Premiere chinezeşti la Detroit 2011: BYD E6 şi S6DM

Din moment ce piaţa de maşini hibrid şi electrice este în plină ascensiune în America, iar titulatura de ”Car of the Year 2011” a fost câştigată de Chevrolet Volt, se pare că Detroit 2011 a fost considerat un loc propice de către BYD pentru a lansa peste ocean două modele, unul elecrtic, altul hibrid.

Premiere chinezeşti la Detroit 2011: BYD E6 şi S6DM Premiere chinezeşti la Detroit 2011: BYD E6 şi S6DM

BYD E6 promite 320 km autonomieAcumdoi ani, chinezii prezentau conceptul unui monovolumelectric, BYD E6, care acum, cu ocazia Salonului AutoDetroit 2011, este prezentat publicului în versiunea de serie,care aduce foarte puţine modificări faţă de concept, în general lanivel estetic.

BYD E6 este un monovolum care oferă 5 locuri, fiind propulsat deun motor strict electric, care se laudă cu o putere destulde generoasă, de 150 kW (204 CP) -modelul vândut în China are un motor de numai 75 kW (102 CP).Maşina este dotată cu un pachet de baterii de 60 kWh, timpulnecesar pentru încărcarea completă a acestora fiind de 6 ore.

BYD E6 promite o autonomie maximă de 200 de mile (circa320 km), considerată o valoare destul de bună în acestmoment, relativ la alte maşini electrice. Ca performanţe, BYD E6este capabil de o viteză maximă de numai 140 km/h, suficientă însăpentru nevoile de zi cu zi ale unei familii normale.

Preţul de bază pentru BYD E6 nu va fi tocmai mic: nu maipuţin de 35.000 USD va costa monovolumul electricchinezesc, ceea ce înseamnă un preţ chiar mai mare decât al luiNissan Leaf sau Chevrolet Volt. Aşa încât rămâne de văzut în ce măsură va aveasucces acest model pe piaţa americană (deocamdată, pe piaţa chinezăvânzările acestui model rămân dezamăgitoare).

BYD S6 Dual ModeAltmodel prezentat în premieră pe piaţa nord-americană de cătreproducătorul de maşini chinezeşti este BYD S6 Dual Mode. Este vorba despre unSUV care seamănă cam mult cu Lexus RX şi care, la fel camodelul japonez, beneficiază de tracţiune integrală şi propulsiehibridă.

Sistemul de propulsie hibridă, însă, este diferit: BYD S6 DualMode este dotat cu un motor termic pe benzină, de 2,0 litrişi 102 CP, alături de care mai regăsim două motoareelectrice, unul de 10 kW pe puntea faţă, respectiv unul de75 kW pe puntea spate.

În mod normal, sistemul hibrid utilizează motorul termicşi pe cel electric din spate, maşina având astfeltracţiune integrală şi bazându-se pe aproape 200 CP. Există şiposibilitatea rulării în regim strict electric, folosindu-se doarmotorul electric de 75 kW, autonomia în acest caz cifrându-se la ovaloare destul de bună, de 60 km.

Motorul termic pune în mişcare doar puntea faţă şi funcţioneazăla viteze mari, în sarcină şi demaraje sau când bateriile suntdescărcate. În acest ultim caz, poate fi utilizat şi motorulelectric de pe puntea faţă pentru încărcarea bateriilor, iar,în cazuri extreme, motorul electric de 10 kW asigură un micsurplus de autonomie, până la cea mai apropiată staţie dealimentare.

Consumul este anunţat ca fiind foarte redus, deşi chinezii nuoferă şi date concrete, iar autonomia maximă poate atinge500 km. BYD S6 Dual Mode urmează să fie lansat pe piaţanord-americană în cursul anului 2012, la fel ca BYD E6. Însă,deocamdată, pentru SUV-ul chinezesc hibrid nu a fost comunicat unpreţ oficial.