La Veneţia, oraşul îndrăgostiţilor, Opel a prezentat o maşină construită special pentru femei, în cadrul unui eveniment la care toţi ziariştii au fost bărbaţi.

Opel Agila Opel Agila
Mişcarea feministă este tot mai puternică în industria auto. Şi cum în America decizia de cumpărare a unei maşini ţine de femei în proporţie de 68% iar în Germania una din trei maşini este cumpărată de o femeie, nu a trecut mult pînă să apară primul automobil dedicat doar Evelor.

Dacă precedenta generaţie de Opel Agila a fost o maşină urîtă spre foarte urîtă, dar destul de funcţională, noul model chiar trebuie să atragă privirile. Motivul este foarte simplu. Deoarece au proiectat acest model pentru femei, cei de la Opel trebuia să le atragă în primul rînd printr-un design reuşit. Ceea ce s-a şi întîmplat, noul model fiind în momentul de faţă una dintre cele mai frumoase maşini din clasa mini. Clonă a lui Suzuki Splash, construit la rîndul său pe o platformă de Swift, noul Opel Agila este produs în aceeaşi fabrică maghiară în care sînt realizate şi modelele japoneze.

Cu patru uşi şi patru locuri, Agila este o maşină funcţională, concepută special pentru femeile care trăiesc la oraş şi au o prezenţă socială destul de mare. Lungă de doar 3,74 metri şi lată de 1,68, Agila se vrea un model uşor de parcat dar şi foarte manevrabil, un automobil care poate fi strecurat fără probleme în parcările aglomerate de la Mall. Cu o poziţie foarte înaltă în scaun, pentru că s-a dovedit că asta îşi doresc femeile, odată urcat(ă) la volan constaţi că ai o vizibilitate excelentă în toate direcţiile, fapt ce te ajută să parchezi extrem de uşor.

La bord, ambianţa este agreabilă, chiar dacă nu luxoasă – însă modelele prezentate de Opel la evenimentul de la Veneţia la care a participat şi ProMotor sînt de preserie, fiind expuse în primul rînd pentru a se afla opiniile ziariştilor, care au fost rugaţi să fie amabili în privinţa finisărilor. Care se vor schimba în bine, spun cei de la Opel, pînă în primăvara viitoare, cînd maşina va apărea pe piaţă. Cu un design modern, bordul iese în evidenţă prin schimbătorul de viteze montat foarte sus şi prin turometrul poziţionat deasupra, pentru a face loc vitezometrului de dimensiuni gigantice. Pentru că portbagajul este destul de mic, în ciuda spaţiului de depozitare generos, amplasat în locul roţii de rezervă (de care femeile nu ar avea nevoie, pentru că oricum nu ştiu să facă o pană), bancheta din spate poate fi înclinată uşor, continuînd astfel portbagajul printr-o suprafaţă perfect plană, cu o capacitate de peste 1.100 de litri, un adevărat record în această clasă.

În privinţa siguranţei, Agila va dispune în dotarea standard de patru airbaguri, opţional fiind disponibile încă două, de tip cortină, dar şi ESP.

Sub capotă, pot fi montate propulsoare pe benzină de 1 litru şi 65 de cai cu o cutie manuală cu cinci trepte, ori de 1,2 litri şi 86 de cai cu o cutie automată cu patru trepte. Pentru cei care preferă dieselul, va exista o versiune cu motor de 1,3 litri pe injecţie directă common rail, cu 75 de cai-putere şi un cuplu de 190 Nm. Performanţele sînt normale pentru un automobil mini: 162 km/h viteză maximă, 13,5 secunde acceleraţie 0-100 km/h şi un consum mediu de 5 litri la sută. Dacă motorul diesel este produs de către Suzuki în India sub licenţă general Motors, cele două propulsoare pe benzină sînt concepute integral de Suzuki Motor Corporation.

Atrăgătoare ca design, spaţioasă la interior şi cu detalii tehnice promiţătoare, Opel Agila va fi lansată oficial pe 13 septembrie, la Salonul de la Frankfurt. În showroom-uri este aşteptată pentru primăvara lui 2008, cu preţuri – neconfirmate de către producător – între 8.500 şi 11.000 de euro.