Peugeot 308 GTi lansat înainte de Paris 2010

Francezii au moştenit ceva din orgoliul lui Napoleon, aşa încât cunoscutul VW Golf GTI va fi de acum concurat de un alt GTI, dar francez: noul Peugeot 308 GTI. Să vedem dacă va avea rost duelul.

Peugeot 308 GTi lansat înainte de Paris 2010 Peugeot 308 GTi lansat înainte de Paris 2010

Noul Peugeot 308 GTiNude mult, au apărut zvonuri privitor la oreaducere în actualitate a logo-ului sportiv GTi de cătrePeugeot, după ce a fost "ţinut la sertar" cam mult timp,în opinia fanilor care îşi amintesc de miticul 205 GTi al anilor'80. Iar acum, modelul de clasă compactă Peugeot 308 are onoarea să poarte din nou acest logo.

La prima vedere, noul Peugeot 308 GTi arată aproape caun 308 obişnuit. De fapt, arată aproape neschimbat faţă de308 THP, care a fost, până acum, cel mai puternic model deserie 308.

Iar, dacă vă aşteptaţi ca logo-ul "GTi" (care apare mult preadiscret pe maşină) să rivalizeze în mod direct cu logo-ul luiVW Golf GTI, din nou fanii Peugeot vor rămâne puţin dezamăgiţi:Şi asta deoarece sub capotă nu avem un motor de 2,0 litriturbo, ci un turbo de numai 1,6 litri, acelaşi de pePeugeot RCZ.

Motor de 1,6 litri turbo si 200 CPPutereamicului turbo (dezvoltat împreună cu BMW) este de 200CP/5.500-6.800 rpm, deci un minus de 10 CP faţă dereferinţa categoriei, Golf GTI. Din fericire, cuplul motor esteaproape la aceleaşi cote cu ale modelului german, valoarea maximăde 275 Nm fiind obţinută pe o plajă foarte largă de turaţii, între1.700 şi 4.500 rpm (Golf GTI: 280 Nm/1.700-5.200 rpm).

Cutia de viteze este manuală, cu 6 trepte, principalele aspecteevidenţiate de francezi fiind consumul redus şi emisiileCO2 mici pentru nivelul de putere al lui 308 GTi:consum mediu teoretic de 6,9 litri/100 km (7,3 litri/100 kmîn cazul lui Golf GTI), respectiv 159 g/km CO2 (170 g/kmCO2 pentru Golf GTI).

În ce priveşte performanţele dinamice, Peugeot 308 GTi sesituează puţin în urma lui Golf GTI: demarajul 0-100 km/hse realizează în 7,7 secunde (faţă de 6,9 secunde la GolfGTI), iar viteza maximă se cifrează la 237 km/h (Golf GTIajunge la 240 km/h).

Mici modificari estetice pentru GTiPrinurmare, noul Peugeot 308 GTi nu e genul de sportiv foarteperformant, lăsându-i acest rol fratelui coupe RCZ - trebuiemenţionat şi faptul că 308 GTi este oferit doar înversiunea de caroserie cu 5 portiere, deci e clar căaccentul este pus pe caracterul practic şi pe consumul mairedus.

Revenind la aspectul maşinii, cel mai important lucru care le vaspune privitorilor că nu e doar un simplu 308 va fi setul de jantede 18", cu un design tehnic, încălţate cu pneuri late, de 225/40 R18. Cele 5 spiţe lasă la vedere discurile de frână mai mari, de 340mm pe faţă, respectiv 290 mm pe spate, iar garda la sol estecoborâtă cu 10 mm.

Practic, din faţă 308 GTi nu se diferenţiază serios faţă demodelul inferior 308 THP, însă în spate există modificări maiserioase: un eleron mai mare şi o pereche de evacuări înstânga. Şi cam atât. Ah. să nu uităm de logo-ul "GTi",foarte mic, prezent atât pe aripile faţă, cât şi pe hayon.

Aproape ca un 308 de serieLainterior, 308 GTi se diferenţiază de modelul de serie prin suportuldin aluminiu pentru piciorul stâng, măciulia tot din aluminiu aschimbătorului, volan sportiv îmbrăcat în piele sau ornamentepiano-black.

De remarcat o "găselniţă" care îl va face pe 308 GTi să sune maisportiv: adaptarea tehnologiei "Sound System",care constă într-o membrană vibratoare, cu un sistem de întârzierea sunetului şi un tub special acustic, pentru obţinerea unorarmonice diferite de cele ale evacuării la evacuare. Astfel,sunetul motorului devine mult mai sportiv.

Prima piaţă unde va fi lansată maşina va fi, evident, ceafranceză, unde Peugeot 308 GTi va avea un preţ de pornirede 26.900 euro, iar premiera va avea loc la SalonulAuto de la Paris 2010.

Noul Peugeot 308 GTi va incerca sa fie un rival mai econom pentru VW Golf GTI