Poze spion oficiale cu noul Mercedes SLK

Noul Mercedes SLK se află încă în faza de teste intensive, înainte de lansarea oficială. Cei de la Mercedes ne arată cum testează noua lor invenţie MAGIC SKY CONTROL. Să vedem despre ce este vorba.

Poze spion oficiale cu noul Mercedes SLK Poze spion oficiale cu noul Mercedes SLK

Cea de-a treia generaţie a roadsterului coupe-cabrioMercedes SLK urmează să apară în mod oficial în 2011.Deocamdată, cei de la Mercedes ne arată, tot în mod oficial, cumtestează inginerii germani maşina pe timp de vară, în Death Valley.Mai exact, noul gadget auto MAGIC SKY CONTROL.

Noul Mercedes SLK va propune optiunea MAGIC SKY CONTROL

Este vorba despre un plafon din sticlă...heliomată. Şoferul poate comanda gradul de opacitate alsticlei, un lucru de foarte mare ajutor în zilele însorite, cândpasagerii riscă să facă insolaţie. De altfel, cei de la Mercedessusţin că sunt primii din lume care vor oferi o astfel de opţiunepe o maşină de serie.

Toată aparatura cu care este burduşită maşina de teste dinimagini este destinată exclusiv punerii la punct a MAGICSKY CONTROL. Asta după ce SLK-ul camuflat a trecut printeste severe la temperaturi de până la -30o, în condiţiiarctice.

MAGIC SKY CONTROL de pe Mercedes SLK - testat cu aparatul Pyranometer

Inedit este un aparat denumit "pyranometer" şicare te duce cu gândul la celebrul film cu dinozauri Jurassic Park,nu-i aşa? Aparatul măsoară cu o foarte mare precizie energiagenerată de razele solare. De exemplu, în atmosfera fierbinte dinDeath Valley, la ora 10 dimineaţa aparatul înregistrează 800 W, iardupă masă ajunge la 1.000 W. În traducere, e foarte periculos săîţi expui capul razelor solare.

Inginerii au instalat nu mai puţin de 8 senzori peacoperiş, înregistrând atât variaţiile de temperatură, darşi cum afectează acestea sticla şi elementele electronice dinacoperiş. Pentru că atât MAGIC SKY CONTROL, cât şi ansamblulplafonului escamotabil trebuie să se comporte ireproşabil pe oplajă de temperaturi între -40o şi +50o.

Nu mai putin de 8 senzori masoara variatiile de temperatura si efectele acestora asupra plafonului din sticla

Rezultatul acestor teste poate părea minor, însă datele obţinutede ingineri contribuie în mare măsură nu doar la creştereaconfortului pasagerilor, ci şi la sănătatea acestora. Datorităcapacităţii de a se adapta energiei emise de razele solare,MAGIC SKY CONTROL reduce considerabil disconfortul termicîn zona capului şi a umerilor.

Ceea ce înseamnă că, atunci când e foarte cald şi însorit, poţibeneficia de senzaţiile cabrio şi dacă maşina nu este decapotată.Cu acoperişul pliat, aparatul "pyranometer" a înregistrat valori depeste 1.000 W pe metru pătrat, în timp ce plafonul din sticlăreduce această energie cu circa 200 W (în modul normal), iarfuncţia de înnegrire a acoperişului duce la valori de numai40-50 W - doar 20% din valoarea energiei măsuratăiniţial.

O găselniţă interesantă, MAGIC SKY CONTROL se speră căva contribui foarte mult la succesul de piaţă al noii generaţiiMercedes SLK. Rămâne de văzut şi preţul pentru care va fioferită această opţiune.

Noua generatie Mercedes SLK va aparea in 2011 si va oferi optional MAGIC SKY CONTROL