Porsche 918 RSR – laboratorul de competiţie

Lumea a fost fascinată de conceptul 918 Spyder, iar cei de la Porsche în urma feedback-ului pozitiv au decis să producă o versiune de serie. Să fie Porsche 918 RSR.

Porsche 918 RSR – laboratorul de competiţie Porsche 918 RSR – laboratorul de competiţie

Americanii pot admira de astăzi la salonul de laDetroit ultima creaţie Porsche, 918 RSR. Un coupe cu două locuri cumotor amplasat central care se doreşte locul unde tehnologiautilizată pe versiunea de competiţie 911 GT3 R hybrid şidesignul lui 918 Spyder devin realitate. Un nou supercar Porsche, unul care doreşte săfie o punte de legătură între istoria fabuloasă a constructoruluigerman şi viitor.

Designul noului model urmează reţeta unor modelelegendare din istoria Porsche - 908 long tale coupe din 1969 sau917 short tale coupe din 1971. Şi anume "design dictat defuncţionalitate". Şi cu toate acestea pot fi observate la 918 RSRelemente de design inspirate de la celebrele modele. Designulinterior este minimalist, cu toate acestea se poate remarcaasemănarea cu planşa de bord de la Carerra GT.

Porsche impune o nouă culoare, portocaliul, codul cromaticpentru versiunile hybrid. A putut fi remarcat pe 911 GT3 R Hybrid,iar acum este prezent şi pe 918 RSR. Noul model este prezentatpentru moment în versiunea de competiţie. Vorbim despre o structurămonococă din mase plastice întărite cu fibră de carbon. Unpropulsor V8 amplasat central care dezvoltă 563 CP la 10.300rpm.

Cutia de viteze este luată de pe RS Spyder, modelul decompetiţie Porsche din cursele de anduraţă. Apoi mai suntdouă motoare electrice pe puntea faţă, câte unul pentrufiecare roată, fiecare dezvoltând 75 kW. Putereatotală comunicată de Porsche este de 767 CP. Motoareleelectrice de pe puntea faţă acţionează ca generatoare în cazulfrânărilor, iar energia stocată poată fi accesată preţ de 8 secundeîn condiţiile în care sistemul este complet încărcat. Prin urmarepilotul are acces preţ de 8 secunde la 200 CP.

Şi poate vă întrebaţi de ce numărul 22 pe maşină. Este numărulmaşinii din 1971 care a căştigat cursa de la Le Mans, Porsche 917short-tail coupe. Un model care a stabilit un record care arezistat 39 de ani, până în 2010. Modelul pilotat de Dr.Helmut Marko şi Gijs van Lennep a trecut linia de sosire acoperindo distanţă în 24 de ore de 5.335,313 km cu o viteză medie de222,304 km/h.