Bazat pe conceptul omonim prezentat la IAA Frankfurt 2005, noul model Antara readuce Opel în domeniul automobilelor 4x4.

Opel Antara Opel Antara
Producătorul german, aflat acum pe un trend ascendent, continuă ofensiva de modele noi. Vrând să reediteze succesul câştigat de vechiul său model, Frontera, Opel îşi pune mari speranţe în Antara, noul model construit pe platforma Theta a grupului GM, alături de Chevrolet Captiva. La un an de la apariţia prototipului, noul model a fost lansat în premieră mondială pentru publicul larg la Salonul Auto de la Paris. Graţie feedback-ului foarte bun obţinut la prezentarea conceptului, noul model păstrează aspectul exterior al acestuia aproape intact.

Cu o lungime cu puţin peste 4,5 m, Antara se încadrează în clasa SUV-urilor medii. Apartenenţa la designul specific Opel este dată de forma elementelor de iluminare şi de grila faţă dominată de sigla cromată. Designerii nemţi au încercat să creeze un interior confortabil fără a afecta însă liniile exterioare. Şi au reuşit, pentru că designul exterior dă impresia de soliditate şi unitate, iar cinci pasageri pot călători în condiţii foarte bune.


În interior, atmosfera este specifică Opel. Ceasurile de bord, sistemul audio şi cel de climatizare, toate seamănă foarte bine cu cele aflate deja pe modelele producătorului german. Planşa de bord este dominată de cele trei guri centrale de ventilaţie, deasupra cărora se află ecranul pentru afişarea informaţiilor referitoare la climatizare şi computerul de bord. Frâna de mână, asemănătoare cu cea de la Zafira, are forma unei manşe de avion. Asemănările cu monovolumul de clasă compactă nu se opresc aici, noul model beneficiind de multe spaţii de depozitare şi de o flexibilitate foarte mare a interiorului.

Spaţiul pentru picioare este un record în clasă, însă pentru asta plăteşte tribut portbagajul de doar 370 de litri. Volumul acestuia se poate mări prin rabatarea banchetei spate, putându-se ajunge până la 1.420 litri atunci cand se încarcă până la plafon. Interiorul abundă în spaţii de depozitare, de la plasele din scaune şi consola centrală până la compartimentele din cotieră şi suportul de ochelari. Ca la Corsa, noul Antara beneficiază de sistemul Flex-Fix, ce permite transportul a două biciclete cu ajutorul unui suport ce se integrează în spoilerul spate.

Opel oferă standard pentru motoarele diesel un sistem independent de încălzit interiorul, dat fiind timpul mare de încălzire al unui propulsor pe motorină. Sistemul de sunet cu mp3, suportul bluetooth pentru telefonul mobil şi navigaţia prin satelit sunt opţionale care nu mai miră pe nimeni acum.

Trenul de rulare asigură o călătorie plăcută şi mai ales fără probleme. Acesta a fost testat peste cinci milioane de kilometri pentru a elimina orice problemă ce poate apărea. Puntea din faţă beneficiază de soluţia obişnuită McPherson, în timp ce partea din spate adoptă o suspensie independentă. Jantele standard de 16” vin încălţate cu pneuri radiale late de 225 mm. Opţional se pot alege şi jante mari de până la 18” cu monitorizare a presiunii din pneuri.

Sistemul de tracţiune integrală combină conducerea economică şi uşoară specifică tracţiunii cu avantajele propulsiei pe toate roţile. În mod normal, doar puntea faţă este motoare, însă în caz de nevoie se poate transfera până la 50% din cuplu şi punţii spate. Alături de obişnuitele ABS şi ESP, se poate comanda opţional şi Descent Control System (DCS), ce permite coborârea pantelor cu o viteză constantă.

Gama de motorizări este alcătuită dintr-un motor diesel de 2.0 litri (disponibil în două versiuni de putere, 127 şi 150 CP) şi două motoare de benzină. Propulsorul diesel este de concepţie nouă şi dispune de turbină cu geometrie variabilă şi filtru de particule ce nu necesită aditivi. Motorul este cuplat la o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, versiunea mai puternică beneficiind opţional de o transmisie automată Active Select, care mai permite şi selectarea manuală a vitezelor, fiind prevăzută şi cu un program de iarnă. Versiunea de bază pe benzină are o cilindree de 2,4 litri şi o putere de 140 CP, vârful de gamă fiind un V6 de 3,2 litri cu 227 CP. Preţurile încep de la 26.850 de euro.