control),sistemul Pedestrian Detection sau pachetul City Safety.

Cea mai puternică versiune va fi Volvo V60 T6, cu unmotor turbo în 6 cilindri, de 3,0 litri şi 304 CP. Gama demotoare pe benzină va mai cuprinde o versiune T5 (2,0 turbo - 240CP), T4 (1,6 turbo - 180 CP) şi T3 (1,6 turbo - 150 CP), precum şiun 2,0T de 203 CP. Gama diesel porneşte cu motorul 1.6 D DRIVe (1,6litri - 115 CP), urmat de două motoare cu 5 cilindri: D3 (2,0 litri- 163 CP) şi D5 (2,4 litri - 205 CP).

Noul Volvo V60 va fi construit în uzina suedeză dinTorslanda, iar lansarea oficială a maşinii va avea loc laSalonul Auto Paris 2010.