Preview pentru Paris 2010: noul Citroen DS4

Autor: Oraan Mărculescu 31 aug. 2010 Prezentări

NOUL CITROËN DS4, MULTI-TALENTAT

Citroën prezinta primele detalii ale noului DS4, un amestec unic
de creativitate, dinamism, exclusivitate si versatilitate. DS4 este
al doilea model al gamei distinctive Citroën DS.
DS4 aduce un amestec atragator de elemente de design premium si o
abordare curajoasa a formelor, cu accent pe placerea la volan si
arthitectura avansata a vehiculului. DS4 este un model cu multiple
talente, ce raspunde fara niciun efort unei game largi de nevoi,
sporind in acelasi timp atractivitatea si vitalitatea experientei
pe sosea.

DS4 combina sofisticarea si rafinamentul cu caroseria dinamica
cu lunii de coupé, creand un nivel exceptional de versatilitate si
functionalitate de zi cu zi datorita designului compact – 4.27m
(lungime), 1.81m (latime) & 1.53m (inaltime).

DS4 ofera o noua experienta la volan, senzatii fara rival
alaturi de o tinuta de drum impresionanta. Datorita garzii la sol
un pic ridicata si a liniilor fluente, DS4 este atragator si unic
in segment. Construit cu grija, luxos atat la exterior, cat si la
interior, DS4 incanta prin atentia acordata detaliilor, de la
insertiile de crom pana la materialele premium din habitaclu –
precum scaunele din piele de cea mai buna calitate. Parbrizul
panoramic imbunatateste vizibilitatea tuturor pasagerilor si
ilumineaza cabina construita in jurul soferului, creand un mediu
luminos si ospitalier.

Combinand designul unui coupé cu functionalitatea unor usi 2+2,
DS4 ofera trei scaune individuale in spate, accesibile cu ajutorul
usilor cu manere ascunse, ce se integreaza perfect in liniile
masinii. In plus, DS4 beneficiaza si de un portbagaj spatios de 370
de litri si numeroase compartimente de stocare inteligente.

DS4 ofera o gama de cinci motorizari rafinate si eficiente –
doua motoare HDi diesel si trei motoare pe benzina. Toate motoarele
ofera o combinatie de performanta – inclusiv noul THP de 200 de cai
putere – si grija pentru mediul inconjurator. Noile motoare e-HDi
de la Citroën ofera, spre exemplul, consum imbunatatit de carburant
si emisii scazute de CO2.

DS4 va fi prezentat la Salonul Auto de la Paris din 2010 si va
fi comercializat in a doua jumatate a lui 2011.

STIL UNIC

Cu adevarat stilat, Citroën DS4 foloseste cele mai atractive
componente de design pentru a forma un nou concept de automobil.
Marc Pinson, seful de design al lui DS4, spune ca „reinterpretarea
reperelor de design a deschis noi posibilitati, aducand solutii
practice si surprinzatoare lumii auto.” Aruncand o scurta privire
asupra partii frontale, realizezi ca Citroën DS4 isi confirma locul
in linia de masini distincte ale constructorului francez. Natura sa
exclusivista este subliniata de pozitia siglei pe grila, logoul DS
de pe capota, 2
precum si de liniile luminoase vizibile atat ziua, cat si
noaptea.

Profilul contine o banda cromata ce inconjoara suprafata
vitrata, aripi ce adapostesc roti de dimensiuni generoase (pana la
19 inch) si un plafon cu linie fluenta ce culmineaza cu un eleron,
pentru a da o doza sporita de vitalitate. Partea din spate a lui
Citroën DS4 exprima natura sa exclusivista. Compact si musculos in
acelasi timp, implineste promisiunea de prestigiu facuta de linia
distinctiva a marcii. Stilul exclusivist este evidentiata prin
liniile cromate ce se gasesc in partea inferioara a spoilerului,
precum si
prin liniile luminoase ale stopurilor ce raman aprinse atat ziua,
cat si noaptea.

INTERIOR SOFISTICAT

La fel ca si exteriorul, interiorul lui Citroën DS4 emana
putere, dinamism si rafinament. Pozitia la volan este confortabila,
iar butoanele conturate cu crom sunt asezate ergonomic. Bordul
sculptural este foarte placut la atingere datorita texturii
materialului din care este confectionat. Interiorul este dominat de
parbrizul panoramic, care se prelungeste cu plafonul. Oferind un
unghi vizual de 45° in sus, impreuna cu pozitia ridicata a masinii,
parbrizul ofera o vizibilitate optimizata, dar si o atmosfera
intima si aerisita
pentru toti pasagerii aflati la bord.

Posesorii modelului Citroën DS4 vor avea la dispozitie cinci
feluri de combinatii de piele pentru scaune, incluzand si optiunea
de a folosi doua culori. Modelele cu echipare superioara
beneficiaza de cea mai rafinata piele pe bord sip e interiorul
portierelor, complerate de modelul tip „bratara de ceas” al
scaunelor. Ornamentele cromate din jurul gurilor de ventilatie, al
instrumentarului de bord, al schimbatorului de viteze si al
consolei centrale amplifica senzatia de lux. La interior, atentia
pentru detaliu ancoreaza DS4 intr-un univers dinamic si
exclusivist, ilustrat de pedala de frana din aluminiu, manerele
usilor imbracate in piele si iluminatul ambiental.

DINAMIC SI AGIL

Prin alura inalta si agila, Citroën DS4 sugereaza dinamism si
performanta, o promisiune a unei experiente auto deosebita. „Ne-am
dorit ca soferul sa se simta de parca are drumul la varful
degetelor, pentru o senzatie unica la volan,” a spus Jérémie
Maestracci, Citroën DS4 project manager.

La drum, Citroën DS4 dovedeste control deplin si ofera
pasagerilor sentimentul de siguranta in toate circumstantele. In
fata, masina beneficiaza de suspensie de tip MacPherson, punte
semi-independenta pe spate, precum si servodirectie cu pompa
electrica – solutii testate ce se potrivesc perfect cu setarile
distincte ale masinii.

In functie de nivelul de echipare, DS4 beneficiaza de discuri de
frana ventilate cu diametru crescut (340 mm), precum si sistemul
electronic de control al franarii in standard, incluzand ABS cu
sistemul electronic de distributie a fortei de franare (EBD) si
asistenta la franarea de urgenta (EBA). In plus, modelul este dotat
si cu sistem inteligent de
control al tractiunii pentru mentinerea traictoriei (ESP),
asigurand un control optim al vehiculului in cele mai delicate
situatii.

Citroën DS4 va beneficia la lansare de 5 motoare rafinate si
performante Euro 5. Cele 2 motoare diesel sunt dotate cu filtru de
particule: HDi 110 (disponibil si in versiunea e-HDi) si HDi 160.
Cele 3 motorizari pe benzina – VTi 120, THP 155 si noul THP 200 –
sunt dezvoltate in colaborare cu BMW. Noul motor THP 200, bazat pe
motorul de 1.6 litri, ofera un nivel inalt de confort si
performanta datorita puterii sale (147 kW) si a cuplului (275 Nm la
1.700 rpm), emitand doar 149g CO2/km. Toate motoarele sunt
disponibile atat cu cutii de viteze manuale, cat si cu cutii de
viteza automate in sase rapoarte.

De foarte multa atentie a beneficiat si partea de acustica a
masinii, zgomotul motorului fiind redus semnificativ pentru
confortul pasagerilor. Pentru a mentine o atmosfera rafinata in
interior, vibratiile, precum si zgomotul de motor, de vant sau
zgomotul la rulare au fost neutralizate direct la sursa, prin
parbrizul panoramic laminat cu izolare acustica
crescuta, materialul izolant aditional in compartimentul motor si
chederele de calitate superioara.

EFICIENTA MAXIMA

Citroën DS4 a fost proiectat de la inceput pentru a avea un
impact negativ minim asupra mediului inconjurator – in special in
constructia sa – prin utilizarea unor componente de inalta
calitate, printr-un proces de productie orientat spre ecologie si
integrarea „materialelor verzi” – 15% din cele 200 de kilograme de
plastic utilizat pentru un DS4 provin din „materiale verzi”.

DS4 poate fi echipat cu tehnologia micro-hybrid e-HDi,
disponibila inca de la lansare pe versiunea HDi 110. Sistemul eHDi
este compus din:

– un motor diesel Hdi Euro V

– noua generatie a sistemului Stop&Start, ce opreste motorul
imediat ce masina s-a oprit (la semafor, din cauza blocajelor in
trafic)

– un alternator reversibil de generatie a doua si functia
e-booster ce porneste motorul aproape instantaneu (0.4 secunde)

– un alternator controlat electronic ce recupereaza energie in
timpul franarii

– o cutie de viteze cu sistem electronic ce optimineaza
schimbarea rapoartelor.

Principalele atribute de confort, precum radioul si aerul
conditionat , la fel ce si elementele de securitate vor ramane
active si in momentul in care motorul este oprit. Aceasta inovatie
conduce la o economie de carburant si o diminuare a emisiilor de
CO2 de pana la 15% in mediul urban.

PLACERE ZI DE ZI

Exteriorul compact al modelului DS4 ascunde un interior spatios
si confortabil, accesul realizandu-se prin cele 2+2 portiere.
Pentru a facilita accesul catre locurile din spate – care de obicei
este privit ca un dezavantaj al masinilor sportive – Citroën DS4
ofera usi spate unice, cu manere ascunse in rama.

Datorita accesului optimizat, portierele fata ale lui DS4 sunt
mai inguste si mai usoare, devenind astfel mai usor de utilizat si
oferind acces mai facil catre locurile din fata.
Un alt element distinctiv la DS4 cand vorbim despre versatilitate
si spatiu este portbagajul, demn de un sedan conventional, cu un
volum mai mare de 370 de litri.

DS4 beneficiaza si de un numar mare de compartimente de
depozitare pentru mai mult confort in timpul calatoriilor,
incluzand un torpedou incapator, buzunare de usi suficient de
incapatoare pentru sticle de 1.5 litri si un sertar sub scaunul
pasagerului. Arhitectura inteligenta a consolei centrale inalte,
disponibila pentru modelele cu cutie de viteze automata, ofera un
plus de spatii de depozitare. Cel mai spatios dintre acestea,
refrigerat si iluminat, poate depozita pana la patru sticle de 0.5
litri si include o zona de conectivitate cu priza jack, slot USB si
priza de 12 volti. Compartimentul mare aflat sub cotiera centrala
ascunde o priza de 230 volti.

TEHNOLOGIE CREATIVA LA BORD

Dincolo de stil si performante dinamice, interiorul lui Citroën
DS4 abunda in echipamente „Créative Technologie,” elemente
functionale si inovatoare, concepute pentru a fi folositoare
soferului, pentru confortul tuturor pasagerilor. Citroën DS4
asigura conditii de calatorie de prima clasa, printr-un sistem
audio cu software pentru procesarea
sunetului spatial. Noul sistem produce un sunet autentic,
distribuit in mod egal in toata cabina. Pentru o senzatie de
confort accentuata sunt disponibile scaune cu masaj si reglaj
lombar pentru sofer si pasagerul din dreapta.

Un alt exemplu al multiplelor variante de personalizare a
experientei DS4 este si posibilitatea soferulului de a alege
ambianta din interior, din patru game de sunete polifonice (Clasic,
Simfonie de cristal, Fantezie din jungla si Ritm urban) pentru
alerte si alarme, din trei niveluri ale vitezei aerului (soft,
mediu, intens) si culoarea instrumentarului de
bord dintr-o paleta ce porneste de la alb si ajunge la
albastru.

Soferii pot accesa aceste setari de comfort foarte usor, fara a
fi nevoie sa ridice mana de pe volan. Setarile sunt vizibile foarte
usor, aruncand o singura privire, chiar si noaptea datorita
iluminatului inteligent. Pentru ca placerea sa fie deplina, Citroën
DS4 ofera:

– Citroën eTouch, un sistem ce apeleaza numerele de urgenta in
mod automat sau manual folosind o cartela SIM integrata pentru o
localizare precisa si o interventie rapida in cazul oricarui
incident sau accident;

– Lampi de ceata ce se aprind si atunci cand masina vireaza.
Acest sistem ofera un plus de lumina si creste vizibilitatea in
interiorul virajelor cu pana la 75 de grade in stanga si in dreapta
vehiculului. Luminile se aprind in mod automat cand soferul
semnalizeaza schimbarea directiei de mers sau invarte volanul la un
unghi mai mare de 60 de grade;

– Un sistem de monitorizare a punctului mort. Bazat pe aceeasi
idee ca si senzorii de parcare, acest echipament utilizeaza 4
senzori cu ultra sunete (intre 12 km/h si 140 km/h) si ii
semnaleaza soferului daca un vehicul se afla intr-unul dintre
punctele moarte (o zona ce se poate intinde pana la 5 metri in
spatele masinii si 3.5 metri in lateral) cu ajutorul unei
pictograme afisata pe retrovizoarele laterale;

– Un sistem cruise control programabil cu limitator de viteza,
care permite pre-setarea vitezei de croaziera, precum si vitezele
maxime, pentru mai mult confort pe drum.

SERVICII CLASA INTAI

Citroën Freedrive, lansat odata cu Citroën DS3 este un serviciu
dinstinctiv care va fi disponibil si pentru proprietarii de DS4. In
primul rand garanteaza un confort total, acoperind toate serviciile
de mentenanta, la care se adauga servicii suplimentare precum
spalarea masinii.

Citroën Freedrive are de asemenea ca scop asigurarea mobilitatii
in orice circumstante. Ofera cel mai potrivit mod de transport
pentru perioadele in care vehiculul nu poate fi folosit, ceea ce
inseamna ca clientii pot beneficia de un vehicul de schimb cand isi
duc modelul Citroën DS4 la service.

Noul Citroen DS4Deşi
era clar pentru toată lumea că
Citroen DS High Rider
, conceptul francezilor la Geneva 2010,
prefigurează noul Citroen DS4, modelul de serie este chiar
mai interesant
decât conceptul din care derivă.


VEZI AICI PRIMELE POZE CU
NOUL CITROEN DS4

În avanpremiera Salonului Auto Paris 2010,
cei de la Citroen ne oferă primele poze cu Citroen DS4,
publicate în premieră chiar pe facebook
, pe contul
constructorului. Cu alte cuvinte, principala dovadă că noul DS4
este dedicat tinerilor nonconformişti şi în pas cu moda şi
tendinţele.

DS4 are patru portiereCe
ne uimeşte la DS4 este stilul foarte reuşit
, care, deşi e
destul de sobru, respiră sportivitate, eleganţă, stil şi, nu în
ultimul rând, calitate. De remarcat faptul că nu e un
coupe-crossover, cum greşit ne-a făcut să credem conceptul DS High
Rider, ci un hatchback-crossover cu 4 uşi – a doua pereche
de portiere fiind foarte bine disimulată
, chiar mai bine
decât la
Alfa Romeo Giulietta
, de exemplu.

Vezi mai multe detalii despre tehnică, dotări şi
motorizările noului Citroen DS4, în comunicatul oficial Citroen de
pe pagina următoare.

Noul Citroen DS4 urmeaza sa fie inaugurat oficial la Salonul Auto Paris 2010

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide